Πρώτη η Κωτσόβολος φέρνει το έξυπνο σπίτι στην Ελλάδα και ταράζει την αγορά
Μετά τον «γάμο» Dixons – Carphone Warehouse
Με νέα «όπλα» στη… μάχη του ανταγωνισμού για την «πίτα» του 1,1 δισ. ευρώ ρίχνεται η αλυσίδα «Κωτσόβολος» μετά την ανακοίνωση της μεγάλης συγχώνευσης της μητρικής Dixons με την Carphone Warehouse, η οποία αποτελεί ισχυρό παίκτη στον τομέα της τηλεφωνίας, δημιουργώντας έναν κολοσσό με συνολικό κύκλο εργασιών της τάξεως των 12 δισ. στερλινών.
Σε μια συγκυρία που η ελληνική αγορά ηλεκτρικών ειδών έχει απολέσει πάνω από 3 δισ. ευρώ σε τζίρο από το 2008 εξαιτίας της κατακόρυφης μείωσης της καταναλωτικής δαπάνης και της οικονομικής κρίσης, που πολλές αλυσίδες έχουν βάλει λουκέτο, όπως ο Ράδιο Κορασίδης κ.ά. και που ο ανταγωνισμός με αιχμή του δόρατος την τιμολογιακή πολιτική είναι οξυμένος, η «Κωτσόβολος» αποκτά δύναμη ισχύος σε τομείς δραστηριότητας που μέχρι πρότινος δεν ήταν οι κύριοι.
Ο «γάμος» ανάμεσα στην Dixons και την Carphone, του δίνει τη δυνατότητα, όπως υποστηρίζουν στελέχη της διοίκησης, να παίξει με ίδια μέσα τόσο στον κλάδο των electrics, όσο και σε εκείνον των electronics. Μπαίνουν έτσι, τα… θεμέλια για να προσφέρει μέσα από το δίκτυο των 100 καταστημάτων του περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες που αφορούν στις σύγχρονες τεχνολογίες και τη χρήση τους στην καθημερινή ζωή μας.
Με λίγα λόγια μπαίνει ακόμη πιο δυναμικά στο «κομμάτι» του επονομαζόμενου «έξυπνου σπιτιού», όπου οι περισσότερες ηλεκτρικές συσκευές είναι συνδεδεμένες με το διαδίκτυο και όλες ελέγχονται μέσω του κινητού τηλεφώνου ή του υπολογιστή. Κάτι πρωτοποριακό για την Ελλάδα, το οποίο ήδη έχει αρχίσει να εφαρμόζεται στο εξωτερικό, με πρόσφατο παράδειγμα την κατοικία του ιδρυτή της Microsoft, Bill Gates.
«Η συμπληρωματικότητα των δύο συγκεκριμένων αγορών θα συμβάλλει στην ενίσχυση των πωλήσεων της Κωτσόβολος, η οποία αναδεικνύεται έτσι σε δυνατό παίκτη του ψηφιακού εμπορίου» εκτιμά η διοίκηση υπό τον κ. Ανδρέα Αθανασόπουλο.
«ΤΑΡΑΖΕΙ» ΤΑ ΝΕΡΑ…
Η έμφαση στη νέα αυτή δραστηριότητα που φέρνει την «Κωτσόβολος» ακόμη πιο κοντά στις νέες τεχνολογίες σε συνδυασμό με την στρατηγική που εφαρμόζει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Ανδρέας Αθανασόπουλος και η οποία στηρίζεται στο δίπολο της μείωσης του λειτουργικού κόστους (στην τελευταία χρήση ψαλιδίστηκε 5,9%) και στην αύξηση των πωλήσεων μέσω και νέων καναλιών διανομής, αναμένεται να ανοίξει ακόμη περισσότερο την «ψαλίδα» σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Η βρετανική θυγατρική στην Ελλάδα, η οποία πέρυσι σημείωσε ρυθμούς ανάπτυξης +5,3% φιλοδοξεί να αυξήσει ακόμη περισσότερο τα μερίδια αγοράς που ελέγχει, πέραν του 24,1% δηλ., αφήνοντας ακόμη πιο πίσω τους ανταγωνιστές της και κυρίως την γερμανική Media Markt, η οποία κατέχει περίπου το 12% του κλάδου των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών και την Ηλεκτρονική Αθηνών του Γιάννη Στρούτση, το ποσοστό του οποίου φτάνει κοντά στο 11%.
Άλλωστε, η καθεμία από τις «αντιπάλους» της Κωτσόβολος αντιμετωπίζει τα δικά της προβλήματα. Η μεν πρώτη τον «διχασμό» της μαμάς εταιρίας στη Γερμανία που ορισμένα στελέχη της εισηγούνται να περιοριστεί το φυσικό δίκτυο και να εστιάσει στις ηλεκτρονικές πωλήσεις σε ορισμένες αγορές μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, η δε την έλλειψη ρευστότητας, την οποία πρόσφατα έγινε γνωστό πως προσπάθησε να καλύψει μέρος της μέσω και του αιτήματος να «χαριστεί» ένας μισθός από τους εργαζόμενους, κάτι το οποίο δεν επιβεβαιώνεται από τη διοίκηση.
Μέσα σε αυτό το κλίμα η «Κωτσόβολος» βάζει ακόμη πιο ψηλά τον πήχη στην ελληνική αγορά. Τα στελέχη της, άλλωστε, εκτιμούν πως έχει σταματήσει η ελεύθερη πτώση της αγοράς των προηγούμενων χρόνων και οι πωλήσεις της αλυσίδας θα κινηθούν κατά 2% υψηλότερα σε σχέση με τις περσινές. Το Μουντιάλ του καλοκαιριού στη Βραζιλία, η θερινή περίοδος που ευνοεί τις πωλήσεις κλιματιστικών κ.ά. θεωρούν πως θα συμβάλλουν θετικά στα οικονομικά της μεγέθη.
Βέβαια, δεν αποκλείουν και το γεγονός πως ίσως και οι ανταγωνίστριες αλυσίδες προσπαθήσουν να μπουν στο «κομμάτι» των συνδυαστικών υπηρεσιών και νέων τεχνολογιών, όμως, όπως εξηγούν άλλο να κινείται κανείς μεμονωμένα και άλλο να έχει ολόκληρο κολοσσό από πίσω του, όπως την Dixons Carphone.
ΜΕ «ΟΔΗΓΟ» ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗΣ ΜΗΤΡΙΚΗΣ
«Κωδικός» επέκταση με νέα καταστήματα
Το μεγάλο στοίχημα του Ανδρέα Αθανασόπουλου για το 2014 είναι η αύξηση των θετικών ταμειακών ροών, με επιδίωξη την αυτοχρηματοδότηση της «Κωτσόβολος» χωρίς τη… βοήθεια της μητρικής Dixons. Γεγονός το οποίο εκτιμά ο βρετανικός όμιλος και ενισχύει ακόμη περισσότερο την εμπιστοσύνη του στην ελληνική θυγατρική της και το operation της παρά την κρίση.
Η εταιρία έχει ήδη περιορίσει τις απαιτήσεις κατά 10,3% και τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις κατά 5,8% (στα 108,8 εκατ.), ενώ με νέες επενδύσεις «μεγαλώνει» και ενισχύει το δίκτυό της, το οποίο μετρά πλέον 100 καταστήματα. Τελευταία επενδυτικά της «χτυπήματα» είναι οι ανακαινίσεις των καταστημάτων σε Περιστέρι και Καλαμάτα, το άνοιγμα του δεύτερου μεγάλου καταστήματος στο Ηράκλειο Κρήτης και το επικείμενο άνοιγμα καταστήματος franchise στις Μοίρες Ηρακλείου. Δεν αποκλείει όμως, και νέες «εφορμήσεις», πάντα βέβαια με λογικά και βιώσιμα κριτήρια.
Δεν είναι τυχαίο πως από το 2008 έως σήμερα ο όμιλος έχει επενδύσει περισσότερα από 25 εκατ. ευρώ στην ελληνική αγορά, την ώρα που άλλες μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου συρρικνώνονται. Επενδύσεις οι οποίες συμβάλουν στην ενίσχυση της παρουσίας της αλυσίδας, αλλά και στην βελτίωση των μεγεθών της. Χαρακτηριστικό είναι πως η δεύτερη Media Markt μετρά συνολικά 12 καταστήματα.