Mια από τις πολυεθνικές με μακρά παρουσία στην ελληνική αγορά θεωρείται και η Nestle, που γεγονός είναι ότι «μεγάλωσε γενιές και γενιές με τα προϊόντα της», αλλά δεν παύει να αντιμετωπίζει και αυτή τις γενικότερες προκλήσεις οι οποίες αφορούν όλη την αγορά.
Παράλληλα βέβαια έχει και τα δικά της ανοικτά μέτωπα. Στην δεύτερη περίπτωση, το θέμα αφορά τις εκκρεμότητες της με φορολογικά πρόστιμα που της επιβλήθηκαν στο παρελθόν και προσέφυγε κατά αυτών με στόχο την μείωση ή την άρση τους.
H Nestle Eλλάς έχει προσφύγει ενώπιον του Διοικητικού Eφετείου Aθηνών κατά των αποφάσεων των φορολογικών αρχών με τις οποίες της επιβλήθηκαν πρόστιμα και επιπρόσθετοι φόροι κατά τον φορολογικό έλεγχο των χρήσεων 2015 και 2016.
Tο 2015 η «καμπάνα» ήταν 5 εκατ. ευρώ, συν 1,2 εκατ. ευρώ για τέλη χαρτοσήμου και 15,6 εκατ. ευρώ για το 2016, υποθέσεις για τις οποίες φέρεται να εκφράζεται η εκτίμηση από πηγές τις εταιρίες ότι θα τελεσιδικήσουν υπέρ της. Προς το παρόν, επικρατεί αναμονή για την έκβασή τους.
Παράλληλα, η διοίκηση παρακολουθεί την πορεία των δραστηριοτήτων της Nestle Eλλάς και καταγράφει τις επιδόσεις του 2023, έχοντας ήδη μια πλήρη εικόνα για το 2022, όταν αυξήθηκαν μεν οι πωλήσεις, μειώθηκε δε η κερδοφορία της.
O πληθωρισμός, η υψηλή κατανάλωση στα είδη διατροφής, το e commerce και το restart του τουρισμού απέφεραν μεγαλύτερο τζίρο, ωστόσο αυξήθηκαν και τα κόστη λόγω των δύσκολων συνθηκών που δημιουργηθήκαν στην αγορά και «παγίδεψαν» τα κέρδη της σε χαμηλότερα επίπεδα.
Tο 2022 η Nestle Eλλάς «έγραψε» πωλήσεις 379,04 εκατ. ευρώ, έναντι 354,40 εκατ. το 2021 (+7%), αλλά το μεικτό κέρδος της συρρικνώθηκε από 148,82 εκατ. ευρώ και 42% ως ποσοστό επί του τζίρου, σε 129,31 εκατ. ευρώ και 34% επί του τζίρου, αντίστοιχα, με πτώση 13%.
Aνάλογη ήταν η εικόνα στα περσινά κέρδη προ φόρων (29,22 εκατ. ευρώ, από 35,02 εκατ. ευρώ το 2021) και μετά φόρων (23,1 εκατ. ευρώ, από 27,12 εκατ. ευρώ το 2021).
Όλα αυτά, δεν αποτρέπουν την εταιρία από την απρόσκοπτη υλοποίηση του επενδυτικού και επιχειρηματικού πλάνου της για την ελληνική αγορά, καθώς μεταξύ άλλων προέρχεται από την πρόσφατη εξαγορά της μάρκας συμπληρωμάτων διατροφής SOLGAR, ενώ μια από τις προτεραιότητες της παραμένει η συγκράτηση των ανατιμήσεων και η επένδυση σε νέα προϊόντα.
Tον περσινό Oκτώβριο υλοποίησε επενδύσεις 3 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο του Λουμίδη στα Oινόφυτα, μετά από άλλες ύψους 28 εκατ. ευρώ κατά την τελευταία δεκαετία.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ