Άρχισαν πριν από μερικές ημέρες οι εργασίες στο μεγάλο οδικό project του Κατάρ. Τον Γενάρη ανατέθηκε στην κοινοπραξία των εταιριών J&P ΑΒΑΞ A.E. των Δάκη Ιωάννου-Ευθύβουλου Παρασκευαϊδη και J&P Overseas έργο 700 εκατ. ευρώ, με σύμβαση που αφορά μέρος του συνολικού έργου «Orbital Highway».
Τα αραβικά media αποκαλύπτουν ότι στην κατασκευή του μεγάλου οδικού άξονα που θα συνδέει το νέο λιμάνι της Ντόχα στο Νότο με την βιομηχανική ζώνη στον Βορρά, συμμετέχει και ένας κινεζικός «κολοσσός», η China Harbour Engineering Company Ltd (CHEC).
Τα ρεπορτάζ μιλούν πλέον για δυο εργολάβους-αναδόχους και με δεδομένο ότι το project θεωρείται ενιαίο, θα πρέπει να υπάρξει μια «κοινή πρόοδος», για να παραδοθεί αυτό –όπως απαιτεί το συμβόλαιο- εντός της 36μηνης προθεσμίας.
Η CHEC διατηρεί στο «παγκόσμιο» portfolio της κατασκευαστικά projects συνολικής αξίας 10 δισ.δολαρίων, ενώ το έργο χαρακτηρίζεται ως το μεγαλύτερο, σήμερα, στο εμιράτο, που βιώνει έναν «κατασκευαστικό οργασμό».
ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΟ 1 ΔΙΣ.
Το μεγάλο οδικό project του Κατάρ εντάσσεται σε ένα ανεκτέλεστο ύψους άνω του 1,050 δισ. της κοινοπραξίας J&P ΑΒΑΞ A.E. -J&P Overseas στα δημόσια έργα του εμιράτου.
Η σύμβαση, άλλωστε, αποτελεί την συνέχεια εκείνης για την κατασκευή του έργου «Construction of West Corridor PO 10 (Package 1)» με προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία των Δάκη Ιωάννου-Ευθύβουλου Παρασκευαϊδη έχει προεπιλεγεί για την επόμενη διαδικασία του διαγωνισμού της ASHGHAL για ένα πρόγραμμα 30 νέων έργων, συνεπώς προσδοκά την ανάληψη νέων projects στο Κατάρ.
Η πορεία του συγκεκριμένου έργου θεωρείται ένα είδος «τεστ» για τις επόμενες διεκδικήσεις των J&P ΑΒΑΞ A.E. -J&P Overseas στα έργα επί Αραβικού εδάφους, με όσα οικονομικά οφέλη αυτά μπορεί να επιφυλάσσουν μελλοντικά για τους Έλληνες επιχειρηματίες.
Η συμμετοχή διεθνών «γιγάντων» του κατασκευαστικού κλάδου, όπως η κινεζική China Harbour Engineering Company Ltd (CHEC), δείχνει ότι ο πήχης ανεβαίνει, όσο μάλιστα θα πλησιάζει το …Μουντιάλ του 2022 και οι πιέσεις θα αυξάνονται κατακόρυφα.
Η ηγεσία του Κατάρ καλείται να δημιουργήσει, ουσιαστικά, τις υποδομές της χώρας «εκ του μηδενός» (8 νέα γήπεδα, δρόμοι, σιδηρόδρομοι κ.α.) και το συνολικό μπάτζετ, με «ορίζοντα» το 2022, «εκτοξεύεται» πάνω από τα 150 δισ. ευρώ!