Οι κορυφαίοι τομείς καταγγελιών το 2024: Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΚΠΟΙΖΩ

Πάνω από 13.000 καταγγελίες και αιτήματα καταναλωτών διαχειρίστηκε η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) κατά τη διάρκεια του 2024, όπως γνωστοποίησε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή στις 15 Μαρτίου.

Η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) διαχειρίστηκε περισσότερες από 13.000 καταγγελίες και αιτήματα καταναλωτών μέσα στο 2024, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή στις 15 Μαρτίου.

Παράλληλα, μέσω της ιστοσελίδας της, παρείχε ενημέρωση και υποστήριξη στους καταναλωτές με υποδείγματα καταγγελιών και άρθρα για τα δικαιώματά τους.

Οι τομείς με τις περισσότερες καταγγελίες

Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, οι επτά κλάδοι που συγκέντρωσαν τις περισσότερες αναφορές καταναλωτών είναι οι εξής:

Τραπεζικός τομέας και διαχείριση δανείων

Πλήθος καταγγελιών αφορούσε υψηλά επιτόκια, καταχρηστικές χρεώσεις, τραπεζικές απάτες, ενοχλήσεις από εισπρακτικές εταιρείες και δυσκολία στην αναδιάρθρωση δανείων. Επιπλέον, οι καταναλωτές διαμαρτυρήθηκαν για έλλειψη ενημέρωσης και αδιαφανείς όρους στις συμβάσεις.

Ακρίβεια στα προϊόντα

Οι αυξήσεις τιμών και οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές αποτέλεσαν βασικές αιτίες παραπόνων. Καταγγέλθηκαν συνεχείς ανατιμήσεις στα τρόφιμα, καθώς και η πρακτική της μείωσης της ποσότητας προϊόντων με ταυτόχρονη αύξηση της τιμής.

Ιδιωτική ασφάλιση

Οι αναφορές καταναλωτών περιλάμβαναν μεγάλες αυξήσεις ασφαλίστρων, ακυρώσεις συμβολαίων υγείας και αντικατάστασή τους με ετησίως ανανεούμενα συμβόλαια χωρίς δέσμευση ως προς τις παροχές ή το κόστος.

Ηλεκτρονικές αγορές και ελαττωματικά προϊόντα

Καταναλωτές ανέφεραν απάτες από αμφιλεγόμενες ιστοσελίδες, προβλήματα με ελαττωματικά προϊόντα, μη τήρηση εγγυήσεων και ελλιπή ενημέρωση για δικαιώματα όπως η υπαναχώρηση από αγορές εξ αποστάσεως.

Ενέργεια

Υψηλές χρεώσεις και αυξημένοι λογαριασμοί δυσκόλεψαν πολλά νοικοκυριά, ιδιαίτερα τα πιο ευάλωτα. Οι καταναλωτές διαμαρτυρήθηκαν για αδιαφανείς χρεώσεις, αθέμιτες πρακτικές παρόχων και δυσκολία εξόφλησης οφειλών μέσω βιώσιμων ρυθμίσεων.

Τηλεπικοινωνίες

Καταγγελίες καταναλωτών επικεντρώθηκαν σε αυξήσεις τιμών, χαμηλές ταχύτητες ίντερνετ, προβλήματα στην εξυπηρέτηση πελατών και καταχρηστικούς όρους συμβολαίων.

Τουρισμός

Στον τουριστικό τομέα, τα παράπονα αφορούσαν υψηλές τιμές, αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και παροχές που δεν ανταποκρίνονταν στις προσδοκίες των καταναλωτών, καλύπτοντας υπηρεσίες όπως καταλύματα, μεταφορές και εστίαση.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ, ως πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών για την προάσπιση των δικαιωμάτων των πολιτών, ασκεί αντιπροσωπευτικές αγωγές εναντίον εταιρειών που εφαρμόζουν αθέμιτες πρακτικές. Παράλληλα, καλεί τους καταναλωτές να ενισχύσουν τη δράση της, ενώ ζητά από την Πολιτεία συνεργασία και στήριξη για την ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών και τη διασφάλιση διαφάνειας στην αγορά.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ