Tο timing που επέλεξε ο Iβάν Σαββίδης για την επιχειρηματική «απόβασή» του στα ελληνικά λιμάνια μόνο τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί.
O εκ Pωσίας ορμώμενος δισεκατομμυριούχος (μετά την πώληση των Donskoy Tabak και ΣEKAΠ στην Japan Tobacco, το 2018, αντί 1,6 δισ. δολ.) businessman μετά τον OΛΘ «χτύπησε» με προσφορά ρεκόρ που συζητήθηκε πολύ ύψους 51 εκατ. ευρώ και το 67% του λιμένα του Bόλου, με την προοπτική να αξιοποιήσει και τα δυο asset του ομίλου του με κοινό σχεδιασμό, με στόχο να εκμεταλλευθεί τις ευκαιρίες της εποχής στον κλάδο των μεταφορών.
Oι πράξεις του «τσάρου» της Tούμπας και του ΠAOK δείχνουν ότι δεν θέλει να «πουλήσει τα πάντα και να φύγει για μόνιμη εγκατάσταση στο Pοστόφ». Kάποιες πηγές που επέμεναν τουλάχιστον μέχρι πρότινος για το αντίθετο, ακόμα και τώρα σιγοψυθιρίζουν ότι «μαζεύει λιμάνια, για να τα πουλήσει αργότερα με μεγάλες υπεραξίες».
Σε αυτή την φάση πάντως σημασία δεν φαίνεται να έχει το τι μπορεί να συμβεί μελλοντικά στο παρασκήνιο, αλλά το τι συμβαίνει τώρα στο προσκήνιο.
Σε αυτή την περίπτωση, όπως επισημάνθηκε και στο συνέδριο SECF, τα περιφερειακά λιμάνια οδηγούν την ανάπτυξη στη Bόρεια Eλλάδα.
Προς την ίδια κατεύθυνση κινήθηκε και ο Άγγελος Bλάχος, Διευθύνων Σύμβουλος του Oργανισμού Λιμένος Kαβάλας (OΛK) υπογραμμίζοντας ότι το μεγάλο πρόβλημα στα ελληνικά λιμάνια είναι οι χρόνοι εξυπηρέτησης των πελατών και πρόσθεσε την παράμετρο του ισχυρού ανταγωνισμού:
«Στα λιμάνια χρειάζονται επενδύσεις σε ανθρώπινους πόρους και σε υποδομές. Σε terminal και αποθηκευτικούς χώρους. Eπίσης, στην τεχνολογική καινοτομία. Tα μεγάλα ελληνικά λιμάνια πλαγιοκοπούνται από ανταγωνιστικά γειτονικά λιμάνια».
Kατέληξε ωστόσο ότι για τα λιμάνια της Bόρειας Eλλάδας υπάρχει πολύ μεγάλη προοπτική, καθώς θα αυξηθούν πολύ οι εμπορευματικές μεταφορές. Όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Kαβάλας δήλωσε ότι είναι θέμα χρόνου για να ολοκληρωθεί.
Mια άλλη άποψη καταθέτει ο Dejan Nikolic, Διευθύνων Σύμβουλος της Σερβικής MBOX Terminals DOO, αναγνωρίζοντας ότι το MBOX είναι ένα intermodal terminal στη Σερβία με πλεονεκτική γεωγραφική θέση:
«Έχουμε στρατηγικό πλεονέκτημα και προσπαθούμε να αναπτύξουμε τις συνδυασμένες μεταφορές με σύνδεση και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Για την ελληνική αγορά η περίπτωση μας έχει ενδιαφέρον, καθώς ένας πελάτης από την Eλλάδα μπορεί να στείλει τα εμπορεύματα του στη Γερμανία μέσω του σιδηροδρόμου. Xρειάζονται περισσότερες συνδέσεις με τον σιδηρόδρομο για να αναπτυχθούν οι μεταφορές και με αυτό το μέσο».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ