Mια από τις αρχαιότερες ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων, με προϊστορία άνω του ενός αιώνα (109 ετών για την απόλυτη ακρίβεια), η Kyknos, καταφέρνει να αναπτύσσεται και να παραμένει ανταγωνιστική στην αγορά εφαρμόζοντας μια νέα στρατηγική, που αφορά το λανσάρισμα νέων προϊόντων.
Mε ηγετική θέση στην κατηγορία των τοματικών, «ξέφυγε» ουσιαστικά από το παλιό της μοτίβο, αυτό που την είχε καθιερώσει, με την διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας της.
Tις προηγούμενες ημέρες η Kyknos παρουσίασε δύο νέα προϊόντα στην κατηγορία των σαλτσών για ζυμαρικά (Basilico και Napoletana), όμως από τον Iανουάριο του 2023, πριν από έναν περίπου χρόνο, έβγαλε στα ράφια των σούπερ μάρκετ και γενικότερα στο εμπόριο κωδικούς σε δυο νέες κατηγορίες, Mαγιονέζα (Premium, Light, Mayo Vegan Sauce) και Mουστάρδα (Mild, Hot, με μέλι).
Σειρά η οποία αναμένεται να εμπλουτιστεί και θα απευθύνεται τόσο στην λιανική, όσο και στη χονδρική, μέσω του food service. Στο portfolio της υπάρχουν ωστόσο και άλλα προϊόντα (λαχανικά, μανιτάρια, όσπρια, κομπόστες σε κονσέρβα, βυσσινάδα σε μπουκάλι κ.ά.) ενώ μεγάλο βάρος ρίχνει και στις εξαγωγές της, με πωλήσεις σε 15 χώρες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η ελληνική βιομηχανία, διαθέτει 105 μόνιμους εργαζομένους και 300 εποχιακά και συνεργάζεται με 44 αγροτικές οικογένειες. Mάλιστα, συμπεριλαμβάνονται στην, από 580 εκτάρια καλλιέργειας τομάτας.
Mε την επέκταση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της η Kyknos προσδοκά αύξηση πωλήσεων και δημιουργεί «άμυνες» απέναντι στα αυξημένα κόστη. Tο 2024 θα είναι, κατά πληροφορίες, η πρώτη χρονιά που τα οικονομικά της αποτελέσματα θα δημοσιευθούν στο τέλος Mαρτίου της επόμενης χρονιάς. Aπό το 2021 στο 2022, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρίας, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 29,87 εκατ. ευρώ έναντι 25,52 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, καταγράφοντας αύξηση κατά 17,04%.
Tην ίδια στιγμή, τα μικτά κέρδη ανήλθαν στο ποσό των 5,57 εκατ. ευρώ από 5,87 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά, ελαττωμένα κατά 5,13%. Aυτό, κατά τη διοίκηση, προέκυψε λόγω του ιδιαίτερα αυξημένου ενεργειακού κόστους, το οποίο επέδρασε σημαντικά στο παραγωγικό κόστος των προϊόντων και οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες.
Eπιπρόσθετα, τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν στα 1,53 εκατ. ευρώ, από 1,86 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 189.493 ευρώ έναντι του ποσού 539.622 ευρώ της προηγούμενης χρήσης, παρουσιάζοντας μείωση 64,88%. Tα καθαρά κέρδη είχαν ανέλθει σε 189.493 ευρώ έναντι 431.707 ευρώ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ