Ελληνικά βιολογικά προιόντα στa Harrods

Ελληνικά προϊόντα από την Καρδίτσα, όπως μέλι και τομάτα, είναι διαθέσιμα στα Λονδρέζικα καταστήματα “Harrods”, “Harvey Nichols” και “Selfridges” .

 

Μέλι από άνθη, θυμάρι, κωνοφόρα και έλατα και τομάτα στραγγιστή σε ποικίλες παραλλαγές, δεσπόζουν στα ράφια των διάσημων αγγλικών πολυκαταστημάτων.

 

Ο παραγωγός από την Καρδίτσα, Αλέξανδρος Γκουσιάρης βρίσκεται πίσω από τα προϊόντα αυτά. Ο Αλέξανδρος Γκουσιάρης αποφάσισε σε νεαρή ηλικία να ασχοληθεί με την παραγωγή μελιού, στην αρχή ερασιτεχνικά και αργότερα επαγγελματικά. Τα μυστικά του επαγγέλματος μετέφερε, άλλωστε, η οικογένειά του πάππου προς πάππου, καθώς οι πρόγονοί του εξέτρεφαν, στα τέλη του 19ου αιώνα, μελίσσια στην αυλή του σπιτιού τους, για την κάλυψη των ετήσιων οικογενειακών αναγκών σε μέλι.

 

“Για εμάς είναι πολύ σημαντικός ο βιολογικός τρόπος παραγωγής, όχι μόνο όσον αφορά στην παραγωγή των προϊόντων, αλλά και σχετικά με τη διαχείριση της γης”, εξηγεί ο Αλέξανδρος Γκουσιάρης. Έτσι, η παραγωγή της τομάτας γίνεται με τη χρήση εγγενών σπόρων παλιάς ποικιλίας, που καλλιεργείται ανελλιπώς από τις αρχές του 1900 στην ευρύτερη οικογένεια. “Χρησιμοποιούμε ένα γενετικό υλικό που χάνεται. Οι παλιοί σπόροι δεν είναι μουσειακό αντικείμενο, αλλά ζωντανό υλικό”, προσθέτει ο ίδιος.

 

Σήμερα, το 90% της παραγωγής του Αλέξανδρου Γκουσιάρη διατίθεται στο εξωτερικό με την ετικέτα “Odysea”, ενώ στην Ελλάδα η διάθεση γίνεται περιορισμένα σε καταστήματα, αλλά και πολυτελή ξενοδοχεία, με τις ετικέτες “Μέλι, παραγωγή Γκουσιάρης” και “Τομάτα Στραγγιστή”.

 

“Δεν έχουμε ως στόχο μας τη διάθεση των προϊόντων μας μόνο στο εξωτερικό, απλά εκεί έχει βρει η παραγωγή μας διέξοδο, μέσα από τη συνεργασία μας με την εταιρεία που τα διαθέτει στο Λονδίνο”, υπογραμμίζει.

 

Τα προϊόντα έχουν αποσπάσει πλήθος βραβείων στην Αγγλία, το Βέλγιο και την Ελλάδα. Επίσης, δειλά βήματα για την προώθησή τους γίνονται ήδη σε Αυστρία και Γερμανία.

 

Η επιτυχημένη πορεία των προϊόντων του Αλέξανδρου Γκουσιάρη, από ένα μικρό χωριό της Καρδίτσας μέχρι τις αγορές του εξωτερικού αποτελεί το θέμα του ντοκιμαντέρ της Μαριάννας Οικονόμου “Οικολογικά Ημερολόγια- Μια μικρή μεγάλη ιδέα”, που προβάλλεται στο πλαίσιο του 13ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

 

Στην ταινία καταγράφεται η επίσκεψη Άγγλων από πολυτελές κατάστημα του Λονδίνου, οι οποίοι έρχονται για να δοκιμάσουν το μέλι και τις σάλτσες ντομάτας, του Αλέξανδρου Γκουσιάρη.

 

“Μέσα από την ταινία θέλω να δείξω ότι η Ελλάδα μπορεί να μην γίνει ποτέ μεγαλοεξαγωγέας αγροτικών προϊόντων, αλλά θα μπορούσε να λειτουργήσει ως τόπος παραγωγής υψηλής ποιότητας βιολογικών προϊόντων. Ως η γκουρμέ μπουτίκ της Ευρώπης”, προσθέτει.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ