Το θρυλικό Pony ξαναβγαίνει στους ελληνικούς δρόμους, μετά από 3 δεκαετίες «απουσίας». Το cult μοντέλο της …υποτυπώδους εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας φιγουράρει, ήδη, στο site της NAMCO (με φωτογραφίες «για όλες τις χρήσεις», αγροτικό, βαν, απορριμματοφόρο, στρατιωτικό, ασθενοφόρο κ.α.) όπου «αγγέλλεται» η «μεγάλη επιστροφή», με ένα «μεστό νοημάτων» μήνυμα του ιδρυτή και προέδρου της εταιρείας, 80ετούς Πέτρου-Τζανέτου Κοντογούρη.
«Στα δήθεν fast track αντιπροτείνουμε fast back to Hellenism», γράφει και «δείχνει» τον στόχο: «Στη NAMCO φιλοδοξούμε να ηγούμεθα με το νου και με σύστημα στην εθνική παραγωγή-εξαγωγή».
Η Ελλάδα εξάγει αυτοκίνητα, σε εποχές κρίσης! Θα μπορούσε να θεωρηθεί και …ανέκδοτο, όμως, όχι… Το σχέδιο για την παραγωγή τριών νέας γενιάς μοντέλων Pony, είναι έτοιμο καιρό και, όπως έχει δηλώσει ο «ιθύνων νους» της Namco, αιτία της καθυστέρησης αποτέλεσε το γεγονός ότι « …το ελληνικό κράτος ποτέ δεν ήταν φιλόξενο απέναντι στην εταιρία».
Το 1983 το Pony σταματά στην Ελλάδα, με βασικό λόγο την αλλαγή του φορολογικού νόμου για τα οχήματα της κατηγορίας, που κατέστησε ασύμφορη την εξέλιξη και παραγωγή του. Ο κ.Κοντογούρης αναφέρθηκε, τότε, σε «κλίκες επιχειρηματιών που τορπίλισαν την επένδυσή του» και κάποιοι φωτογράφιζαν Βορειοελλαδίτη πρώην υπουργό
Το 2014, το δημοφιλές «ελληνικό τζιπ των φτωχών» -που θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Θέρμης- αισιοδοξεί ότι θα αρχίσει άμεσα τις πωλήσεις του.
Η άκρως δελεαστική τιμή του το καθιστά επικίνδυνο «αντίπαλο» για όσες αντιπροσωπίες ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών εμπορεύονται οχήματα που προσεγγίζουν το είδος του Pony –βασισμένου κατασκευαστικά στο 2CV.
ΚΟΣΤΟΣ 6.910 ΕΥΡΩ
Θα καταφέρει το Pony να γίνει η «απάντηση» στα πιο ακριβά μοντέλα των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών; Το κόστος των «ούτε 7.000 ευρώ» (6.910 ευρώ με ΦΠΑ) και τα …τζάμπα ανταλλακτικά δεν συνδυάζονται με μεγάλες ανέσεις και extra.
Ο προορισμός του Pony, άλλωστε, είναι άλλος. Φιλοδοξία του να εξελιχθεί, πάλι, σε ένα «εργαλείο για όλες τις χρήσεις» (με κινητήρα 1.323 κυβικών, 159 χλμ/ω, 68 ίππων και ωφέλιμο φορτίο 850 kg), πολύτιμο για τον μέσο επαγγελματία, ο οποίος μπορεί να περικόψει στο μισό ένα «απαραίτητο έξοδο» για τις μεταφορικές ανάγκες της επιχείρησης του. Ένα ερώτημα είναι η παραγωγή του. Ο κ.Κοντογούρης υπολογίζει ότι η NAMCO θα φτιάχνει 24 αυτοκίνητα ημερησίως, την ώρα που έρευνα αγοράς «μιλά» για ζήτηση 128 –και δίνει το περιθώριο για την κατάκτηση μεγαλύτερων μεριδίων, εφόσον ανταποκριθούν οι δυνατότητες της μονάδας.
Το 1975 –στην «χρυσή εποχή» του Pony- η παραγωγή δεν ξεπερνούσε τα 8-10 οχήματα και άγγιξε συνολικά τα 40.000 στην Ελλάδα και τις 800.000 σε 14 χώρες…
Στη Θεσσαλονίκη κατασκευάζονται πλατφόρμα, αμάξωμα, καροσερί και ταυτόχρονα εισάγονται κινητήρας (Peugeot Citroen Moteurs, Fiat), σασμάν και σύμφωνα με τον κ.Κοντογούρη «δεν θα υστερεί σε τίποτα από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, σε στιβαρότητα και αντοχή συγκρίνεται με τανκ». Παράλληλος στόχος οι αγορές Β.Αφρικής, Ν.Ευρώπης, Μ.Ανατολής και η κατασκευή εργοστασίου στην Αίγυπτο, που θα ρίξει τις τιμές στα 4.500 ευρώ. Ο «παππούς του ελληνικού αυτοκινήτου» πείσμωσε όταν άκουσε τον πρώην πρεσβευτή της Γερμανίας Ντολντ να ειρωνεύεται «δεν μπορεί να φτιάνει αυτοκίνητα κάθε χώρα» και του «απαντά»:«Η Ελλάς όχι απλά θα επιζήσει αλλά θα θριαμβεύσει μόνο με το αγκάλιασμα της Εθνικής παραγωγής!»