Η σηµερινή µέρα αναµένεται ιδιαίτερα δύσκολη για το κυκλοφοριακό της Αθήνας, καθώς οι εργαζόµενοι στις αστικές συγκοινωνίες προγραµµατίζουν επιπλέον πορεία προς το Σύνταγµα και συλλαλητήριο έξω από τη Βουλή στις 5 το απόγευµα.
Στάση εργασίας απότις 12 το µεσηµέρι έως τις 4 το απόγευµα έχει εξαγγείλει και το Εργατικό Κέντρο Αθήνας.
Οι εργαζόµενοι στις συγκοινωνιακές ∆ΕΚΟ δηλώνουν αποφασισµένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους καιµετά την ψήφιση του νοµοσχεδίου, όταν θα αρχίσουν οι συγχωνεύσεις των φορέων και οι διαπραγµατεύσεις για τις νέες εργασιακές συµβάσεις.
Ηδη, οι εργαζόµενοι στα λεωφορεία έχουν αποφασίσει νέα στάση εργασίας για αύριο απότις 11 το πρωί έως τις 4το απόγευµα προκειµένου να πραγµατοποιήσουν γενική συνέλευση. Σε στάση εργασίας αύριο προσανατολίζονται και οι εργαζόµενοι στα τρόλεϊ ενώ οι οριστικές αποφάσεις για τη µορφή των επόµενων κινητοποιήσεων αναµένεται να ληφθούν στην αυριανή συνεδρίαση της συντονιστικής επιτροπής.
Το ανανεωμένο νομοσχέδιο
Το υπουργείο Μεταφορών κατέθεσε χθες νέες αλλαγές στο νοµοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, σύµφωνα µετις οποίες οι µετατάξεις προσωπικού µειώνονται από 1.500 σε 1.440. Οι µηχανοδηγοί και το προσωπικό που θα θεωρηθεί απαραίτητο στις νέες εταιρείες δεν θα µετατάσσονται, εκτός και αν το δηλώσουν εθελοντικά. Οµως, στην περίπτωση που οι υποψήφιοι προς µετάταξη είναι πολλοί, θα ισχύσουν πρόσθετα κριτήρια.
Πάντως, όσοι δηλώσουν εθελοντικά ότι θέλουν να µεταταγούν, θα έχουν µέχρι πέντε επιλογές νέων υπηρεσίων, αντί τριώνπου θα έχουνοι υπόλοιποι.
Προβλέπεται επίσης ότι οι αποσπάσεις των εργαζοµένων του ΟΑΣΑ σε οποιαδήποτε άλλη εταιρεία θα ανακληθούν έως τις 31 ∆εκεµβρίου 2011. Επίσης, προβλέπεται ότι ο πρώτος τριµηνιαίος έλεγχος των εταιρειών του ΟΑΣΑ (που θα γίνεται κάθε 20ή ηµέρα από τη συµπλήρωση του 3µήνου), θα πραγµατοποιηθεί τον επόµενο Σεπτέµβριο.
Οικονοµική και Κοινωνική Επιτροπή
Την ίδια στιγµή, έντονη κριτική στο υπό ψήφισηνοµοσχέδιο έκανε χθες και η Οικονοµική και Κοινωνική Επιτροπή (ΟΚΕ), η οποία σε σχετική ανακοίνωσή της σηµειώνει πως οι διατάξεις που ρυθµίζουν τις σχέσεις Πολιτείας και φορέων και χρηµατοδότησης διέπονται «από µία στενή οικονοµική λογική και δευτερευόντως εξυπηρετούν την ποιότητα του προσφερόµενουέργου και τον κοινωνικό χαρακτήρα τωνσυγκοινωνιών».
Σε ό,τι αφορά τις µετατάξεις, η ΟΚΕ σηµειώνει πως θα έπρεπε να προηγηθούν τα επιχειρησιακά σχέδια και τα οργανογράµµατα προκειµένου να καθοριστούν οι ανάγκες ενώ αναφερόµενηστις αποδοχές των εργαζοµένων προτείνει τη ρύθµισή τους «µέσα από νέα συλλογική σύµβαση εργασίας που θα έχει ως βάση τις ισχύουσες διατάξεις των ΕΣΣΕ και την τροποποίηση των κανονισµών, µετά από διάλογο και συλλογική διαπραγµάτευση των δύο πλευρών».
Διαβάστε επίσης: Όξυνση αντιπαράθεσης στη Βουλή για συγκοινωνίες – διόδια