Ολοκληρώθηκε η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Αττικής

Το έργο, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία την άνοιξη του 2025, θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια και θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση του κόστους ηλεκτροδότησης.

Ένα σημαντικό βήμα για την ενεργειακή υποδομή της Ελλάδας σημειώθηκε με την ολοκλήρωση της κατασκευής της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής. Το έργο, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία την άνοιξη του 2025, θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια και θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση του κόστους ηλεκτροδότησης.

Η Ηλεκτρική Διασύνδεση Κρήτης-Αττικής αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα, με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 1,1 δισ. ευρώ. Χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής συνεχούς ρεύματος, το έργο διαθέτει συνολική ισχύ 1.000 MW και περιλαμβάνει δύο υποθαλάσσια καλώδια μήκους 335 χλμ. το καθένα.

Ο Σταθμός Μετατροπής στην Αττική, που βρίσκεται στον Κουμουνδούρο, και ο αντίστοιχος στην Κρήτη, στην περιοχή Δαμάστας, είναι σχεδιασμένοι για να διαχειρίζονται μεγάλες ενεργειακές απαιτήσεις, συνδέοντας αποτελεσματικά το νησιωτικό και ηπειρωτικό σύστημα.

Με την ολοκλήρωση της διασύνδεσης, οι μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της Κρήτης, οι οποίες λειτουργούν με υγρά καύσιμα, θα διακόψουν τη λειτουργία τους. Αυτό αναμένεται να εξοικονομήσει 300 εκατ. ευρώ ετησίως από τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ), μειώνοντας ταυτόχρονα τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος για τους καταναλωτές.

Επιπλέον, θα μειωθεί η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 500.000 τόνους ετησίως, ενισχύοντας παράλληλα τη χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), σύμφωνα με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Το έργο ενισχύει τη διασύνδεση του ενεργειακού συστήματος της Κρήτης με το ηπειρωτικό δίκτυο, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση του νησιού. Παράλληλα, η ενεργειακή ισχυροποίηση της Κρήτης δημιουργεί τις προϋποθέσεις για περαιτέρω ανάπτυξη σε τομείς όπως η βιομηχανία και οι ΑΠΕ, προσφέροντας νέες θέσεις εργασίας και ενισχύοντας την τοπική οικονομία.

Το έργο χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά προγράμματα ΕΣΠΑ, με 313,2 εκατ. ευρώ να έχουν διατεθεί για το πρώτο στάδιο και 222,3 εκατ. ευρώ για το δεύτερο. Η ολοκλήρωση της κατασκευαστικής φάσης ανοίγει τον δρόμο για την επόμενη φάση, η οποία περιλαμβάνει εκτενείς δοκιμές και τη σταδιακή ενσωμάτωση στο δίκτυο.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ