Έρευνα Visa-Ινστιτούτου ΕΣΕΕ: Ψηφιακές πληρωμές για το 80% της Gen Z στην Ελλάδα

Tο 56% των ερωτηθέντων συνδυάζει τις αγορές τόσο από φυσικά καταστήματα όσο και από το διαδίκτυο.

Η γενιά Z στην Ελλάδα, ηλικίας 17 έως 30 ετών, φαίνεται να έχει ενσωματώσει τις ψηφιακές πληρωμές στην καθημερινότητά της, με το 80% των ατόμων αυτής της ηλικιακής ομάδας να προτιμούν τις ψηφιακές συναλλαγές, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Visa σε συνεργασία με το Ινστιτούτο ΕΣΕΕ.

Η ψηφιακή επανάσταση στις συναλλαγές

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε με δείγμα 600 ατόμων, αποκαλύπτει ότι η Gen Z επιλέγει κυρίως ψηφιακές μεθόδους πληρωμής, τόσο για τις αγορές τους στο διαδίκτυο όσο και στα φυσικά καταστήματα. Ειδικότερα, το 56% των ερωτηθέντων συνδυάζει τις αγορές τόσο από φυσικά καταστήματα όσο και από το διαδίκτυο, ενώ σχεδόν το 80% επιλέγει ψηφιακές πληρωμές για τις συναλλαγές του.

Συναλλαγές άνω των 20 ευρώ και προτίμηση στις ψηφιακές πληρωμές

Συγκεκριμένα, για συναλλαγές που ξεπερνούν τα 20 ευρώ, οι ψηφιακές πληρωμές γίνονται η προτιμώμενη μέθοδος. Το 75% επιλέγει την ψηφιακή πληρωμή για αγορές μεταξύ 21 και 50 ευρώ, το 82% για συναλλαγές από 51 έως 100 ευρώ και το 84% για αγορές άνω των 100 ευρώ. Από την άλλη πλευρά, οι πληρωμές με μετρητά παραμένουν προτιμητέες για μικρότερες αγορές, έως και 20 ευρώ.

Αύξηση διαδικτυακών αγορών και επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Η τάση για διαδικτυακές αγορές είναι ολοένα και πιο έντονη στην Gen Z. Το 28% των ερωτηθέντων ψωνίζει μία ή περισσότερες φορές την εβδομάδα μέσω διαδικτύου, ενώ το 42% πραγματοποιεί αγορές τουλάχιστον μία ή δύο φορές τον μήνα. Παρά το γεγονός ότι το 38% δηλώνει πως ψωνίζει μέσω των social media, αυτή η δραστηριότητα δεν είναι πάντοτε συστηματική. Οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τις αγορές της Gen Z είναι η ατομική έρευνα στο διαδίκτυο (35%), οι διαφημίσεις στα social media (16%) και οι διαφημίσεις στα φυσικά καταστήματα (16%).

Ανασφάλεια στις αγορές από άγνωστες ιστοσελίδες

Η έρευνα καταδεικνύει επίσης ότι το 65% των συμμετεχόντων νιώθει ανασφάλεια όταν πραγματοποιεί αγορές από άγνωστες ή νέες ιστοσελίδες. Εν συνεχεία, οι αγορές από διεθνή marketplaces και social media θεωρούνται λιγότερο αξιόπιστες, με ποσοστά 9% και 12%, αντίστοιχα.

Συμπεράσματα και μελλοντικές προοπτικές

Η σημασία αυτής της ηλικιακής ομάδας στην αγορά είναι ιδιαίτερα προφανής, με τον Νίκο Πετράκη, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, να τονίζει ότι «η κατανόηση των ιδιαίτερων αγοραστικών συνηθειών της Gen Z είναι κρίσιμη για το μέλλον του εμπορίου». Η Visa επικεντρώνεται στην ανάπτυξη καινοτόμων και ασφαλών λύσεων πληρωμών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες αυτής της γενιάς.

Από την πλευρά της, η Βάλια Αρανίτου, επιστημονική διευθύντρια του Ινστιτούτου ΕΣΕΕ, σημειώνει πως τα ψηφιακά μέσα πληρωμής είναι πλέον κυρίαρχα στην καθημερινότητα της Gen Z, ανεξαρτήτως κατηγορίας κατανάλωσης, και προσθέτει ότι η ευκολία και η ταχύτητα αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για τις αγορές αυτής της γενιάς.

Η έρευνα δείχνει σαφώς ότι η Gen Z προτιμά τις ψηφιακές πληρωμές, καθώς τις θεωρεί πιο γρήγορες και εύκολες, είτε πρόκειται για αγορές στο διαδίκτυο είτε για συναλλαγές στα φυσικά καταστήματα. Οι τάσεις αυτές αναδεικνύουν τις ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους στις ανάγκες της νέας γενιάς, εστιάζοντας σε γρήγορες, ασφαλείς και εύχρηστες λύσεις πληρωμών.

Η συνεχής εξέλιξη των ψηφιακών πληρωμών και η προτίμηση της Gen Z για αυτές υπογραμμίζουν τη σημασία της αναβάθμισης των εμπορικών στρατηγικών και των τεχνολογικών υποδομών, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σύγχρονων καταναλωτών.

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ