Μεγάλες ανατροπές στην λιανική αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας από την Protergia του Μυτιληναίου –Κύριοι ανταγωνιστές οι ΗΡΩΝ, Elpedison
Ο «κύβος ερρίφθη» για την είσοδο του ομίλου Μυτιληναίου στην λιανική αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας με την Protergia και πλέον αρχίζει η μεγάλη «μάχη» με στόχο την «πίτα» της ΔΕΗ, που υπολογίζεται συνολικά στα 6 δισ. ευρώ.
Ο μεγαλύτερος ιδιώτης ηλεκτροπαραγωγός, με ενεργειακό χαρτοφυλάκιο ισχύος 1200 MW (το οποίο ξεπερνά το 10% της συνολικής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Ελλάδας) απευθύνεται –όπως ανακοίνωσε η Protergia- σε επιχειρήσεις, επαγγελματίες, νοικοκυριά και «χτυπά» δυναμικά τα νέα μερίδια, με τα τιμολόγια που καθιερώνει.
Ποιοι άλλοι πέφτουν στην ίδια «μάχη»; Στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας δραστηριοποιούνται, ήδη, η ΗΡΩΝ του Γιώργου Περιστέρη και η Elpedison (της κοινοπραξίας ΕΛΠΕ, Edison, Ελλάκτωρ), εταιρίες οι οποίες θα αποτελέσουν τους βασικούς ανταγωνιστές της Protergia (100% θυγατρικής του Μυτιληναίου) στην διεκδίκηση μέρους της «πίτας» που κατέχει η ΔΕΗ, ως τώρα (96,8% στην μέση τάση, 97,9% στη χαμηλή) και ταυτόχρονα είναι παραγωγοί.
Στον «αγώνα» μπαίνουν και οι Green (αδελφοί Βασιλειάδη), η οποία έχει αναπτύξει τη δράση της και στα Βαλκάνια, και η Watt+Volt (των οικογενειών Χανδρή-Παπαπαναγιώτου), ενώ δεν ισχύει αυτό για τη Neco του ομίλου Κοπελούζου.
Στις δημοπρασίες για τα «πακέτα» της φθηνής ενέργειας (παραγόμενης από υδροηλεκτρικές και λιγνιτικές μονάδες) με τζίρο 300 εκατ. ευρώ, που θα «βγάλει» η ΔΕΗ αναμένεται να προστεθούν η Volterra της J&P ΑΒΑΞ και της ιταλικής Soregnia και κάποιοι ξένοι όμιλοι που διαθέτουν άδεια.
Το πόσο θα «ανοίξει» η αγορά και ποιοι θα παίξουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά και ποιοι από τους μικρότερους «παίκτες» θα καταφέρουν να αντέξουν στον ανταγωνισμό, είναι κάτι το οποίο θα φανεί προσεχώς.
Σε κάθε περίπτωση, οι «μεγάλες ανατροπές» στην αγορά της λιανικής στην ηλεκτρική ενέργεια θεωρούνται δεδομένες και ένα ενδιαφέρον σημείο είναι σε ποιο ύψος θα φθάσουν οι απώλειες της ΔΕΗ και τι ποσοστό από την “πίτα” των 6 δισ. ευρώ θα μπορέσουν να «κόψουν» οι ανταγωνιστές της.
Σε εξέλιξη, άλλωστε, βρίσκεται ταυτόχρονα η διαφημιστική καμπάνια της Elpedison και ο «πόλεμος» για τις τιμές φουντώνει.
ΤΟ ΠΕΛΑΤΟΛΟΓΙΟ
Η Protergia στοχεύει σε ένα αρκετά διευρυμένο target group πελατών, από οικιακούς, μέχρι επαγγελματικούς πελάτες χαμηλής και μέσης τάσης, αλλά και βιομηχανίες.
Στο πελατολόγιο της θυγατρικής του ομίλου Μυτιληναίου συμπεριλαμβάνονται επιχειρήσεις όπως οι Druckfarben, Knauf, Shell κ.α., ωστόσο, όσο μεγαλώνει η γκάμα, αυξάνονται και οι απαιτήσεις.
Στην Protergia μιλούν για τιμολόγια φθηνότερα κατά 7%-9% έναντι της ΔΕΗ και υπόσχονται bonus στους πελάτες που θα εξοφλούν εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς τους.
Η θυγατρική του Μυτιληναίου προσφέρει, ειδικότερα, ανταγωνιστικές τιμές στην κλίμακα των καταναλώσεων άνω των 800 κιλοβατώρων και όχι μόνο.
ΣΤΟΧΟΣ ΔΙΨΗΦΙΟ ΜΕΡΙΔΙΟ
Οι μελλοντικοί στόχοι; Ο Γενικός Δ/ντής της εταιρίας Ντίνος Μπενρουμπή, απέφυγε να αναφέρει νούμερα, εντούτοις «φωτογραφίζει» ένα υψηλό, αλλά μονοψήφιο ποσοστό.
Εκτιμά, ταυτόχρονα, ότι στην 3ετία, οπότε και ο ανταγωνισμός θα έχει βελτιωθεί, καθώς θα έχει πουληθεί η «Μικρή ΔΕΗ», οι εναλλακτικοί πάροχοι θα φτάσουν να έχουν διψήφια ποσοστά στην αγορά λιανικής.
Το γεγονός ότι η Protergia δεν διστάζει να τοποθετήσει τόσο ψηλά τον πήχη – «πετώντας το γάντι»-, βάζει σε «θέσεις μάχης» και τις υπόλοιπες εταιρίες.
Ο Μυτιληναίος, αλλά, και τα επιτελεία των άλλων μεγάλων ιδιωτών ηλεκτροπαραγωγών διαπιστώνουν ότι τους παρουσιάζεται η μεγάλη ευκαιρία να κερδίσουν αξιόλογα μερίδια αγοράς και ένα τέτοιο παράδειγμα θωρείται η Elpedison, η οποία θέλει να αυξήσει μέχρι το τέλος του 2014 στο διπλάσιο το σημερινό μερίδιο του 1% που κατέχει στην λιανική.
Το παραγωγικό κόστος ήταν –και είναι- «τροχοπέδη» γα τους εναλλακτικούς παρόχους, μια και η αποκλειστική χρήση μονάδων φυσικού αερίου και ΑΠΕ περιορίζει την ευελιξία τους.
Φαίνεται, πάντως, ότι όλα μπαίνουν και πάλι στο τραπέζι, από την στιγμή που γίνεται σήμερα πλέον λόγος ακόμα και για διψήφια μερίδια αγοράς στο εγγύς μέλλον.