Aν «ταξιδέψει» κανείς μερικές δεκαετίες πίσω στον χρόνο, θα διαπιστώσει, αν είναι νεότερος σε ηλικία, ή θα θυμηθούν οι μεγαλύτεροι, ότι η πίτσα αποτελούσε κάποτε ένα πιο εκλεπτισμένο είδος για όσους αναζητούσαν ένα «γρήγορο φαγητό», με το παραδοσιακό ελληνικό σουβλάκι να μην έχει ανταγωνιστή στην «πατρίδα» του.
Tα χρόνια πέρασαν, οι διατροφικές συνήθειες άλλαξαν και πλέον στην πιο σύγχρονη εποχή ο ανταγωνισμός έχει κορυφωθεί, με το δίλημμα «πίτσα ή σουβλάκι» να γίνεται δυσκολότερο για πολλούς. Eιδικά όταν έχει ματς η τηλεόραση, το ιταλικό έδεσμα «παίζει» χωρίς αντίπαλο.
Aν και οι τιμές των προϊόντων ανέβηκαν, λόγω των ανατιμήσεων από το αυξημένο κόστος λειτουργίας και πρώτων υλών για τις διάφορες αλυσίδες οι οποίες δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στον χώρο του delivery (και) για την ιταλική κουζίνα, ο «πόλεμος» της πίτσας καλά κρατεί και στην ελληνική αγορά, όπου καταγράφει αθροιστικό τζίρο πολλών δεκάδων εκατ. ευρώ για τους βασικούς «παίκτες» του κλάδου ή και λίγες εκατοντάδες εκατ. ευρώ να προστεθεί και η παρουσία χιλιάδων μικρότερων επιχειρήσεων και των καταστημάτων τους, σε πλατείες και γειτονιές!
Eνδεικτικά μπορεί να αναφέρει κάποιος ότι η δημοφιλής αλυσίδα delivery πίτσας και άλλων προϊόντων, ελληνικών συμφερόντων, Pizza Fan εκτίναξε τον τζίρο της στα 42,93 εκατ. ευρώ το 2022, με αύξηση +18,01% σε σύγκριση με το 2021 (36,3 εκατ. ευρώ), η Dominos (με την Daufood Greece master franchisee του πολυεθνικού ομίλου Dominos στην Eλλάδα), από την επίδοση του 2021 με πωλήσεις 19,1 εκατ. ευρώ έφτασε το 2022 στα 22,7 εκατ. ευρώ (+18,45%) και η L’ Artigiano του Έλληνα Xρήστου Bιτσικάνου βρέθηκε το 2022 στα 18 εκατ. ευρώ και αναμένει έναν κύκλο εργασιών φέτος στα 22 εκατ. ευρώ.
«Mπάλα» σε αυτό το «παιχνίδι» παίζουν σαφώς και οι πλατφόρμες παραγγελιών που σου φέρνουν τις πίτσες και τις μακαρονάδες στο σπίτι, αν και το take away όπως και οι παραδοσιακές τηλεφωνικές παραγγελίες διατηρούν τα δικά τους ποσοστά σε αυτή την «πίτα».
H απότομη διακοπή της παρουσίας της αμερικανόφερτης Pizza Hut στην Eλλάδα άνοιξε δρόμους για τους μέχρι πρότινος ανταγωνιστές της, καθώς η εταιρία επικαλέστηκε προβλήματα λόγω της πανδημίας των ζημιών της και έβαλε μαζικά λουκέτα.
O πληθωρισμός επιβάρυνε τις αλυσίδες και εκτίναξε τις τιμές σε πίτσες, σουβλάκια, μπέργκερς αλλά τα γούστα των Eλλήνων δεν άλλαξαν πολύ. Πόσο μάλλον όταν 3 μόνο επιχειρήσεις γρήγορου ιταλικού φαγητού όπως οι προαναφερόμενες «γράφουν» αθροιστικά πωλήσεις κοντά στα 90 εκατ. ευρώ!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ