Τρία «αγκάθια» έχει να αντιμετωπίσει ο Νίκος Στασινόπουλος με τον όμιλο Σιδενόρ, παρά το γεγονός ότι τα πρώτα «μηνύματα» από την αγορά είναι θετικά για το 2014.
Το πρώτο αφορά την θυγατρική ΣΩΛΚ, καθώς πλέον κρατά «μικρό καλάθι» για τα έργα των αγωγών, στα οποία ποντάρει πολλά για την ανάκαμψη του ομίλου. Και αυτό γιατί την περσινή χρονιά «είδε» πολλά projects μεγάλων ενεργειακών κολοσσών που αναβλήθηκαν ή και ακυρώθηκαν, στα οποία υπολόγιζε για να ενισχύσει περαιτέρω τη ρευστότητά της.
Την δεδομένη στιγμή περιμένει να ξεκινήσει η κατασκευή των έργων του TAP, του IGB και του South stream, αλλά μέχρι να ξεπεραστούν όλα τα εμπόδια των διαπραγματεύσεων με τις αντίστοιχες κοινοπραξίες (όπως για παράδειγμα στον TAP) μάλλον θα έχουν πολύ ακόμη δρόμο για να διανύσουν οι εταιρίες ως τις τελικές συμφωνίες.
Το δεύτερο αγκάθι αφορά στις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην εφαρμογή των μέτρων για τη μείωση του ενεργειακού κόστους, κάτι που θα «ανακούφιζε» τις βιομηχανίες και πόσω μάλλον του χάλυβα. Οι οποίες αδυνατούν να σταθούν στο «ύψος των περιστάσεων» στο εξωτερικό, δεδομένου ότι δεν μπορούν να μειώσουν πολύ τις τιμές και άρα τα προϊόντά τους να είναι ανταγωνιστικά σε σχέση με άλλων ξένων βιομηχανιών από την Ιταλία, την Γερμανία κ.α.
Ένας τρίτος «πονοκέφαλος» είναι και η κατακόρυφη πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας στην Ελλάδα κατά 60%, αλλά και τα χαμηλά των 300 χιλ. τόνων που καταγράφηκε το 2013 στην αγορά του χάλυβα. Βέβαια, για το 2014 η αγορά εκτιμάται πως θα κινηθεί στα επίπεδα των 400 έως 440 χιλ. τόνων, κυρίως εξαιτίας της επανέναρξης των μεγάλων οδικών έργων. Σε κάθε περίπτωση, όμως, τα νούμερα αυτά απέχουν… έτη φωτός από την προ κρίσης παραγωγή των 2,5 εκατ. τόνων.
«Η ελληνική αγορά έχει διαλυθεί» λένε στελέχη της Σιδενόρ. Ωστόσο, στα σχέδιά της προκειμένου να αντισταθμίσει τις όποιες απώλειες, είναι να καρπωθεί τα οφέλη από την επένδυση στο εργοστάσιο της ΣΟΒΕΛ, με την εγκατάσταση compactmill, που επιτυγχάνει σημαντική μείωση σε επίπεδο κόστους καθώς από σκραπ παράγονται κατευθείαν μπετόβεργες (προϊόν που έχει αυξημένη ζήτηση). Ανάλογη επένδυση μάλιστα, αναμένεται να γίνει και στην Θεσσαλονίκη.