Δεν εισάγονται όλοι στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Από το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώθηκε ο αριθμός των υποψηφίων ανά κατηγορία και ανά εξεταστικό σύστημα. Το πρώτο συμπέρασμα είναι η επιβεβαίωση αυτού που γνωρίζαμε, ότι οι περισσότεροι απόφοιτοι επέλεξαν το νέο σύστημα εξετάσεων.

 

Οι απόφοιτοι που προτίμησαν το παλαιό σύστημα είναι μόλις 3.395. Δεν γνωρίζουμε την κατανομή τους στις κατευθύνσεις για να δούμε αν ακολουθεί την κατανομή των μαθητών της Γ’ Λυκείου. Αν ακολουθεί την κατανομή των μαθητών της Γ’ Λυκείου, τότε ο επιμερισμός των θέσεων μπορεί να γίνει σχετικά εύκολα. Το 2015 οι υποψήφιοι που πέτυχαν από το Γενικό Λύκειο στην κατηγορία του 90%, στην οποία αναφερόμαστε, ήταν το 76,66%

 

Το 2016 ο συνολικός αριθμός υποψηφίων με το παλαιό και το νέο σύστημα είναι 83.374 και το ποσοστό επιτυχίας θα είναι 69,90%, ποσοστό που θα αυξηθεί όταν προστεθούν οι θέσεις των στρατιωτικών, αστυνομικών, εμπορικού ναυτικού και πυροσβεστικής. Αυτό σημαίνει ότι, αν είναι αναλογικά μοιρασμένοι στις κατευθύνσεις οι υποψήφιοι του παλαιού συστήματος, θα πρέπει να τους δοθούν 2373 θέσεις. Έτσι δεν θα αδικείται κανείς, αφού όλοι θα έχουν το ίδιο ποσοστό επιτυχίας. Αν η κατανομή στις κατευθύνσεις είναι διαφορετική από το νέο σύστημα, τότε το πράγμα περιπλέκεται λίγο, αλλά υπάρχει λύση.

 

Όπως αναφέρει ο μαθηματικός – ερευνητής Στράτος Στρατηγάκης σε άρθρο του στην Ναυτεμπορική, ένας μύθος που καταρρίπτεται είναι ότι όλοι περνάνε σε μια σχολή, έστω και σε κάποιο χαμηλόβαθμο ΤΕΙ στην επαρχία. Η πραγματικότητα είναι ότι 25.091 υποψήφιοι Γενικού Λυκείου και 12.545 υποψήφιοι από ΕΠΑΛ δεν θα εισαχθούν σε καμία σχολή. Σύνολο 37.636 υποψήφιοι. Το πρόβλημα δεν είναι ότι εισάγονται λίγοι. Ο αριθμός είναι μεγάλος, από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως. Το θέμα είναι ότι λίγοι αποφοιτούν στα ν+2 έτη. Συγκεκριμένα το ποσοστό αποφοίτησης σε ν+2 χρόνια ήταν, σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία του ΟΟΣΑ, 56%.

 

Δυστυχώς πολλά δημοσιεύματα, που ακολουθούν την ανακοίνωση των βάσεων, αναφέρουν κάποιες περιπτώσεις σε σχολές που απαιτούν ειδικά μαθήματα και μένουν κενές θέσεις, λόγω της βάσης του 10 που ισχύει στα ειδικά μαθήματα. Εκεί εισάγονται μαθητές με πολύ χαμηλή βαθμολογία, αλλά τουλάχιστον 10 στο ειδικό μάθημα. Δημιουργείται έτσι η στρεβλή εντύπωση ότι όλοι σε κάποια σχολή πετυχαίνουν. Οι αριθμοί δείχνουν ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

 

Εντυπωσιακοί είναι οι αριθμοί στα ΕΠΑΛ, όπου έχουμε αύξηση των υποψηφίων που είναι φέτος 17.811 σε σχέση με τους 11.490 πέρυσι. Αυτό δίνει ποσοστό επιτυχίας 29,34%, το οποίο είναι εξαιρετικά χαμηλό. Ο νόμος δίνει το δικαίωμα στον υπουργό Παιδείας να αποφασίσει για το ακριβές ποσοστό των θέσεων των ΤΕΙ που θα κατανεμηθεί στους υποψηφίους του ΕΠΑΛ.

 

Στους υπολογισμούς μου έχω κατανείμει το 20% των θέσεων στα ΕΠΑΛ. Πιστεύω ότι πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των θέσεων, ώστε το ποσοστό επιτυχίας να γίνει πιο λογικό. Πέρυσι ήταν 43,93%. Φυσικά κάθε αύξηση του ποσοστού των ΕΠΑΛ θα φέρει μείωση του ποσοστού επιτυχίας στα Γενικά Λύκεια. Καταρρίπτεται, ακόμη, ο μύθος ότι η πρόσβαση από τα ΕΠΑΛ είναι ευκολότερη από την πρόσβαση από το Γενικό Λύκειο, καταλήγει ο κ. Στρατηγάκης.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ