NielsenIQ: Θετικές προβλέψεις για τον τζίρο του λιανεμπορίου το 2025

Τα ενθαρρυντικά αυτά ευρήματα επιβεβαιώνουν, μεταξύ άλλων, τις προβλέψεις κορυφαίων στελεχών της ελληνικής βιομηχανίας FMCG

Η αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα διατηρεί την ανοδική της δυναμική για ακόμη μία χρονιά, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της NielsenIQ. Οι μετρήσεις YTD (Year-to-Date) έως τις 30 Μαρτίου καταδεικνύουν πως τα Ταχυκίνητα Καταναλωτικά Αγαθά (FMCGs) στο σύνολό τους σημειώνουν αξιοσημείωτη ανάπτυξη της τάξεως του +6,7%.

Τα ενθαρρυντικά αυτά ευρήματα επιβεβαιώνουν, μεταξύ άλλων, τις προβλέψεις κορυφαίων στελεχών της ελληνικής βιομηχανίας FMCG. Οι εκτιμήσεις αυτές είχαν καταγραφεί στην πρόσφατη c-suite έρευνα της NielsenIQ, η οποία διεξήχθη στα μέσα Μαρτίου.

Η συνεχιζόμενη ανάπτυξη του λιανεμπορίου τροφίμων υπογραμμίζει την ανθεκτικότητα του κλάδου και την σταθερή ζήτηση για βασικά καταναλωτικά αγαθά στην ελληνική αγορά. Τα αναλυτικά στοιχεία της NielsenIQ αναμένεται να προσφέρουν μια πιο εμπεριστατωμένη εικόνα των παραγόντων που οδηγούν αυτή την άνοδο και των επιμέρους κατηγοριών προϊόντων που πρωταγωνιστούν.

Με βάση τα ευρήματα της έρευνας αυτής, τα υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς θεωρούν πώς ο κλάδος του λιανεμπορίου τροφίμων θα συνεχίσει να αυξάνει τον τζίρο του και το 2025, ωστόσο με πιο μετριοπαθή ρυθμό σε σχέση με πέρυσι, λόγω και της σχετικής αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού. Όσον αφορά στους πωλούμενους όγκους η πρόβλεψη για την πορεία τους το 2025 είναι ότι θα παραμείνουν σχετικά αμετάβλητοι, ωστόσο οι εκτιμήσεις αυτές είναι πιο αισιόδοξες συγκριτικά με τα ευρήματα της ίδιας έρευνας το 2024.

Στην ερώτηση ποιες θεωρούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις αυτή τη στιγμή για τον κλάδο τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα, η κυβερνητική κανονιστική ρύθμιση της αγοράς βρίσκεται στην κορυφή σε ποσοστό 56% & 68% αντίστοιχα. Ακολουθεί η μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών ως δεύτερος μεγαλύτερος κίνδυνος, ο οποίος θα μπορούσε να αποτελέσει τροχοπέδη στην αναπτυξιακή πορεία του κλάδου, με αντίστοιχα ποσοστά στο 56% και 53%.

Όσον αφορά ειδικότερα στον Νέο Κώδικα Δεοντολογίας, αυτός φαίνεται να  έχει δημιουργήσει ανάμεικτες αντιδράσεις: οι λιανέμποροι εμφανίζονται πιο θετικοί και εξοικειωμένοι με αυτόν, καθώς στην συντριπτική πλειοψηφία τους τον θεωρούν άκρως κατανοητό και εύκολα εφαρμόσιμο, ενώ οι προμηθευτές είναι πιο διστακτικοί και λιγότερο αισιόδοξοι όσον αφορά στην υιοθέτησή του, καθώς 1 στους 2 δηλώνει πώς δεν είναι ξεκάθαροι οι κανόνες εφαρμογής του. Σε κάθε περίπτωση, αλλαγές αναμένονται και από τις δύο πλευρές όσον αφορά στον σχεδιασμό των προωθητικών ενεργειών, καθώς αναμένεται κυρίως περιορισμός της συχνότητας αυτών, εφαρμογή EDLP στρατηγικών, καθώς και στοχευμένο σχεδιασμό αυτών σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους.

Αξιοσημείωτο τέλος, είναι το γεγονός ότι ενώ τόσο οι λιανέμποροι όσο και οι κατασκευαστές δεν αναγνωρίζουν κάποια ξεκάθαρα οφέλη του Κώδικα για τους Έλληνες καταναλωτές ή για τις μεταξύ τους διαπραγματευτικές συζητήσεις, η πλειονότητα των καταναλωτών πιστεύει πως θα επηρεαστούν θετικά, σε ποσοστό 59%, ενώ 7 στους 10 θεωρούν ότι η επιβολή των ρυθμίσεων του Κώδικα θα διευκολύνει την διαδικασία σύγκρισης των τιμών παρόμοιων προϊόντων.

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ