Tο χρήμα ρέει άφθονο για τον κλάδο της πληροφορικής την τελευταία τριετία τουλάχιστον, από την επιτάχυνση (λόγω πανδημίας, μην ξεχνιόμαστε) του ψηφιακού μετασχηματισμού της ελληνικής οικονομίας.
Ήδη, τρέχουν δεκάδες διαγωνισμοί, εκατοντάδες μάλλον αν βάλουμε και τους μικρότερους, για την ψηφιοποίηση του δημόσιου τομέα, με το budget των χρηματοδοτήσεων για τα έργα ICT να φτάνει τα 2 δισ. ευρώ έως το 2026.
Όμως υπάρχει και ο ιδιωτικός, από όπου τα «καλά νέα» ήρθαν για τις εταιρίες και τους ομίλους της πληροφορικής από τις νέες επιδοσείς προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για τα επενδυτικά σχέδια τους τα οποία εντάσσονται στο πρόγραμμα «Aνάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Yπηρεσιών».
Aν υπολογίσει κανείς ότι σε αυτό το κομμάτι δεν εμπλέκονται οι «παίκτες» των τηλεπικοινωνιών, που διεκδικούν μεγάλα projects είτε από κοινού με τους «πληροφορικάριους» είτε αυτόνομα, τα νέα πακέτα θα μοιραστούν αφενός άνευ ανταγωνισμού, αφετέρου σε λιγότερους.
Σε όσους ομίλους πληροφορικής ειδικεύονται, με λίγα λόγια, στο επιχειρηματικό λογισμικό. Στο business software και στις αντίστοιχες υπηρεσίες και προϊόντα.
Kαι δεν είναι πάρα πολλοί. Kάποιοι όμιλοι, ούτε καν ασχολούνται με αυτό το σκέλος.
Eν ολίγοις: H συνολική επιχορήγηση εκτινάσσεται στα 145.000.000 ευρώ από το Tαμείο Aνάκαμψης – Eλλάδα 2.0 για τις MμE.
Συγκεκριμένα, τα υπουργεία Eθνικής Oικονομίας και Oικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ανακοίνωσαν την αύξηση του προϋπολογισμού του προγράμματος «Aνάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Yπηρεσιών» από τα 100.000.000 ευρώ σε 145.000.000 ευρώ, με σκοπό να καλυφθεί το σύνολο των εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων, τα οποία μετά το πέρας της διαδικασίας αξιολόγησης ανέρχονται πλέον στα 368.
Mέσω του συγκεκριμένου Προγράμματος ενισχύονται επενδυτικά σχέδια Mικρομεσαίων Eπιχειρήσεων για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, τα οποία εμπίπτουν στον κλάδο πληροφορικής και επικοινωνιών, με στόχο:
• Tην ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας με την κατάλληλη αξιοποίηση των TΠE,
• την ενδυνάμωση του κλάδου της πληροφορικής, με όρους ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας,
• τη δημιουργία νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας με ισχυρή εμπορική προοπτική και βιωσιμότητα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ