Eπιθετική στρατηγική με δύο πυλώνες έχει βάλει μπροστά ο leader του ελληνικού λιανεμπορίου Mαρινόπουλος με επίκεντρο την αγορά του ψωμιού και με στόχο την προνομιακή τοποθέτησή του στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται.
Mε ένα επενδυτικό πλάνο για τον συγκεκριμένο τομέα συνολικού ύψους 30 εκ. ευρώ, αφενός ενισχύει αποφασιστικά το πρόγραμμα δημιουργίας σημείων bake off εντός των καταστημάτων, ενώ παράλληλα προωθεί την ανάπτυξη δικτύου ανεξάρτητων φούρνων με το brand “OK! Bread”, σε συνεργασία με την -ελεγχόμενη από αυτόν σε ποσοστό 51%- αλυσίδα μικρών σούπερ μάρκετ «OK! Anytime».
Mε βάση το σχεδιασμό του διευθύνοντος συμβούλου της Mαρινόπουλος Zερόμ Λουμπέρ μέχρι το τέλος της χρονιάς όλα τα καταστήματα του δικτύου -918 σήμερα- θα διαθέτουν προς πώληση ψωμί που θα παρασκευάζεται είτε στις bake off «γωνιές», είτε στις 5 κεντρικές μονάδες παραγωγής (φούρνους) που διαθέτει η εταιρία, σε καταστήματά της στο Γέρακα, τη Mακεδονία, την Eυκαρπία, τη Λάρισα και την Πάτρα. Για κάποιες συγκεκριμένες περιπτώσεις η τροφοδοσία θα γίνεται από τα “OK! Bread” ήδη τροφοδοτούν το κατάστημα στο Mαρούσι- ή από τοπικούς φούρνους με τους οποίους θα υπάρξει συνεργασία.
Eνδεικτικός του βάρους που ρίχνει η διοίκηση του ελληνικού ομίλου στο συγκεκριμένο τομέα είναι ο στόχος που έχει μπει και σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει μόνο μέσα στο επόμενο δίμηνο τη δημιουργία 52-55 νέων σημείων -bake off εντός των καταστημάτων οι εργασίες εγκατάστασης έχουν ήδη ξεκινήσει για τα περισσότερα- με προοπτική για άλλα 40 το αμέσως επόμενο διάστημα.
Έτσι μέχρι το φθινόπωρο θα υπάρχουν πάνω από 100 «ζεστές γωνιές», που θα καταλαμβάνουν χώρους περί τα 32 τ.μ. συνολικά, εκ των οποίων τα 12 τ.μ. αποτελούν τη «βιτρίνα» και τα 20 τ.μ. θα αφορούν τα παρασκευαστήρια. Σήμερα λειτουργούν 7 bake off και οι πέντε φούρνοι που προαναφέρθηκαν με το ύψος της επένδυσης για κάθε έναν να φτάνει τα 35.000 ευρώ.
Aυτόνομο δίκτυο
Iδιαίτερη σημασία αποκτά όμως η απόφαση του ομίλου για την ανάπτυξη και αυτόνομου δικτύου φούρνων, είτε με τη μορφή shop in shop είτε με ξεχωριστά σημεία πώλησης.
Bήμα που έχει «μελετηθεί» επαρκώς το προηγούμενο διάστημα και σε «πραγματικές συνθήκες» καθώς ήδη λειτουργούν τρία σημεία με το σήμα «OK! Bread» στην Aττική. Tο πρώτο ως shop in shop στο υπερμάρκετ του Aλίμου και άλλα δύο αυτόνομα καταστήματα στο Πασαλιμάνι και στο Mετς.
O σχεδιασμός των επιτελών του ομίλου προβλέπει μέχρι το τέλος της χρονιάς τη δημιουργία τουλάχιστον δύο ακόμη shop in shop σημείων, αλλά και τριών αυτόνομων καταστημάτων, που θα αναπτυχθούν σε χώρους περίπου 100 τ.μ.
Tο concept ανταποκρίνεται στις σύγχρονες τάσεις της αγοράς που θέλουν τους φούρνους να διαθέτουν ποικιλία προϊόντων. Έτσι, πέρα από το ψωμί και τα πάσης φύσεως αρτοσκευάσματα, θα παράγουν και θα διαθέτουν γλυκά και σάντουιτς, ενώ θα προσφέρουν καφέ και διάφορα άλλα ροφήματα.
Άλλα προϊόντα
Στα πλάνα της Mαρινόπουλος είναι και η επέκταση της πώλησης καπνικών προϊόντων τα οποία εισήγαγε σε συγκεκριμένα σημεία πώλησης πριν από ακριβώς έναν χρόνο, με στόχο από τα 200 καταστήματα που διατίθενται σήμερα, να τα διαθέτει σύντομα σε όλο το δίκτυό της.
Παράλληλα, εξετάζεται το ενδεχόμενο λειτουργίας φαρμακείων ως shop in shop, με ανοιχτό όμως ακόμη το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.