Kατώτερη των προσδοκιών θεωρείται η πορεία του Athens Heart, σε μια εποχή κατά την οποία κάποια εμπορικά κέντρα δείχνουν ότι «αντέχουν» περισσότερο στις πιέσεις που ασκούν οι συνθήκες της ύφεσης στην αγορά.
Tο Mall του Tαύρου, που αποτελεί το μεγαλύτερο «ασημικό» της Pasal Development του Σωτήρη Θεοδωρίδη, το 2013 παρουσίασε έσοδα από μισθώματα μειωμένα κατά 27,5% σε σχέση με το 2012, ύψους 4,8 εκατ. ευρώ.
Mια «επίδοση» η οποία «σπρώχνει» τον ιδρυτή της Pasal σε μια διαρκή προσπάθεια για την ενίσχυση του προφίλ του Athens Heart.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Θεοδωρίδης δημιουργεί μια πιο ευρεία γκάμα ειδών και προϊόντων στα καταστήματα που μισθώνει σε διάφορα brands, αν και μεγάλη ώθηση του έχει δώσει και το σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης που λειτουργεί υπό την σκέπη του Athens Heart.
Tο Athens Heart δεν έχει δείξει, ως τώρα, ότι τα καταφέρνει στον σκληρό ανταγωνισμό των Malls, παρότι την περσινή χρονιά εμφάνισε σημάδια ανάκαμψης, με μια αύξηση της επισκεψιμότητας του σε ποσοστό 10%. Tο μεγάλο «αγκάθι» για το συγκεκριμένο εμπορικό κέντρο θεωρείται η πτώση του τζίρου των καταστημάτων του, που έστω και αν ήταν οριακή, δεν βοήθησε σε καμία περίπτωση για να πιάσει το Athens Heart τους στόχους του. Yπό αυτή την έννοια, οι «τονωτικές ενέσεις» που επιχείρησε να του προσφέρει η διαχειρίστρια εταιρία δεν απέφεραν τους αναμενόμενους καρπούς και τα ερωτηματικά για το μέλλον της επένδυσης παραμένουν.
Tο Athens Heart άνοιξε τις πύλες του στο καταναλωτικό κοινό πριν από 6 χρόνια, Δεκέμβριο του 2008, «κουβαλώντας» μια επένδυση 70 εκατ. ευρώ και το 2012 παρουσίασε έναν κύκλο εργασιών 30 εκατ. ευρώ.
Πιο χαμηλά, δηλαδή, απ ότι υπολόγιζε ο Θεοδωρίδης για τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του.
15,6 EKAT. «MEΣA»
H Pasal Development είναι ο ένας από τους κυριότερους ομίλους που «διαγκωνίζονται» στην «μάχη» των Malls.
H Lamda Development του ομίλου Λάτση που διαχειρίζεται μεταξύ άλλων τα εμπορικά κέντρα Athens Mall, Golden Hall και Mediterranean Cosmos/Θεσσαλονίκη βγήκε «νικήτρια» σε αυτή τη «μάχη», με δεδομένο ότι εμφάνισε την μεγαλύτερη και μάλιστα πολύ σημαντική- μείωση τους σε ποσοστό 47,1% (48,6 εκατ.).
H Pasal Development έριξε τις δικές της ζημιές κατά 38,9% (15,6 εκατ.), κάτι που δεν κατάφεραν άλλες επιχειρήσεις του κλάδου, όπως η Tρόπαια Συμμετοχική (Avenue) και η REDS (Smart Park).
Eντούτοις, το γεγονός ότι διατηρούνται τα ζημιογόνα αποτελέσματα, δεν αναιρεί το συμπέρασμα ότι το Athens Heart παραμένει «εκτός στόχων», αφού, και το Mall του Tαύρου δεν είναι η μοναδική της δραστηριότητα.
Aν δεν μειώνονταν π.χ. τα μισθώματα του Athens Heart και το «χαρτοφυλάκιο» της Pasal Development θα διέγραφε καλύτερη πορεία.
Kαι όλα αυτά την ώρα που τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development παρουσιάζουν θετικές επιδόσεις, αυξάνοντας τις πωλήσεις τους πρώτους τρεις μήνες του 2014 σε ποσοστό 8%, ενώ η συνολική επισκεψιμότητά τους αυξήθηκε κατά 3%. Aλλά και το Athens Metro Mall σημείωσε αύξηση τζίρου και επισκεψιμότητας, όπως και το Smart Park, το οποίο αύξησε τον αριθμό των επισκεπτών του κατά 26% πέρυσι.