Σκληρό είναι το παζάρι που «παίζεται» πίσω από την επένδυση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος, με τους Κινέζους και τους Καναδούς επενδυτές να δείχνουν πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον.
Οι Κινέζοι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, Friedmann Pacific Asset Management Limited (FPAM) και Shenzhen Airport, κατέστησαν σαφές πως οι προθέσεις τους είναι να ελέγξουν το αεροδρόμιο προκειμένου να το καταστήσουν πύλη μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Ο γενικός διευθυντής της FPAM, Ερικ Τσενγκ, υποσχέθηκε τουλάχιστον 50 εκατομμύρια αφίξεις Κινέζων και άλλων Ασιατών μέσω του αεροδρομίου της Αθήνας στην Ευρώπη, εφόσον η εταιρεία του αναλάβει τον έλεγχο του ΔΑΑ. Ο ίδιος σημείωσε ακόμη ότι περισσότερο από τρία χρόνια η εταιρεία του ενδιαφέρεται για τον αερολιμένα Αθηνών.
Την ίδια ώρα οι δηλώσεις αυτές φάνηκαν να ενοχλούν το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο ήδη συνομιλεί με την καναδική PSP Investments η οποία ήδη είναι διαχειρίστρια του 40% των μετοχών του ΔΑΑ και δηλώνει πως είναι «παρούσα» στο ενδεχόμενο της αποκρατικοποίησης. Τη θέση αυτή μάλιστα επιβεβαίωσαν στελέχη της PSP Investments και της θυγατρικής της AviAlliance κατά τις πρόσφατες συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν στα γραφεία του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων. Μάλιστα το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο που διαχειρίζεται δεκάδες δισ. δολάρια, δείχνει να ενδιαφέρεται, εκτός από το 30% των μετοχών ΔΑΑ κυριότητας ΤΑΙΠΕΔ, και για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, η οποία λήγει το 2026. Τα στελέχη της εταιρείας μάλιστα υπόσχονται να φέρουν και αυτοί εκατομμύρια τουρίστες στην Ελλάδα προερχόμενους από το δυτικό ημισφαίριο του πλανήτη.
Από την άλλη πλευρά, οι Κινέζοι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εκτοπίσουν τους Καναδούς μόνο μέσω απόκτησης ενός πλειοψηφικού μεριδίου στον ΔΑΑ. Εύλογα επομένως επιμένουν για το 55% των μετοχών που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ στον ΔΑΑ, ενώ ακόμη επιθυμούν την αλλαγή της συμφωνίας των μετόχων, η οποία επιφέρει ειδικά δικαιώματα στους μετόχους μειοψηφίας. Μόνο με αυτά τα δύο οι Κινέζοι μπορούν να εδραιωθούν, ρισκάροντας εκατοντάδες εκατ. ευρώ, τόσο για την απόκτησή του ΔΑΑ όσο και για τις πιθανές επενδύσεις επέκτασης του αερολιμένα που σχεδιάζουν.
Από την άλλη πλευρά, όπως αναφέρει η Καθημερινή, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι πολιτικά θα είναι δύσκολο για την ελληνική κυβέρνηση να παραδώσει τις δύο πιο σημαντικές πύλες της χώρας, λιμάνι Πειραιά και αερολιμένας Αθηνών, σε κινεζικά συμφέροντα.