Η αεροπορική εταιρεία Emirates ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι δέσμευσε 200 εκατομμύρια δολάρια σε ένα ερευνητικό fund που επικεντρώνεται στη μείωση των επιπτώσεων των ορυκτών καυσίμων στις εμπορικές αερομεταφορές, καθώς θεωρεί ότι η επίτευξη των στόχων για καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων δεν θα ήταν δυνατή με τα διαθέσιμα μέσα.
Ο πρόεδρος της Emirates, Τιμ Κλαρκ, δήλωσε ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο για τις αεροπορικές εταιρείες στη μείωση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων είναι επί του παρόντος τα καύσιμα.
«Είναι σαφές ότι με τις τρέχουσες οδούς που έχουν στη διάθεσή τους οι αεροπορικές εταιρείες όσον αφορά στη μείωση των εκπομπών, δεν θα καταφέρουν να καθαρούς μηδενικούς στόχους εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος», δήλωσε ο Κλαρκ.
Τα κονδύλια θα εκταμιευθούν σε διάστημα τριών ετών και η αεροπορική εταιρεία με έδρα το Ντουμπάι θα εντοπίσει συνεργασίες με οργανισμούς που εργάζονται σε τεχνολογίες καυσίμων και ενέργειας, όπως ανέφερε ο CEO της Emirates.
Ο Κλαρκ δήλωσε ότι η Emirates θα χρησιμοποιεί περιβαλλοντικά υπεύθυνες πρακτικές μέχρι να βρεθούν άλλες λύσεις για τα καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF), όπου αυτό είναι εφικτό.
Η παγκόσμια παραγωγή SAF εκτιμάται ότι θα καλύψει μόλις το 2% των αναγκών σε αεροπορικά καύσιμα μέχρι το 2025, σύμφωνα με την ομάδα αεροπορικών εταιρειών IATA.
Το SAF παράγεται σε μικροσκοπικές ποσότητες από πρώτες ύλες όπως μαγειρικά έλαια και ζωικά απόβλητα και κοστίζει δύο έως πέντε φορές περισσότερο από τα συμβατικά καύσιμα αεριωθούμενων αεροσκαφών.
Τα κονδύλια θα εκταμιευθούν σε διάστημα τριών ετών και η αεροπορική εταιρεία με έδρα το Ντουμπάι θα εντοπίσει συνεργασίες με οργανισμούς που εργάζονται σε τεχνολογίες καυσίμων και ενέργειας, όπως ανέφερε.
Ο Κλαρκλ δήλωσε ότι η Emirates θα χρησιμοποιεί περιβαλλοντικά υπεύθυνες πρακτικές μέχρι να βρεθούν άλλες λύσεις για τα καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF), όπου αυτό είναι εφικτό.
Η παγκόσμια παραγωγή SAF εκτιμάται ότι θα καλύψει μόλις το 2% των αναγκών σε αεροπορικά καύσιμα μέχρι το 2025, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA).
Το SAF παράγεται σε μικροσκοπικές ποσότητες από πρώτες ύλες όπως μαγειρικά έλαια και ζωικά απόβλητα και κοστίζει δύο έως πέντε φορές περισσότερο από τα συμβατικά καύσιμα αεριωθούμενων αεροσκαφών.