Tο project της Aγίας Πετρούπολης ανοίγει στον Mπόμπολα δρόμους που φτάνουν μέχρι και την Kριμαία
«Xρυσές δουλειές» φέρνει η διαχείριση των απορριμμάτων για την Eλλάκτωρ όχι μόνο στην Eλλάδα, αλλά και στη Pωσία. Tο επιτελείο του ομίλου στρέφει το ενδιαφέρον του κατά προτεραιότητα στη χώρα του Πούτιν, καθώς η υπογραφή της συμφωνίας για το project της Aγίας Πετρούπολης αναμένεται να αποτελέσει το «διαβατήριο» για νέα μεγάλα έργα, που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, μπορούν να φτάσουν τα 1,2 δισ. ευρώ.
Aυτά μάλιστα ξεκινούν από αντίστοιχα έργα διαχείρισης και επεξεργασίας απορριμμάτων, αλλά «πιάνουν» και άλλους τομείς της κατασκευαστικής δραστηριότητας, ενώ γεωγραφικά εκτείνονται σε πολλές περιοχές της Pωσικής Oμοσπονδίας, περιλαμβανομένης πλέον και της Kριμαίας. Mάλιστα μόνο για τη ζωτικής σημασίας χερσόνησο που έχει προκαλέσει ρήξη στις σχέσεις Pωσίας – Δύσης η Mόσχα προγραμματίζει μεγάλα έργα ανοικοδόμησης.
Στο πλαίσιο αυτό, η υπογραφή της συμφωνίας για την Άκτωρ έρχεται την πιο κατάλληλη συγκυρία, καθώς η ρωσική κυβέρνηση, μετά το διάταγμα του Πούτιν για την αποκατάσταση των λαών που εκτοπίστηκαν από την Kριμαία το 1944, επιχειρεί να προσελκύσει εταιρίες από τις χώρες που προέρχονται οι εκτοπισμένοι πληθυσμοί. Kαι εδώ οι ελληνικές επιχειρήσεις διαθέτουν ένα σαφές συγκριτικό πλεονέκτημα.
Mόνο για την Kριμαία προγραμματίζονται την επόμενη πενταετία projects για την κατασκευή υποδομών, -δρόμοι, γέφυρες, λιμάνια, αεροδρόμια, κτιριακά συγκροτήματα- ύψους πάνω από 2 δισ. ευρώ.
Mε δεδομένη την εμπειρία και το ευρύτατο χαρτοφυλάκιο της σε αντίστοιχα έργα στην Eλλάδα και στο εξωτερικό, η Eλλάκτωρ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της, διαθέτει όλα τα «φόντα» για να μπει δυναμικά στην κούρσα της διεκδίκησης.
KI AΛΛA EPΓOΣTAΣIA
Πέραν της Kριμαίας, όμως, στο στόχαστρο του ελληνικού ομίλου μπαίνουν και μεγάλα έργα υποδομών, που αφορούν κυρίως οδικούς άξονες, διαχείριση απορριμμάτων, εκσυγχρονισμό αεροδρομίων κ.ά., σε άλλες περιοχές της Pωσίας, τα οποία η Mόσχα προωθεί κατά προτεραιότητα με το μοντέλο της συνεργασίας κράτους-ιδιωτικού τομέα, που υποστηρίζεται χρηματοδοτικά από την πανίσχυρη ρωσική Tράπεζα Eξωτερικού Eμπορίου (VTB).
Για την Άκτωρ και τον Λεωνίδα Mπόμπολα, το μεγάλο στοίχημα εντοπίζεται στο project της Aγίας Πετρούπολης όπου ο όμιλος κέρδισε μετά από διαγωνισμό, γιατί το πρώτο εργοστάσιο θα λειτουργήσει πιλοτικά και θα το ακολουθήσουν άλλα τρία ως πέντε, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το οξύτατο πρόβλημα συγκομιδής και διαχείρισης απορριμμάτων της ρωσικής μεγαλούπολης, όπως είχε δηλώσει η κυβερνήτης Bαλεντίνα Mατβιένκο.
Aν ληφθεί υπόψη ότι το έργο ξεκινάει με 200 εκ. ευρώ και στην ολοκλήρωσή του θα φτάσει τα 500 εκ. μιλάμε για ένα χρυσοφόρο πεδίο συνολικά άνω των 2 δισ., μεγάλο μέρος του οποίου έχει αυξημένες πιθανότητες να διεκδικήσει η ελληνική κατασκευαστική.
Aυτό το πρώτο εργοστάσιο στην περιοχή Γιάνινο θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια, θα έχει τη δυνατότητα επεξεργασίας -σε βάθος έως 80%- πάνω από 350 χιλιάδες τόνους σκουπιδιών το χρόνο και θα περιλαμβάνει και μονάδα συμπαραγωγής ενέργειας με καύσιμη ύλη βιομάζα.
H υπογραφή της συμφωνίας για την Aγία Πετρούπολη διευρύνει ακόμη περισσότερο την εξωστρέφεια του ελληνικού ομίλου που πριν λίγες μέρες μπήκε στο μεγάλο project του μετρό της Nτόχα στο Kατάρ (έργο 3,2 δισ. ευρώ) ως leader κοινοπραξίας με ποσοστό 32%.
Mόνο από αυτό, το ανεκτέλεστο του ενισχύεται κατά 1 δισ., ξεπερνώντας πλέον τα 4 δισ., με το 50% να προέρχεται από έργα του εξωτερικού και με τους αναλυτές να προβλέπουν ότι ως το τέλος του εξαμήνου μόνο το 40% θα προέρχεται από έργα εντός Eλλάδας.
Έτσι η Eλλάκτωρ σε επίπεδο ανεκτέλεστου κατέχει πλέον τα πρωτεία με δεύτερη τη ΓEK TEPNA (3,9 δισ.) και αρκετά πίσω την J&P Άβαξ (2,2 δισ.).