Χειμερινές εκπτώσεις 2025: Τι ισχύει για τις τιμές και τα καταστήματα

Κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, τα καταστήματα θα έχουν τη δυνατότητα να είναι ανοιχτά και τις Κυριακές 19 και 26 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από τις 11 π.μ. έως τις 6 μ.μ.

Η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων του 2025 πλησιάζει, με τους καταναλωτές να προετοιμάζονται για τις προσφορές που θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν έως την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου. Πρόκειται για μία από τις πιο αναμενόμενες εκπτωτικές περιόδους του χρόνου, που δίνει την ευκαιρία σε καταναλωτές και επιχειρήσεις να πραγματοποιήσουν συναλλαγές με σημαντικές μειώσεις στις τιμές.

Ωράριο λειτουργίας καταστημάτων

Κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, τα καταστήματα θα έχουν τη δυνατότητα να είναι ανοιχτά και τις Κυριακές 19 και 26 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από τις 11 π.μ. έως τις 6 μ.μ. Οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τα ωράρια αυτά για να οργανώσουν καλύτερα τις αγορές τους, καθώς οι ημέρες αυτές συνήθως προσελκύουν μεγάλο αριθμό πελατών.

Δικαιώματα των καταναλωτών

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας επισημαίνει ορισμένα βασικά σημεία που πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, ώστε να αποφύγουν παραπλανητικές ή αδικαιολόγητες πρακτικές:

Διαφάνεια στις τιμές

Οι καταναλωτές πρέπει να βλέπουν ξεκάθαρα την αρχική και τη μειωμένη τιμή των προϊόντων. Η νέα τιμή θα πρέπει να αναγράφεται με σαφήνεια, ενώ η αρχική τιμή πρέπει να είναι η χαμηλότερη τιμή που ίσχυε τουλάχιστον 30 ημέρες πριν από την εφαρμογή της έκπτωσης.

Αναφορά στις προγενέστερες τιμές

Οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής πρέπει να αναφέρει την προγενέστερη τιμή, η οποία πρέπει να είναι η τιμή που ίσχυε για το προϊόν για τουλάχιστον 30 ημέρες πριν από την έκπτωση. Εάν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, η προγενέστερη τιμή θα πρέπει να είναι η χαμηλότερη τιμή του προϊόντος κατά τις τελευταίες 10 ημέρες.

Ποσοστά έκπτωσης

Όταν τα προϊόντα πωλούνται με έκπτωση μεγαλύτερη του 60%, το ποσοστό έκπτωσης πρέπει να αναφέρεται και σε περίπτωση που υπάρχουν διάφορα ποσοστά για διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναφέρεται το εύρος τους (π.χ. «από 10% έως 50%»).

Καταστήματα outlet και stock

Για τα καταστήματα outlet, οι τιμές πρέπει να είναι ξεκάθαρα διακριτές. Η παλαιά τιμή πρέπει να είναι διαγραμμένη και να αναγράφεται η νέα μειωμένη τιμή. Επιπλέον, επιτρέπεται να αναγράφεται το ποσοστό της μείωσης.

Ανακρίβειες και πρόστιμα

Εάν οι εκπτώσεις ή προσφορές είναι παραπλανητικές ως προς τις τιμές, τα ποσοστά έκπτωσης ή την ποσότητα των προϊόντων, ο έμπορος μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο έως και 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών του. Σε περίπτωση επανάληψης της παράβασης, το πρόστιμο μπορεί να φτάσει έως το 4%.

Οι καταναλωτές πρέπει να είναι προσεκτικοί και να συγκρίνουν τις τιμές πριν προβούν σε αγορές, εξασφαλίζοντας ότι οι εκπτώσεις είναι πραγματικές και όχι παραπλανητικές.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Ο Άγιος των Φτωχών