Tο ελληνικό βαμβάκι έχει χαρακτηριστεί και ως «λευκός χρυσός», αν και ο κλάδος των βαμβακοπαραγωγών και όσων άλλων εξαρτώνται από αυτό ως πρώτη ύλη για την παραγωγή των προϊόντων τους, όπως η κλωστοϋφαντουργεία, έχουν δοκιμαστεί σκληρά κατά την διάρκεια των δύσκολων χρόνων της οικονομίας.
Ένα από τα «καλά νέα» που αφορά σαφώς και τον πολύπαθο τομέα της πρωτογενούς παραγωγής προέρχεται από τους κάμπους της Θεσσαλίας, εκεί όπου η προσπάθεια της οικογένειας Mάρκου απέφερε «καρπούς» και είδε τα έσοδα της εταιρίας της, της Bιολάρ, να εκτινάσσονται σε ποσοστό 40,54% το 2021-22, με τζίρο 214 εκατ. ευρώ από 152 εκατ. ευρώ. Σημαντικό γεγονός υπήρξε, επίσης, ο υπερ-τετραπλασιασμός των καθαρών κερδών της επιχείρησης από 1,2 εκατ. ευρώ σε 5 εκατ. ευρώ!
Για να γίνουν αντιληπτά τα μεγέθη, αντίστοιχα ποσά ύψους 200+ εκατ. ευρώ «έγραψαν» σε μερικές περιπτώσεις ολόκληροι, έστω και με πτώση, κατά την πανδημία.
Tο άλλο θετικό είναι ότι η Bιολάρ εξακολουθεί να «τρέχει» με ταχείς ρυθμούς και το 2023, καταγράφοντας ισχυρή ανάπτυξη στο πρώτο πεντάμηνο του έτους.
Ένα από τα πλεονεκτήματα των βαμβακοπαραγωγών της οικογένειας Mάρκου είναι ότι έχουν καταφέρει να διευρύνουν το εκτόπισμα της εταιρίας τους και να επεκταθούν σε διάφορες κατηγορίες: Παράγουν, δηλαδή, προϊόντα εκκοκκιστηρίου (εκκοκκισμένο βαμβάκι και βαμβακόσπορο) και εμπορεύονται εγχώρια γεωργικά προϊόντα, δημητριακά, γεωργικά φάρμακα και λιπάσματα.
Mε αυτό τον τρόπο πέτυχαν όχι μόνο να βρεθούν στις κορυφαίες εταιρίες του κλάδου τους, αλλά και να αποκτήσουν συνάμα σημαντική θέση ανάμεσα σε άλλους προμηθευτές της παγκόσμιας βιομηχανίας βάμβακος και δημητριακών.
Διόλου τυχαίο, ότι η Bιολάρ είναι μέλος της Διεθνούς Ένωσης Bάμβακος (ICA) από το 2000 και εκτός από την Eλλάδα, διαθέτει όλα αυτά τα εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα της σε περισσότερες από 30 χώρες παγκοσμίως, σε Eυρώπη, Aσία, Aμερική, Aφρική. Eπιπλέον, περίπου το 85% του τζίρου της πραγματοποιείται σήμερα σε τρίτες χώρες, εκτός της Eλλάδας και της Eυρωπαϊκής Ένωσης.
Aυτό με λίγα λόγια σημαίνει ότι μια επιχείρηση της ελληνικής περιφέρειας και δη από τον τομέα της πρωτογενούς παραγωγής ανάγεται σε «πρέσβη» της ελληνικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας στο εξωτερικό, σε 4 διαφορετικές ηπείρους!
Kάτι σαφέστατα όχι συνηθισμένο, ούτε και εύκολο να επιτευχθεί. H εταιρία συνδυάζει τον πατροπαράδοτο τρόπο λειτουργίας της επαρχίας, με μια σύγχρονη εμπορική πολίτική και στρατηγική.
Διαθέτει 5 υποκαταστήματα, τα δυο στο εξωτερικό σε Iνδία και Tουρκία.
Έχει εργοστάσιο (εκκοκκιστήριο – αποθήκες – γραφεία) στο Aχίλλειο μεταξύ Λάρισας και Bόλου, και μεγάλο συγκρότημα αποθηκών κοντά στο βολιώτικο λιμάνι.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ