H πορεία όλων των έργων υποδομής της Θεσσαλονίκης εξετάστηκε σε σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Υποδομών με τη συμμετοχή του αρμόδιου υπουργού Δημήτρη Ρέππα και του δημάρχου της πόλης Γιάννη Μπουτάρη, παρουσία των υφυπουργών Γιάννη Μαγκριώτη και Σπύρου Βούγια και των Γενικών Γραμματέων του υπουργείου Χάρη Τσιόκα, Γιάννη Οικονομίδη και Σέργιου Λαμπρόπουλου.
Ο κ. Ρέππας ενημέρωσε τον κ. Μπουτάρη ότι από τον Ιούνιο του 2010 ανατέθηκε σε Θεσσαλονικείς επιστήμονες η συγκρότηση του στρατηγικού σχεδίου συγκοινωνιακών υποδομών 2010-2020. Οι ειδικοί επιστήμονες διαμόρφωσαν το σχέδιο αυτό σε συνεργασία με τους φορείς της πόλης, όπως τον ΟΡΘ, τον ΣΑΣΘ, την Εγνατία Οδό ΑΕ, κ.λπ., προκειμένου να ξεφύγει η Θεσσαλονίκη από την κακοδαιμονία των αποσπασματικών λύσεων και αποφάσεων. Ήδη, από τον περασμένο Σεπτέμβριο, με ευθύνη του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, το σχέδιο ετέθη σε διαβούλευση. Πλέον, το Τεχνικό Επιμελητήριο που συγκέντρωσε όλες τις προτάσεις από φορείς και μεμονωμένους πολίτες βρίσκεται στη φάση της αξιολόγησής τους.
Το στρατηγικό αυτό σχέδιο λαμβάνει υπόψη και την πρόταση για την επικαιροποίηση του ρυθμιστικού της Θεσσαλονίκης που εκπόνησε το υπουργείο Υποδομών και το οποίο θα θέσει σε δημόσια διαβούλευση. Τα δύο υπουργεία, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής θα υπογράψουν τις επόμενες μέρες Μνημόνιο συνεργασίας στο οποίο προβλέπεται να συμμετάσχουν και τα υπουργεία Πολιτισμού, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Θαλασσίων Υποθέσεων για τον καλύτερο συντονισμό των φορέων που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη. Το Μνημόνιο συνεργασίας αποτελεί αποφασιστικό μοχλό για την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού των συγκοινωνιακών υποδομών της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.
Κατά τη συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, συζητήθηκε, ανάμεσα σε άλλα, και το θέμα των χώρων στάθμευσης, για το οποίο το υπουργείο επεξεργάζεται τροποποίηση των υφιστάμενων διατάξεων, ώστε ο Δήμος Θεσσαλονίκης να μπορεί να αναλαμβάνει την πρωτοβουλία κατασκευής τους. Ως κεντρική επιλογή για τη βιώσιμη κινητικότητα στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Ρέππας έθεσε για ακόμη μια φορά την κατασκευή του δικτύου γραμμών του μετρό. Μέχρι σήμερα επιλύθηκαν πολλά προβλήματα της πρώτης γραμμής, προχωρά η δημοπράτηση της γραμμής προς Καλαμαριά και πλέον πέφτει το βάρος της προσοχής του υπουργείου στη Δυτική Θεσσαλονίκη.