FIX: ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ ΜΕΡΙΔΙΟ
«Ανηφορικός» είναι ο… δρόμος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας με την μπίρα FIX στο εξωτερικό. Το ποσοστό που κατέχει εκτός συνόρων το ιστορικό brand κινείται σε χαμηλά επίπεδα. Πώς συνάγεται αυτό; Ο Γιάννης Χήτος είπε πως για φέτος ο στόχος είναι να διπλασιαστούν οι εξαγωγές σε όγκο και αξία σε σχέση με το 2013, χωρίς όμως, να αναφερθεί σε συγκεκριμένα νούμερα.
Αυτό, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, θα αποτελέσει την αρχή για να επιτευχθεί ο δεύτερος μεγάλος στόχος της εταιρίας που είναι να αντιστοιχούν οι εξαγωγές στο 10% των συνολικών πωλήσεων την επόμενη τριετία. Από αυτό φαίνεται πως οι εξαγωγές έχουν μικρή συμβολή στα μεγέθη της, σε ποσοστό που εκτιμάται κοντά στο 4%.
Με δεδομένο ότι η μπίρα FIX τα τελευταία δύο χρόνια έχει παρουσία σε 20 χώρες (μεταξύ των οποίων η Αγγλία, η Αυστραλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Κύπρος, η Ν. Αφρική κ.α.), κύκλοι της αγοράς εκτιμούν πως το ποσοστό των εξαγωγών της είναι «χλιαρό». Ωστόσο, ο Γιάννης Χήτος «ποντάρει» πολλά στον «κωδικό εξωστρέφεια», αφού φέτος πραγματοποιεί είσοδο και σε νέες αγορές, όπως ο Καναδάς, η Βραζιλία και το Χονγκ Κονγκ, από όπου θα πρέπει να περιμένει να διαπιστώσει την «διείσδυση» που θα έχει η ελληνική μπίρα στους εκεί καταναλωτές.
Την ίδια ώρα στην ελληνική αγορά, όπου η μπίρα FIX διατηρεί μερίδιο της τάξεως του 14%, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία βρίσκεται αντιμέτωπη με την πτώση του κλάδου συνολικά, ο οποίος και το 2013 κινήθηκε σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα λόγω της κάμψης της κατανάλωσης.