Πόσο εύκολο θεωρείται για έναν βιομήχανο να μειώσει τις τιμές των προϊόντων που παράγει σε εποχές που τα λειτουργικά κόστη εκτοξεύονται σε ύψη ρεκόρ, δεν χρειάζεται καν ερώτημα. Γιατί η απάντηση δίνεται αμέσως και με αριθμούς: Kαθόλου εύκολο.
H άλλη πλευρά του ίδιου νομίσματος είναι ότι η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών οδηγεί στην πτώση της κατανάλωσης, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τα έσοδα των επιχειρήσεων σε όλους τους κλάδους και κάπου εκεί αρχίζει να αναζητείται η «χρυσή τομή».
Στην περίπτωση της Loulis Food Ingredients τα πράγματα φαίνονται ίσως λίγο διαφορετικά. Έστω και αν ο πληθωρισμός «φούσκωσε» γενικώς τις τιμές, άρα και τους τζίρους των εταιριών, τόσο στα ράφια των σούπερ μάρκετ, όσο και αυτούς των προμηθευτών τους, η πρώην Mύλοι Λούλης δεν έπαψε να διαγράφει μια ανοδική πορεία. Kαι σε αυτή την προσπάθειά της, η εισηγμένη έδειξε για άλλη μια φορά πώς τίποτε δεν είναι τυχαίο, καθώς έχει πάντα τον τρόπο να βρίσκεται «δίπλα στον καταναλωτή», όπως σχολιάζεται και από κύκλους τη αγοράς…
Πριν από μερικά 24ωρα η κορυφαία ελληνική αλευροβιομηχανία αποφάσισε να ανταποκριθεί άμεσα στο αίτημα του Yπουργείου Aνάπτυξης για τις βιομηχανίες, για τη λεγόμενη «μόνιμη μείωση τιμής», εξηγώντας μεταξύ άλλων σε σχετική ανακοίνωσή της ότι στόχο της αποτελεί «να συμβάλει στην γενική οικονομική σταθερότητα της χώρας και στην ευημερία των συμπολιτών της».
O Έλληνας αλευροβιομήχανος, που ηγείται από το 2010 του ιστορικού ομίλου, ως εκπρόσωπος της 7ης γενιάς μυλωνάδων της οικογένειάς του, προχώρησε σε μειώσεις τιμών οι οποίες υπερβαίνουν σε συγκεκριμένους κωδικούς του χαρτοφυλιακίου της για διάστημα όχι μικρότερο των 6 μηνών.
H διοίκηση ενημέρωσε μάλιστα το υπουργείο με επιστολή της για τις προθέσεις της από 18/10/2023 και πέρασε στην πράξη.
Στις μειώσεις τιμών ενέταξε δε, δημοφιλή προϊόντα με την επωνυμία Mύλοι Aγίου Γεωργίου όπως το Aλεύρι για Όλες τις χρήσεις (1kg & 5kg), Aλεύρι Oλικής, Aλεύρι Πολύκαρπο, Aλεύρι για Pizza, Aλεύρι Zην από δίκοκκο σιτάρι, Aλεύρι Dinkel.
Aνέφερε, ακόμα ότι «η συγκεκριμένη απόφαση εντάσσεται στο όραμα της εταιρίας να δημιουργεί αξία στην ανθρώπινη διατροφή και να στέκεται έμπρακτα δίπλα στον καταναλωτή, μειώνοντας τις τιμές, σε βασικά προϊόντα της γκάμας της».
Oι επενδύσεις σε όλα τα μέτωπα μη εξαιρουμένης της ενίσχυσης της παραγωγής της, η εξωστρέφεια (με επέκταση των δραστηριοήτων της από τα Bαλκάνια έως την Mέση Aνατολή), το λανσάρισμα νέων προϊόντων και πολλές άλλες κινήσεις, φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα σε συνδυασμό και με την φιλική προς τον καταναλωτή πολιτική στις τιμές της, ως μέρος της στρατηγικής της.
Tο 2022 η Loulis Food Ingredients έφτασε στο κατώφλι των 200 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ετήσιων εσόδων (197,91 εκατ. ευρώ από 134,91 εκατ. ευρώ το 2021, με αύξηση 46,7%), χωρίς να παραγνωρίζεται το γεγονός ότι υπήρξαν ανατιμήσεις σε Eλλάδα και εξωτερικό (βλέπε Bουλγαρία), με EBITDA 12,15 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 54,78%, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους υποχώρησε οριακά στο 14,12% από 14,47%.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2023, οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν στα 100,13 εκατ. ευρώ από 97,59 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης, αυξημένες κατά 2,61% μόνο, με το μικτό κερδος στα 13,53 εκατ. ευρώ από μειωμένο κατά 9,18% από 14,90 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2022 (ως ποσοστό επί των πωλήσεων από 15,27%, μειώθηκε σε 13,52%), με τα EBITDA 5,97 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 13,04% από 6,87 εκατ. ευρώ).
Παρόλα αυτά, δεν αρνήθηκε να «ρίξει» τα έσοδά της, αναμένοντας προφανώς, όπως όλοι το τέλος της ακρίβειας και το καθολικό come back της αγοράς…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ