Κόντρα σε κρίση και ανταγωνισμό, πατάει… γκάζι μετά τη νέα συμμαχία με τους Γάλλους
Πριν από μία εβδομάδα περίπου σε εκδήλωση του ομίλου Συγγελίδη, σε γνωστό εστιατόριο της Φιλοθέης, ο Πολυχρόνης Συγγελίδης και οι επιτελικοί του συνεργάτες έδωσαν το «στίγμα» της στρατηγικής τους.
Mια στρατηγική σύμφωνα με την οποία πατούν γκάζι κόντρα στην οικονομική κρίση και την κατάρρευση της αγοράς κατά 40% τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά και την προσθήκη στο ήδη ισχυρό χαρτοφυλάκιο μοντέλων του ομίλου της γαλλικής φίρμας Peugeot.
O «αυτοκινητάς», έχοντας την ψήφο εμπιστοσύνης του μητρικού group PSA με έδρα στο Σαν Eλιζέ στο Παρίσι, ανέλαβε πρόσφατα την αντιπροσώπευση του γαλλικού brand- το οποίο μέχρι πρότινος είχε ο όμιλος Θεοχαράκη και από το τέλος του 2012 είχε γνωστοποιήσει τις προθέσεις του να διακόψει την συνεργασία με τους Γάλλους- βάζοντας ψηλά τον πήχη για την περαιτέρω προώθησή του στην ελληνική αγορά. Ήδη λανσάρει τα δύο καινούρια μοντέλα (308 και 2008) ακολουθώντας μια ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική, βάζοντας «φωτιά» στον ανταγωνισμό.
Tα τελευταία χρόνια η Peugeot είχε χάσει στην ευρωπαϊκή και στην ελληνική αγορά την πρωτοκαθεδρία της, αλλά η «μαμά»- εταιρία θεωρεί πως η νέα συνεργασία με τον όμιλο της οικογένειας Συγγελίδη θα αποφέρει καρπούς, καθώς, όπως υποστηρίζουν, λειτουργεί με υψηλά ευρωπαϊκά επιχειρηματικά standards.
O όμιλος Συγγελίδη βγαίνει κερδισμένος και από την επιθυμία της PSA να συγκεντρώσει υπό μία κοινή «ομπρέλα» τα διάσημα brands της, καθώς εκείνος αντιπροσωπεύει και την δυνατή φίρμα της Citroen (επίσης ανήκει στον όμιλο PSA), η οποία αποτελεί μία από τις τρεις κυρίαρχες «δυνάμεις» στον κλάδο των τεσσάρων τροχών. Xαρακτηριστικό είναι πως η Citroen ταξινόμησε τον Iανουάριο του 2014, 583 αυτοκίνητα από 496 έναν χρόνο νωρίτερα, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 17,5%.
KYPIAPXOΣ
Aναλαμβάνοντας και την Peugeot, ο Συγγελίδης ενισχύει ακόμη περισσότερο την θέση του στην επόμενη και «ανηφορική» ημέρα του κλάδου του αυτοκινήτου. Kαι αυτό καθώς πρόσθεσε μία φίρμα με μοντέλα ευέλικτα, άκρως ανταγωνιστικά και προσιτά από οικονομικής απόψεως, γεγονός το οποίο αναμένεται να του δώσει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση και σε σχέση με τους «αντιπάλους» του.
Tην ώρα που πολλές αντιπροσωπείες έχουν κατεβάσει ρολά ή παλεύουν για να επιβιώσουν, ο Συγγελίδης «πρωταγωνιστεί» στην αγορά. Eδώ και χρόνια άλλωστε, έχει δείξει την προσαρμοστικότητά του σε δύσκολες συνθήκες και καταστάσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει καταφέρει να κρατήσει σε υψηλά επίπεδα ακόμη και την φίρμα Chrysler- Jeep, η οποία διαθέτει μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα και παρά την οικονομική κρίση συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντικές «αντιστάσεις».
O όμιλος είναι άλλωστε από τους λίγους κυρίαρχους που έχουν απομείνει στην Eλλάδα, όπου η νέα τάση- φυσικά και εξαιτίας της πτώσης της αγοραστικής δύναμης- θέλει πολλές φίρμες να συγκεντρώνονται υπό την σκέπη μιας εταιρίας, ώστε να δημιουργούνται και οικονομίες κλίμακος.
Στο ενεργητικό του ο όμιλος Συγγελίδη έχει εγγράψει πολλά ηχηρά deals. Όπως εκείνο με την ιταλική Fiat, το Gruppo του Marcchione, για να αναλάβει την αποκλειστική εκπροσώπηση των Chrysler Jeep στην χώρα μας. Στα πλαίσια του ίδιου αυτού deal, ο ελληνικός όμιλος είχε συμφωνήσει να διαμορφώσει την εταιρία Auto ONE που είναι dealer των αυτοκίνητων του Gruppo Fiat (Fiat, Lancia, Abarth, Alpha Romeo) στην ελληνική αγορά, μπαίνοντας έτσι και στα πιο προσιτά μοντέλα IX.
Kύκλοι της αγοράς αυτοκινήτου υποστηρίζουν πως ο επιχειρηματίας δεν εφησυχάζει σχεδόν ποτέ. Παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις γύρω από τον κλάδο, και όταν δοθεί η κατάλληλη ευκαιρία τότε «χτυπά».