Δυναμικό μπάσιμο στα e-shop και νέα καταστήματα
Το ηλεκτρονικό εμπόριο τραβάει την προσοχή του ομίλου Fourlis, με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει δραστηριοποίηση στον συγκεκριμένο κλάδο από τον Σεπτέμβριο κιόλας, χωρίς, ωστόσο, να παραμελεί τις υπόλοιπες επιχειρήσεις όπου ετοιμάζεται να επενδύσει 8 – 10 εκατ. ευρώ για δύο νέα κέντρα παραγγελιοληψίας ΙΚΕΑ στην Κομοτηνή και τη Βάρνα Βουλγαρίας και οκτώ νέα Intersport.
Την ίδια ώρα, η διοίκηση του ομίλου επεξεργάζεται ακόμα μία επένδυση της τάξεως των 5 εκατ. ευρώ η οποία θα στοχεύει στην αυτοματοποίηση του κέντρου logistics στο Σχηματάρι.
Το επενδυτικό σχέδιο του ομίλου δημοσιοποιήθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο Απόστολος Πεταλάς ο οποίος μιλώντας στους αναλυτές, ανέφερε «Η πτώση στην κατανάλωση θα παραμείνει με διψήφιο ποσοστό για το πρώτο εξάμηνο του έτους, το οποίο θα παραμείνει πιεστικό ως προς τα μακροοικονομικά δεδομένα, με την σταθεροποίηση και αύξηση του ΑΕΠ να αναμένεται από το τρίτο τρίμηνο του έτους και μετά. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι θα υπάρξει και αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος από πλευράς καταναλωτών, οι οποίοι θα συνεχίσουν να πλήττονται από την υψηλή φορολογία». Ειδικά ως προς την κατανάλωση, όπως επεσήμανε η διοίκηση του ομίλου Fourlis «έχουμε παρατηρήσει από τις πωλήσεις των καταστημάτων μας, ότι ο κόσμος καταναλώνει μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο κάθε μήνα, μετά προφανώς τελειώνει ο …μισθός».
Ανά κλάδο δραστηριότητας, για τον κλάδο οικιακού εξοπλισμού (ΙΚΕΑ), ο όμιλος σε συνεννόηση με τα κεντρικά της Σουηδίας έλαβε την απόφαση να μειώσει το κατάστημα των Ιωαννίνων και να διαθέσει 2.000 τ.μ. εμπορικών χώρων στη σουηδική αλυσίδα ένδυσης Η&Μ, από τον ερχόμενο Μάϊο, προκειμένου να γίνει το εμπορικό πάρκο πιο ελκυστικό στο κοινό. Μεγάλο στοίχημα, για τη Fourlis χαρακτήρισε ο κ. Πεταλάς, και το λανσάρισμα των ΙΚΕΑ από το Σεπτέμβριο του 2014 στο …ίντερνετ, «κάτι το οποίο σε κεντρικό επίπεδο, η σουηδική ΙΚΕΑ δεν προωθεί ιδιαίτερα. Για την Ελλάδα, οι πωλήσεις μέσω internet θα έχουν ένα μικρό, επιπλέον κόστος για τον καταναλωτή, όπως έχουν όλες οι αγοραπωλησίες μέσω internet». Επιπλέον, δύο νέα κέντρα παραγγελιοληψίας (pick up points), έναντι των τεσσάρων που λειτουργούν τώρα, θα προστεθούν εφέτος σε Κομοτηνή και Βάρνα, με το συνολικό τζίρο από τα συγκεκριμένα σημεία πώλησης να εκτιμάται για το 2014 στα πέριξ των 10 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά την αλυσίδα αθλητικών ειδών ένδυσης Intersport, με 90 καταστήματα σήμερα, ο μακροπρόθεσμος στόχος για τα επόμενα χρόνια είναι ένα δίκτυο άνω των 120 καταστημάτων με ένα στόχο τζίρου άνω των 150 εκατ. ευρώ. Προς το παρόν, για εφέτος, ο όμιλος θα ανοίξει 8 νέα καταστήματα, εκ των οποίων τα δύο στην Ελλάδα, δύο στην Τουρκία, δύο στη Ρουμανία, ένα στην Κύπρο και ένα ακόμη στη Βουλγαρία. H διοίκηση του ομίλου Φουρλή θα λάβει προσεχώς τις αποφάσεις σχετικά με το αν θα διαθέσει εντός του 2014 κεφάλαια 4- 5 εκατ. ευρώ για την αυτοματοποίηση του κέντρου logistics για τα προϊόντα της Intersport στο Σχηματάρι, κίνηση η οποία εκτιμάται ότι θα μειώσει σημαντικά τα κόστη ειδικά τώρα που ο αριθμός των καταστημάτων του ομίλου φθάνει αισίως τα …100.
Αντίστοιχα, εντός του έτους θα ληφθούν οι αποφάσεις για την επέκταση ή μη της αλυσίδας ένδυσης New Look, η οποία διαθέτει αυτή την στιγμή 7 μόνο καταστήματα στη Ρουμανία και παραμένει ως εκ τούτου ζημιογόνα.
Ο κ. Πεταλάς ανέφερε επιπλέον ότι το Σεπτέμβριο ανοίγει το νέο εμπορικό κέντρο που κατασκευάσει ο όμιλος από κοινού με τον όμιλο Κούστα στη Σόφια (δίπλα ακριβώς από το ΙΚΕΑ που λειτουργεί ήδη ο όμιλος Φουρλή), «το οποίο αποτελεί επενδυτική κίνηση του ομίλου και θα ρευστοποιηθεί μελλοντικά».