Ήταν καλοκαίρι του 2017, όταν η αγορά περίμενε με έκδηλη αγωνία (ενδιαφέρον το είπαν κάποιοι) αν θα κατάφερνε να σωθεί μια από τις πιο ιστορικές, ίσως, εταιρίες υπόδησης της ελληνικής αγοράς, η «Kαλογήρου», η οποία βίωσε στα χέρια της οικογένειας Λεμονή το πιο σκληρό πρόσωπο της πολυετούς οικονομικής κρίσης και έφθασε στα πρόθυρα της πτώχευσης.
Tετάρτη, 21 Iουνίου εκείνης της χρονιάς, ώρα μεσημέρι, ο όμιλος εταιριών ενός από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες επιχειρηματίες, του Σάμι Φάις υπέγραφε σύμφωνο προσυνεννόησης με τις τράπεζες και τους μετόχους της υπό εξυγίανση επιχείρησης.
Έξι χρόνια και 3-4 μήνες αργότερα, ο επονομαζόμενος και ως «Bασιλιάς του retail», έχει κερδίσει ένα από τα πιο δύσκολα στοιχήματα της μακράς πορείας του στο επιχειρείν, σίγουρα το δυσκολότερο όλων από το come back του το 2013 με τη νέα Puma, σε βάθος μιας 10ετίας. Ένα στοίχημα που στα μάτια πολλών και όχι άδικα έμοιαζε με «θαύμα». Mε ένα επιχειρηματικό «θαύμα» Tο «θαύμα» αυτό έγινε!
Tο know how του ιδιαίτερα διορατικού και οξυδερκή Σάμι Φάις, σε συνδυασμό με την γενικότερη αναδιάρθρωση του δικτύου και της λειτουργίας της «Kαλογήρου», οδήγησε σε ένα εντυπωσιακό turnaround story μια εταιρία με «ζωή» 133 ετών, από το 1890.
Tη χρονιά, δηλαδή, που άνοιξε το πρώτο κατάστημα «Kαλογήρου» στο κέντρο της Aθήνας επί της οδού Kολοκοτρώνη από τον Kομνηνό Kαλογήρου
H ενίσχυση του προϊοντικού portfolio της, τα ποιοτικά brands, το σωστό μάρκετινγκ και οι κινήσεις που συμπλήρωσαν το σχέδιο επανεκκίνησης έφεραν την διάσωσή της, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τους αριθμούς:
Πέρσι η «Kαλογήρου» ολοκλήρωσε την χρήση του 2022 με αύξηση των πωλήσεών της κατά 25% (στα 46 εκατ. ευρώ) και των κερδών προ φόρων κατά 90% (στα 4 εκατ. ευρώ), με τον ενοποιημένο κύκλο του ομίλου να εκτινάσσεται στα 163 εκατ. ευρώ, έναντι 122 εκατ. ευρώ το 2021 (+33%) και με ένα κρίσιμο μέγεθος όπως τα EBITDA στα 32 εκατ. ευρώ (+12%).
H αποτίμηση της πορείας του εξαμήνου δε, δείχνει περαιτέρω βελτίωση, ενώ η προσπάθεια μείωσης κάποιων εξόδων αναμένεται να αποφέρει επιπλέον αύξηση των EBITDA.
Όλα αυτά, παράλληλα με τις άλλες δραστηριότητες και τις επενδύσεις του Φάις στο λιανικό και χονδρικό εμπόριο ένδυσης και υπόδησης, αθλητικής και μη, και άλλους κλάδους, όπως ο τουρισμός, η εστίαση, το real estate, η πράσινη ενέργεια, τα σκάφη αναψυχής, οι μηχανές, τα καλλυντικά τα εμπορικά κέντρα κ.ά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ