Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση των Ιντρακόμ – Ιντρακάτ
Μετά από απραξία σχεδόν δώδεκα μηνών, το έργο της Τηλεματικής στις αστικές συγκοινωνίες επιτέλους έρχεται και πάλι στην επιφάνεια, καθώς την περασμένη Πέμπτη το ΔΣ του ΟΑΣΑ άναψε το «πράσινο φως» για την έγκριση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού, οριστικοποιώντας τα συμβατικά έγγραφα που κατέθεσε η κοινοπραξία και ενεργοποιώντας τις διαδικασίες για την αποστολή της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Να σημειωθεί ότι για το εν λόγω έργο ανάδοχος, από τον περασμένο Μάιο, είχε αναδειχθεί το σχήμα Intracom – Intrakat.
Το έργο της τηλεματικής το οποίο μαζί με το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποτελούν δύο από τις σημαντικότερες υποδομές ΣΔΙΤ για την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών στις μεταφορές, αντιμετώπισε τους προηγούμενους μήνες προβλήματα χρηματοδότησης εξαιτίας της άρνησης των τραπεζών να συνδράμουν με δανειακά κεφάλαια το έργο.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι από την διοίκηση του ΟΑΣΑ εξετάστηκε ακόμη και το ενδεχόμενο της έκπτωσης της εταιρείας από το έργο, η οποία τελικά αποφεύχθηκε, αφού δόθηκαν δύο παρατάσεις προκειμένου να προσκομιστούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Υπολογίζεται ότι μετά τον έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση θα έχει υπογραφεί τον Ιούνιο.
Για την τηλεματική είχαν καταθέσει δεσμευτικές προσφορές εκτός από την Intrasoft International – Intrakat και η Τέρνα Ενεργειακή – Unisystems. Η συνολική αξία της σύμβασης στα 12 έτη που είναι η ΣΔΙΤ ανέρχεται σε περίπου 50 εκατομμύρια και η διάρκεια υλοποίησης του έργου είναι δύο χρόνια.
Για το έργο προβλέπεται η εγκατάσταση 1.000 «έξυπνων» στάσεων στην Αθήνα, όπου μέσα από τις οθόνες οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον χρόνο διέλευσης των οχημάτων, ενώ η ίδια δυνατότητα θα παρέχεται μέσω κινητού τηλεφώνου ή υπολογιστή.
Το σύστημα τηλεματικής θα εφαρμοστεί σε πρώτη φάση πιλοτικά σε κάποια δρομολόγια και θα επιτρέπει την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο της θέσης όλων των οχημάτων, την ενημέρωση των επιβατών εντός του οχήματος, την επικοινωνία των οδηγών με τα κέντρα διαχείρισης και την πληροφόρηση για την επιβατική κίνηση κατά γραµμή, στάση και δρομολόγιο ή ώρα.