Έξι χρόνια μετά την έναρξη (ανα)κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα από την κοινοπραξία Μορέας (Ελλάκτωρ με 71%, J&P Άβαξ με 15% και Intracom Συμμετοχών με 11,5%), νέες «πληγές» έχουν ανοίξει με… φόντο την έλλειψη ρευστότητας για την ολοκλήρωση του πιο ώριμου (σε σχέση με τα υπόλοιπα)έργα.
Το κονσόρτιουμ, το οποίο μέχρι και τον περασμένο Μάιο είχε λάβει 353,1 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο, βρίσκεται από το καλοκαίρι του 2013 με την… πλάτη στον τοίχο. Και αυτό εξαιτίας του αιφνιδίου «stop» στην χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ, η οποία έκρινε ως μη βιώσιμο το project και σύμφωνα με πληροφορίες ασκεί πιέσεις για μεγαλύτερες εγγυήσεις που φτάνουν τα 450 εκατ. ευρώ.
Για την «διάσωση» του δρόμου το Δημόσιο θα ανοίξει και πάλι τον «κουμπαρά» του προκειμένου να καλύψει το χρηματοδοτικό κενό για λογαριασμό της Μορέας με τη μορφή πρόσθετης επιδότησης λειτουργίας. Το ποσό που θα καταβάλει εκτιμάται στα 250 εκατ. σε βάθος 30ετίας. Η κάθετη υποχώρηση των εσόδων του Μορέα είναι το μεγάλο «αγκάθι» το οποίο ενεργοποιεί την επιδότηση διοδίου από το κράτος (προβλέπεται από την αρχική σύμβαση). Η μείωση των εσόδων οφείλεται στην πτώση των διελεύσεων των οχημάτων και των εισπράξεων από διόδια, οι οποίες το 2007 είχαν εκτιμηθεί στα 45 εκατ. ετησίως, ενώ σήμερα τα αντίστοιχα νούμερα έχουν υποχωρήσει στα 22 εκατ. με πρόβλεψη για ακόμη δραματικότερη συρρίκνωση.
Δεν είναι όμως, μόνο τα 250 εκ. που έχει πληρώσει το κράτος στους εργολάβους. Μόλις τον Γενάρη κλήθηκε να δώσει στη Μορέας 5,7 εκατ. ευρώ για τόκους μετά από αποφάσεις της διαιτησίας στην οποία είχαν προσφύγει οι εργολάβοι σχετικά με καθυστερήσεις στην καταβολή της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου και στην επιστροφή ΦΠΑ.