Hellenic Seaplanes vs Ελληνικά Υδατοδρόμια
Στα «χαρακώματα» μπαίνουν οι Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια, οι δυο εταιρείες που φιλοδοξούν να κατακτήσουν μεγάλα μερίδια στην τουριστική αγορά μέσω της δραστηριοποίησης τους στα υδροπλάνα. Ο δρόμος για την υλοποίηση του εθνικού σχεδίου στον συγκεκριμένο τομέα φαίνεται ακόμα …μακρύς, αλλά, οι δυο ανταγωνιστές καταλαμβάνουν «θέσεις μάχης» και, ήδη, αρχίζουν να «ανταλλάσσουν πυρά».
Το έναυσμα για την έναρξη του νέου επιχειρηματικού «μπρα ντε φερ» δόθηκε από την «αιχμή» που εξαπέλυσε η Hellenic Seaplanes, ότι ακολουθείται μια διαφορετική πολιτική ανάπτυξης μεταξύ αυτής και της Ελληνικά Υδατοδρόμια, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται δυο κατηγορίες υδατοδρομίων, τα δημόσια και τα ιδιωτικά.
Η βασική διαφοροποίηση των δυο «παικτών» είναι ότι η Hellenic Seaplanes στηρίζει το μοντέλο των ιδιωτικών επενδύσεων, σε ιδιωτικά υδατοδρόμια, με κάτοχο της σχετικής άδειας τον επιχειρηματία και αποδίδει στην Ελληνικά Υδατοδρόμια την πρόθεση να… περιμένει την ανάπτυξη δημόσιων υδατοδρομίων από Λιμενικά Ταμεία και Οργανισμούς Λιμένων, που θα «κρατούν» την άδεια και θα παραχωρούν την εκμετάλλευση σε «τρίτους»!
Από εκεί και πέρα, ο υποψήφιος επενδυτής καλείται να εμφανίσει τα ανάλογα κεφάλαια και τις κατάλληλες εγγυήσεις…
Τα αμερικανικά κεφάλαια
Η Hellenic Seaplanes έχει «ρίξει το γάντι» στην Ελληνικά Υδατοδρόμια, από τις 10 Ιουνίου του 2013, όταν ανακοίνωσε ότι «έχει εξασφαλίσει μεγάλο επενδυτικό κεφάλαιο από αμερικανικών συμφερόντων επενδυτικό κολοσσό». Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της, ο Κύπριος Νικόλαος Χαραλάμπους και ο αντιπρόεδρος Μιχαήλ Ασαριώτης υποστήριζαν, βέβαια, τότε ότι ως το τέλος του 2013 θα προχωρούσαν στην αδειοδότηση μέχρι 100 υδατοδρομίων και σχεδιάζουν κατασκευή αυτών σε πόλεις και περιοχές όπως Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Ιωάννινα, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Πάτρα, Σύρος, Κάλυμνος, Κρήτη, Σαντορίνη, Χίος, Λήμνος, Βόλος, Σκιάθος.
Τι έχει πράξει η «αντίπαλος» της, Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε.; Ο επικεφαλής της, Τάσος Γκόβας, άνοιξε έναν κύκλο επαφών με περιφέρειες ή δημοτικές αρχές για την ίδρυση υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Ιθάκη, Πάτμο, Κρήτη, Οθωνούς, Ερείκουσα, αλλά, και με την αεροπορική K2 Smart jets, η οποία διαθέτει άδεια σε ισχύ για την εκτέλεση VIP πτήσεων και της προσφέρει ένα σημαντικό «όπλο».
Το τίμημα για την μίσθωση ενός υδροπλάνου υπολογίζεται στις 17.000-20.000 ευρώ μηνιαίως και η απόκτησή του αγγίζει το 1,8 εκατ. ευρώ. Γίνεται αντιληπτό ότι οι δυο «μονομάχοι» ακολουθούν διαφορετική επιχειρηματική τακτική και ο χρόνος θα δείξει ποιο «μοντέλο» θα επικρατήσει, όπως και το αν ευθύνεται και η κόντρα των εταιρειών για την εμπλοκή. Τα σχέδια τους για γραφειοκρατικούς, κυρίως, λόγους δυστυχώς έχουν «κολλήσει» ως τώρα, με στόχο από πλευράς πολιτείας να απεμπλακεί η διαδικασία «εν ευθέτω χρόνο».
Τα προβλήματα στις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων παραμένουν τεράστια και άλυτα, με αποκορύφωμα το «πάγωμα» της δημιουργίας Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου στο Φάληρο. Οι προβλέψεις θεωρούνται δυσοίωνες και η θερινή σεζόν, ήδη, χάνεται…