Στο 0,9% ο πληθωρισμός των Ιανουάριο

Με ρυθμό 0,9% έτρεξε ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Την ίδια στιγμή ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) το Γενάρη σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2019, παρουσίασε μείωση 1,7% έναντι πτώσης 1,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

 

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2019 – Ιανουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2018 – Ιανουαρίου 2019, παρουσίασε αύξηση 0,3% έναντι αύξησης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2018 – Ιανουαρίου 2019 με το δωδεκάμηνο Φεβρουαρίου 2017 – Ιανουαρίου 2018.

 

Ταυτόχρονα, ο Εναρμονισμένος ΔΤΚ Ιανουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου του 2019, παρουσίασε αύξηση 1,1% έναντι ανόδου 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 με το 2018

 

Σύγκριση Ιανουάριου 2020 με Ιανουάριο 2019

 

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,9% τον μήνα Ιανουάριο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2019 προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

 

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

 

• 0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

 

• 0,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, ηλεκτρισμός.

 

• 1,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

 

• 5,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

 

• 0,9% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

 

• 0,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 

• 1,0% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

 

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

 

• 0,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, πουλερικά, ψάρια(γενικά), αυγά, έλαια και λίπη, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες, ζάχαρη-σοκολάτες- γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφές-κακάο-τσάι, χυμούς φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε; μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, αλλαντικά, γάλα νωπό πλήρες, γιαούρτι, νωπά φρούτα.

 

• 1,1% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

 

• 0,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

 

• 1,1% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές-επισκευές.

 

• 0,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ