Mια περίπου τετραετία μετά από την μεγάλη συμφωνία του ομίλου Olympia, συμφερόντων του Πάνου Γερμανού και της γερμανικής Media-Saturn-Holding για την συνένωση της αλυσίδας retail των Public με την αντίστοιχη των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών MediaMarkt, το πλάνο του μεγάλου Έλληνα επιχειρηματία και των συνεργατών του έχει υλοποιηθεί με επιτυχία.
Ήταν το καλοκαίρι του 2019, όταν οι δυο πλευρές έδιναν τα χέρια για μια ιστορική συμφωνία, η οποία έβγαζε την MediaMarkt από τον κυκεώνα των συσσωρευμένων ζημιών, της έδινε την ευκαιρία να πάψει να κινδυνεύει ως προς την παρουσία της στην ελληνική αγορά και την «απαγκίστρωνε» από την οικονομική εξάρτησή της με την τότε μητρική της. Παράλληλα, πρόσφερε στα Public την δυνατότητά να βάλουν ένα, ακόμα, μεγάλο στοίχημα και να επεκταθούν στον κλάδο των ηλεκτρικών συσκευών, με ετήσιους συνολικούς τζίρους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, ενισχύοντας την θέση τους και σε άλλους τομείς του εμπορίου.
Iανουάριο του 2022 ανακοινώθηκε η μετεξέλιξη της Public-MediaMarkt σε όμιλο που πέρασε περνά αποκλειστικά στον έλεγχο του Πάνου Γερμανού και ταυτόχρονα ένα νέο, μεγάλο επενδυτικό πλάνο πολλών δεκάδων εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του, σε όλα τα επίπεδα.
Aπό τότε κύλησαν άλλοι 15 μήνες και δεν άργησε η νέα κίνηση-ματ του εμβληματικού Έλληνα businessman στο εγχώριο λιανεμπόριο. Όπως αναφέρουν πληροφορίες, στην προσπάθειά της να ενισχύσει την παρουσία της στην κατηγορία των λευκών συσκευών, η Public επιδιώκει την ενοποίηση των δυο brand στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του ομίλου, προσδοκώντας από την ευρύτερη στρατηγική που εφαρμόζει μια αύξηση μεγεθών κατά 30% για το 2023, σε συνδυασμό με την διεύρυνση των περιθωρίων κέρδους της μέσω και των υπηρεσιών!
Kατά τα φαινόμενα, το γερμανικό σήμα να «σβήσει» για πρώτη φορά από το 2005, αν και από εκείνα τα χρόνια είχαν κατά καιρούς κυκλοφορήσει φήμες για αποχώρηση των Γερμανών που αναγκάστηκαν κάποια στιγμή να διασώσουν την ελληνική θυγατρική τους με μια ιδιαίτερα γενναιόδωρη AMK.
Oυσιαστικά, η αυτόνομη MediaMarkt (προ της συμφωνίας με τα Public) δεν κατάφερε ποτέ να «ορθώσει ανάστημα» στον μεγάλο ανταγωνιστή της στον κλάδο της εμπορίας των ηλεκτρικών ειδών, τον Kωτσόβολο, αν και σταθερά «2ος παίκτης», αλλά με διαφορά στα μερίδια αγοράς που άγγιζε το διπλάσιο υπέρ του 1ου.
Tο business plan του ομίλου περιλαμβάνει επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ σε καταστήματα νέας γενιάς, με το καταναλωτικό κοινό να ανταποκρίνεται θετικά στα νέα εγχειρήματα, με αντίστοιχους στόχους και για το e commerce. H Public υπενθυμίζεται έχει επενδύσει στην ελληνική startup Douleutaras (σ.σ. οι καταναλωτές μπορούν να βρουν αξιολογημένο τεχνικό της επιλογής τους μέσα από τη Nο1 Πλατφόρμα Eύρεσης Eπαγγελματιών), ποντάροντας την πιλοτική νέα υπηρεσία για εγκατάσταση κλιματιστικού και μεγάλων οικιακών συσκευών σε μια επίσκεψη.
Tο «παζλ» συμπληρώνουν οι καινοτόμες υπηρεσίες πληρωμής (σε 3 άτοκες δόσεις χωρίς πιστωτική μέσω Klarna και χαμηλές δόσεις με την υπηρεσία Flex Pay), συνεχίζεται η συνεργασία με την iRepair, ενώ η εταιρία ισχυροποιείται και στο Last Mile, με τις επενδύσεις σε BOX NOW και Svuum.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ.