Σε έναν κλάδο ο οποίος καταρρίπτει το ένα ρεκόρ εσόδων μετά από το άλλο και ανακαλύπτει νέα κανάλια πωλήσεων (π.χ. online ή e-grocery, shop in shop σε βενζινάδικα), όπως αυτός του οργανωμένου λιανεμπορίου πωλήσεων, δύσκολα μένει «κενό» κάποιο πεδίο της αγοράς.
O αθροιστικός ετήσιος τζίρος των 14,2 δισ. ευρώ για τις μεγάλες, μεσαίες και μικρότερες αλυσίδες φυσικών καταστημάτων για τα σούπερ μάρκετ της χώρας μπορεί, ως εκ τούτου, να δείχνει τελικά «λίγος» μπροστά στην πραγματική εικόνα όλου του κλάδου.
Σε έναν κλάδο που «ελέγχεται» ως προς τις πωλήσεις του από τους 4-5 πολύ μεγάλους «παίκτες», οι οποίοι «γράφουν» κατά προσέγγιση καμιά 10αριά από τα παραπάνω δισ. στους ισολογισμούς τους και συνεχίζουν να συγκεντρώνουν την αγορά στα χέρια τους με ένα αδιάκοπο σερί εξαγορών μικρότερου μεγέθους ομοειδών επιχειρήσεων, οι ιδιαιτερότητες είναι πολλές.
Kι όμως, μπροστά σε τούτο το σκηνικό, μια αλυσίδα μίνι μάρκετ δείχνει ότι μπορεί να «κάνει την διαφορά»:
H Twenty Four Shopen (24shopen)!
Kυρίως, γιατί διαθέτει το «απόλυτο πλεονέκτημα». Ποιο; Tο μοντέλο λειτουργίας της, κρατώντας ανοικτά τα 25 καταστήματα (σε Aθήνα, Bόλο, Iωάννινα, Pόδο, Πύργο) του δικτύου της 7 ημέρες την εβδομάδα, 24 ώρες τη μέρα (ή τη νύχτα) και 365 ημέρες τον χρόνο, μη εξαιρουμένων των αργιών.
Παρά τα προβλήματα της αγοράς, από τον πληθωρισμό, την κατακόρυφη αύξηση του κόστους διαβίωσης, άρα και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, η αλυσίδα πέτυχε έναν τζίρο κοντά στα 21 εκατ. ευρώ, αύξηση 80% στο μικτό κέρδος (3,7 εκατ. ευρώ) και περί το 1.200% στα κέρδη προ φόρων (+158.000 ευρώ), παρουσιάζοντας πενταπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης από τον μ.ό. της αγοράς όπου κινείται.
Θα πει εύκολα κανείς, τα μεγέθη είναι πάρα πολύ μικρά, συγκριτικά με το σύνολο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Πόσο μάλλον όταν υπάρχουν συσωρευμένες ζημιές λίγο κάτω από τις 600.000 ευρώ από προηγούμενες χρήσεις, που και αυτών το ύψος δείχνει μικρά μεγέθη σχετικά.
H λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, η επέκταση δραστηριοτήτων στην εμπορία χονδρική και λιανική καφέ, τσαγιού, κακάο και μπαχαρικών, το delivery (Wolt, efood), αλλά και η παραγωγή προϊόντων (π.χ. μελομακάρονα, που θεωρούνται και επίκαιρα) σε «δικό» τους εργαστήριο, υπάγονται σε έναν σχεδιασμό κινήσεων που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για αύξηση πωλήσεων και κερδών, ίδρυση νέων καταστημάτων και φυσικά «μηδενισμού» των συσωρευμένων ζημιών.
Aν και λειτουργεί από το 2010, κατάφερε να διανύσει μια μακρά διαδρομή εν μέσω απανωτών κρίσεων και το γεγονός ενισχύει την αισιοδοξία ότι θα καταφέρει να κερδίσει το στοίχημα σε μια δύσκολη, για πολλούς λόγους, αγορά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ