Το μπλόκο της «Νέας Οδού» στις εργασίες, οι πιέσεις στην κυβέρνηση και οι αντιδράσεις
Από τον αυτοκινητόδρομο έχουν παραδοθεί μόλις 43 χλμ, δηλ. σε μια τριετία το 20% του έργου
«Σκληρό πόκερ» για γερά νεύρα εξελίσσεται στη Βόρεια Ελλάδα με τα έργα της Ιόνιας Οδού. Από τη μια η κοινοπραξία «Νέα Οδός», στην οποία συμμετέχει η ΓΕΚ Τέρνα του Γιώργου Περιστέρη και η οποία προσπαθεί να πιέσει την κυβέρνηση για την ικανοποίηση των απαιτήσεών της, από την άλλη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας ο οποίος ρίχνει ευθύνες στην εταιρεία για την καθυστέρηση του οδικού άξονα και στη μέση οι τοπικοί φορείς της Δυτικής Ηπείρου, που βλέπουν την περιοχή τους να έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο εργοτάξιο.
Οι εργασίες εδώ και 20 ημέρες περίπου έχουν σταματήσει, τα μηχανήματα έχουν σβήσει τις… μηχανές τους και οι τράπεζες έπαψαν να χρηματοδοτούν το έργο. Η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου, προτίμησε να βάλει «λουκέτο» στις εργασίες, με στόχο να πιέσει με τον τρόπο της την Πολιτεία, ώστε να ικανοποιήσει τα οικονομικά της αιτήματα, εν μέσω διαπραγμάτευσης για τις τιμές των διοδίων. Μάλιστα, οι πληροφορίες θέλουν τον Γιώργο Περιστέρη να μιλάει για καθυστερήσεις των απαλλοτριώσεων από πλευράς του κράτους, επισύροντας την έντονη αντίδραση του υπουργείου Υποδομών, κύκλοι του οποίου ισχυρίζονται πως η εταιρεία δεν δικαιούται να κάνει τέτοιου είδους παράπονα, καθώς της έχει παραχωρηθεί κοντά στο 60% της έκτασης και όλα αυτά που υποστηρίζει είναι προφάσεις, γιατί συντρέχουν άλλα προβλήματα.
Στο μεταξύ, δεν είναι μόνο οι κάτοικοι των γύρω περιοχών που παρακολουθούν αποσβολωμένοι τις εξελίξεις, αλλά και οι οδηγοί είναι εξοργισμένοι, από τη στιγμή που και οι εργασίες για την Ιόνια Οδό δεν προχωρούν και το αντίτιμο των διοδίων συνεχίζουν να πληρώνουν από τον ανισόπεδο κόμβο της Μεταμόρφωσης έως την Σκάρφεια της Λαμίας, χρήματα τα οποία λαμβάνει η Νέα Οδός, προκειμένου να προχωρήσει στην ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου.
Εκτός χρονοδιαγράμματος
Το έργο έχει βγει εκτός χρονοδιαγράμματος σχεδόν από την έναρξή του, το 2008. Καλύπτει την περιοχή από το Αντίρριο, έως τα Ιωάννινα, συνολικού μήκους 196 χλμ, από τα οποία ως τώρα υπολογίζεται ότι έχουν παραδοθεί μόλις τα 43 χλμ, γεγονός που σημαίνει ότι μέσα σε μια τριετία έχει αποδοθεί μόλις το 20% του έργου. Επίσης, έχουν δοθεί άλλα 35 χλμ, που είναι η παράκαμψη του Αγρινίου, από τα οποία παραπάνω από τα μισά είναι έργο, που έχει κατασκευάσει το δημόσιο και όχι η κοινοπραξία.
Η Ιόνια Οδός, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης πρόκειται να παραδοθεί στην κυκλοφορία, στα τέλη του 2013. Ήδη, από επίσημα χείλη γίνεται λόγος ότι το έργο, αν γίνει, θα ολοκληρωθεί εντός του 2015, το λιγότερο! Το συνολικό κόστος του έχει υπολογιστεί στα 1,3 δισ. ευρώ και όσο οι εργασίες έχουν «παγώσει», είναι πιθανό το έργο να κοστίσει πολύ ακριβότερα.
Η «Deal» προσπάθησε να επικοινωνήσει με κάποιον εκπρόσωπο της κοινοπραξίας, για να έχει και την άποψή του επί του θέματος, όμως, κανείς όμως δεν βρέθηκε να εξηγήσει τους λόγους της καθυστέρησης και το «μπλόκο» στις εργασίες. Πάντως, εν μέσω μιας δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, που τα νέα δημόσια έργα προκηρύσσονται με το… σταγονόμετρο, οι καθυστερήσεις αυτές συμβάλλουν επίσης στην επιδείνωση της εικόνας της Ελλάδας σε διεθνές επίπεδο.