Όπως προκύπτει από την έρευνα, η Ελλάδα είναι πλέον Η τέταρτη πιο απαισιόδοξη χώρα, παγκοσμίως, σε σύνολο 60 χωρών είναι η Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen.
Η Ελλάδα κατέγραψε οριακή αύξηση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης κατά 1 μονάδα, φτάνοντας συνολικά τις 48, φανερώνοντας ότι δεν έχει μεταβληθεί σχεδόν καθόλου η ανησυχία των Ελλήνων για την εργασιακή τους ασφάλεια, καθώς και για την οικονομία, με τα δύο αυτά να παραμένουν οι μεγαλύτερες ανησυχίες τους σε ποσοστό 50% και 30%, αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ενώ ο παγκόσμιος δείκτης παρέμεινε σταθερός στις 94 μονάδες, ο δείκτης της Ευρώπης, έπειτα από 3 συνεχόμενα τρίμηνα σταθερότητας, παρουσίασε αύξηση 3 μονάδων, φτάνοντας στις 74 μονάδες.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, καθώς και των ΗΠΑ αυξήθηκε σημαντικά, με τις ΗΠΑ, συγκεκριμένα, να πετυχαίνουν τον πιο υψηλό δείκτη των τελευταίων 6 ετών (98 μονάδες).
Αντίστροφη εικόνα παρουσιάζουν οι παραδοσιακά αισιόδοξες αναπτυσσόμενες οικονομίες, όπως είναι η Ινδία και η Βραζιλία, με το δείκτη και στις δύο περιπτώσεις να παρουσιάζει μείωση.
Στην Ευρώπη, το 70% των χωρών παρουσίασε αύξηση στο δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης, μεταξύ των οποίων είναι οι οικονομίες της Γερμανίας, της Γαλλίας, καθώς και του Ηνωμένου Βασιλείου, οι οποίες αύξησαν το δείκτη τους κατά 2,8 και 8 μονάδες, αντίστοιχα. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η αύξηση του δείκτη της Πορτογαλίας, ο οποίος έφτασε στις 55 μονάδες, αυξημένος κατά 22 μονάδες.
Στην ερώτηση που διαθέτουν τα χρήματα που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων (31%) δήλωσε ότι το ξοδεύει για την κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ποσοστό το οποίο αυξήθηκε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Σε υψηλά επίπεδα (34%) παραμένει το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι δεν τους περισσεύουν χρήματα.
Επιπλέον, οι αγοραστικές συνήθειες συνεχίζουν να μεταβάλλονται για ένα ακόμη τρίμηνο, με τους Έλληνες να δηλώνουν ότι, προκειμένου να μειώσουν τις δαπάνες τους, έχουν περιορίσει τη διασκέδαση εκτός του σπιτιού (το ποσοστό αυξήθηκε από 74% στο 76%), ενώ συνεχίζουν να είναι προσεκτικοί, όσον αφορά στις δαπάνες τους για καταναλωτικά προϊόντα, καθώς 7 στους 10 συνεχίζουν να είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν πιο φτηνά καταναλωτικά προϊόντα.
Τα φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα θα συνεχίσουν να αποτελούν επιλογή των Ελλήνων καταναλωτών, ακόμη και όταν οι οικονομικές συνθήκες βελτιωθούν σε ποσοστό 38%, το οποίο είναι υψηλότερο, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο κατά 2 ποσοσστιαίες μονάδες.