Ένας από τους κλάδους που δοκιμάζονται σκληρά από την κρίση στην Ελλάδα είναι αυτός της ανδρικής ένδυσης.
Η μείωση τζίρου από το 2009 και μετά «εκτοξεύθηκε» για κάποιες εταιρίες ακόμα και στο 80%. Η Dur, εισηγμένη στο ΧΑ, με μια παράδοση 54 ετών, φαίνεται να ακολουθεί τα… χνάρια της ελληνικής οικονομίας: αναγκάσθηκε να φθάσει στο «χαμηλότερο» σημείο, μέχρι να «δει» τα πρώτα αισιόδοξα σημάδια για το μέλλον. Η διοίκηση θεωρεί «κομβικό σημείο» για την πορεία της εταιρίας το 2013, όταν «επέστρεψε» σε θετικά EBITDA (στα 119.347 ευρώ, από -1,117 εκατ. ευρώ).
«Κάναμε έναν τεράστιο “αγώνα δρόμου” την τελευταία 4ετία για να εμφανίσουμε αυτά τα αποτελέσματα και να καταστήσουμε βιώσιμη λογιστικά την επιχείρηση μας, αν και γνωρίζαμε τις δυνατότητες της. Δεν ήταν εύκολη η μετάβαση. Χωρίς τους …αριθμούς, δεν θα μπορούσαμε να πείσουμε τους επενδυτές και τους τραπεζίτες. Πετύχαμε τον εξορθολογισμό των εξόδων μας και “γυρίσαμε” το “παιχνίδι”.
Ο κλάδος «χτυπήθηκε» με τον πιο βάναυσο τρόπο από την κρίση. Αλλά, σταθεροποιήσαμε τον τζίρο μας και κουμαντάραμε το καράβι. Τώρα εκπονούμε τα σχέδια μας για μια “νέα εκκίνηση” και στόχο την ανάπτυξη της Dur σε Ελλάδα και εξωτερικό!», δηλώνει στην “DEAL” ο διευθύνων σύμβουλος της Δούρος Α.Ε., Θεόδωρος Δούρος.
Οι απώλειες της Dur σε επίπεδο τζίρου άγγιξαν το 60% σε «βάθος» 5ετίας, όμως, το 2013 μπήκε «φρένο» (διατηρήθηκε στα 4 εκατ. ευρώ) και ο κ. Δούρος εξηγεί: «Πετύχαμε μεγάλες μειώσεις στα μισθώματα των καταστημάτων μας, διαπραγματευθήκαμε με τους προμηθευτές μας και ελαττώσαμε τις τεράστιες καταναλώσεις στο ρεύμα.
Ταυτόχρονα, ανανεώσαμε το προφίλ της Dur, από το κλασικό στο casual αστικό και προσελκύσαμε νέους πελάτες με την μείωση του μέσου όρου της ηλικίας τους. Το 85% των πωλήσεων μας προήλθε από το δίκτυο μας και ένα 15% από την χονδρική και τις εξαγωγές».
ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΣΟΦΙΑ
Η Dur δραστηριοποιείται σε Πράγα, Τίρανα, Αρμενία μέσω franchise και σε Μ.Ανατολή (Λίβανος), Κύπρο. Στην Ελλάδα διατηρεί 25 καταστήματα (συν δυο με franchise), σύνολο 30 και ο Θεόδωρος Δούρος αποκαλύπτει το πλάνο της «επόμενης μέρας»:
«Πήραμε ανάσα και νιώθουμε πιο ασφαλείς πια, για να προχωρήσουμε στην ανάπτυξη της Dur. Θα επιδιώξουμε την δημιουργία νέων καταστημάτων και νέων συνεργασιών με μεγάλες εμπορικές εταιρίες. Θα με ικανοποιούσε, αν μέσα στην επόμενη 3ετία μπορέσουμε να αποκτήσουμε 10 «ισχυρά σημεία» στην Αθήνα, πέρα από τα 4 που ήδη υπάρχουν, συμπεριλαμβανομένων των shop in shop στα Attica και τα Notos. Άμεση επιδίωξη μας η τοποθέτηση της Dur στην Βουλγαρία, στην Σόφια (σ.σ. στο πολυκατάστημα της Notos στο Sofia Ring Mall των Κούστα-Φουρλή), ενώ, από αυτή τη σεζόν λειτουργεί και το e-shop μας».
Στον επίλογό του, ο CEO της Dur (γιος του ιδρυτή και προέδρου της, Νίκου Δούρου), τονίζει: «Αισθανόσουν σαν ένας… μαέστρος σε μια ορχήστρα με όργανα που έλειπαν ή ήταν χαλασμένα και έπρεπε να παίξεις μουσική. Τα θετικά EBITDA μας κράτησαν όρθιους. Το ρίσκο μας θα είναι λελογισμένο. Αποτελεί ισχυρό ατού της εταιρίας ότι είναι εισηγμένη. Ήδη, μας «χτυπούν» την πόρτα funds και επενδυτές από το εξωτερικό!»