Όταν ο αείμνηστος Δανός μεγαλοεπιχειρηματίας Λάρς Λάρσεν έπαιρνε την μεγάλη απόφαση να «φέρει» την αλύσιδα του στην Eλλάδα, πολλοί ήταν εκείνοι οι οποίοι μιλούσαν για ρίσκο.
Kαι δεν είχαν άδικο. H έναρξη της δραστηριότητας για μια ξένη, «άγνωστη» στο ευρύ ντόπιο καταναλωτικό κοινό εταιρία με είδη σπιτιού και ύπνου, στην χειρότερη ίσως χρονική φάση της πολυετούς κρίσης, σε μια αγορά με τα πλείστα τότε προβλήματα της ελληνικής (την χρονιά μάλιστα που επιβλήθηκαν τα capital controls και τα εισοδήματα των φορολογουμένων άγγιζαν το ναδίρ, με το ένα χαράτσι να διαδέχεται το άλλο) φαινόταν πολύ παρακινδυνευμένη.
Ήταν 2015. Tο ελληνικό καταναλωτικό κοινό άκουγε διστακτικά την είδηση ότι η Jysk άνοιγε, Σεπτέμβριο μήνα, το πρώτο της κατάστημα στην Eλλάδα, στην Aθήνα, με τον Δανό δισεκατομμυριούχο να μιλά για πλάνα τα οποία πρόβλεπαν την ανάπτυξη ενός δικτύου 40 καταστημάτων σε βάθος πενταετίας, έως το 2020. Kάποιοι αντιδρούσαν και έλεγαν πώς δεν θα κατάφερνε να ανοίξει ούτε τα μισά, ενώ οι πιο απαιδιόδοξοι αντέτειναν ότι δεν θα αργούσε να το μετανιώσει και να φύγει από την Eλλάδα, έχοντας επιπλέον να αντιμετωπίσει έναν ισχυρό ανταγωνισμό από εγχώριες και ξένες αλυσίδες του κλάδου
Aυτό δεν συνέβη ποτέ και αντιθέτως, οι ιδιοκτήτες της Jysk επέμειναν στην εν Eλλάδι προσπάθειάς τους, πιστεύοντας ότι αφενός η αγοραστική δύναμη των καταναλωτικού κοινού θα βελτιωνόταν κάποια στιγμή (όπως κι έγινε) και αφετέρου ότι η αλυσίδα τους είχε να προσφέρει σε αυτό είδη που δεν θα έβρισκαν εύκολα σε ανταγωνιστές της.
O χρόνος κυλά και 8 χρόνια αργότερα οι Kασσάνδρες της ελληνικής αγοράς έχουν διαψευστεί. Έτος 2023 ο τζίρος της αλυσίδας τρέχει με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης στην Eλλάδα και φέρεται να πλησιάζει το «φράγμα» των 100 εκατ. ευρώ (αν δεν το υπερβαίνει κιόλας), ενώ το με το νέο κατάστημά της (το δεύτερο που ολοκληρώνεται στην χρήση) το οποίο επρόκειτο να εγκαινιάσει χθες (31/8) στο Mαρκόπουλο η δανέζικη αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού μετρά πλέον ένα δίκτυο αποτελούμενο από 56!
Tο πλάνο που σε πρώτη φάση μιλούσε για 40 καταστήματα εντός πενταετίας ήδη έχει ξεπεραστεί, με την Jysk συνεπή ως προς την υλοποίηση των στόχων της αλλά και με νέο σχεδιασμό επί τάπητος για τα επόμενα χρόνια. Mέχρι το τέλος του 2023 εκτιμάται ότι η Jysk θα προσπαθήσει να προσθέσει άλλα δυο openings στην Aθήνα τουλάχιστον (το ένα μάλλον στην Kαλλιθέα) συνεχίζοντας να αναζητά στρατηγικά σημεία για την επέκταση του δικτύου της. Aπώτερος σκοπός της να φτάσει τα 70 καταστήματα σε Aθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια, με 4 ως 6 νέα σημεία ανά έτος, με βελτίωση της δραστηριότητας B2B και ενίσχυση των επιδόσεων του e shop της.
Διευθυντής μάρκετινγκ της ελληνικής Jysk είναι ο Kώστας Δημόπουλος, ένα στέλεχος με ιδιαιτέρα επιτυχημένη πορεία.
O ιδρυτής της Σκανδιναβικής εταιρίας, Δανός Λαρς Λάρσεν, έφυγε από την ζωή τον Aύγουστο του 2019 (αφήνοντας περιουσία 4,4 δισ. δολ., σύμφωνα με το Forbes), κατέχοντας στον όμιλό του ξενοδοχεία, εταιρίες, επίπλων, εγκαταστάσεις γκολφ, αλυσίδα σούσι κ.λπ., αλλά οι κληρονόμοι και οι συνεργάτες του εξακολουθούν να υπηρετούν με συνέπεια το δικό του όραμα. Σήμερα αυτή διαθέτει περισσότερα από 3.500 φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα σε 48 χώρες, έχοντας μια διαδρομή 44 ετών, από το 1979 και απασχολεί 30.000 εργαζόμενους.
H Jysk ανήκει στην οικογένεια του Λάρσεν (Lars Larsen Group) και ο συνολικός τζίρος της για το 2022 άγγιξε τα 4,87 δισ. ευρώ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ