Τι κρύβουν τα «χτυπήματα» τσίχλας ΕΛΜΑ; Οι καταγγελίες και η «σιγή ιχθύος» της εταιρείας
Η μαστίχα αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό και αυτό βοήθησε την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου να αυξήσει κατά 40% το εκτός συνόρων «άνοιγμα» της μέσα σε μια 4ετία. Το γεγονός «προσέλκυσε» ηχηρά ονόματα του ελληνικού επιχειρείν, που επένδυσαν στο προϊόν. Όμως, δεν άργησαν να έρθουν τα πρώτα «χτυπήματα» από καταγγελίες και αντιδράσεις καταναλωτών, με αφορμή ότι στην τσίχλα ΕΛΜΑ προστέθηκε ένα ποσοστό φθορίου, μια τοξική ουσία.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν, πολλά. Είναι, τελικά, επικίνδυνο το προϊόν και αν ναι σε ποιον βαθμό; Ποιοι «χτυπούν» την Ε.Μ.Χ.; Υπάρχει η πιθανότητα να κρύβονται συμφέροντα πίσω από την «επίθεση»;
Αρκετοί επικαλούνται –και γράφουν κατά κόρον στο διαδίκτυο- την επισήμανση που η ίδια η εταιρία αναγράφει στο πλαϊνό μέρος της συσκευασίας και μέσω αυτής προειδοποιεί τους αγοραστές (και καταναλωτές) του ότι το προϊόν περιέχει φθοριούχο νάτριο (0,05%) και δεν πρέπει να καταναλώνονται περισσότερα από 8 κουφέτα ημερησίως.
Η Ε.Μ.Χ., προφανώς, πιστεύει ότι καλύπτεται με το συγκεκριμένο μήνυμα το οποίο απευθύνει προς τους ίδιους τους καταναλωτές της τσίχλας ΕΛΜΑ… Η μαστίχα Χίου μπαίνει στο «κάδρο» για την ΕΛΜΑ και όσοι καταγγέλλουν την υπόθεση με το φθόριο, ισχυρίζονται ότι η απάντηση των υπευθύνων δίνεται δια της …σιωπής τους.
Η εταιρία εξακολουθεί, παρά τις …πρόσκαιρες «αναταράξεις» να πορεύεται σε ένα επιτυχημένο επιχειρηματικό «μονοπάτι».
Θεωρείται σημαντικό δε, ότι στο εγχείρημα έχουν συμμετάσχει, πάντως, ήδη, σημαντικοί Έλληνες επιχειρηματίες και όχι μόνο.
Το Zaitech fund της Attica Ventures έφθασε στο 33,40% του μετοχικού κεφαλαίου της Mastiha Shop, η οποία διακινεί τα προϊόντα της βασικής μετόχου της, Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, ενώ, ποσοστό 6,6% κατέχει ο Χιώτης εφοπλιστής Παναγιώτης Τσάκος.
Μικρά ποσοστά φέρονται να διατηρούν η εισηγμένη Κορρές και άλλα γνωστά επιχειρηματικά ονόματα, όπως οι οικογένειες Βενιάμη και Σαρόγλου. Γενικά, η δημοτικότητα και η εμπορικότητα των προϊόντων μαστίχας, που ολοένα αυξάνονται και στο εξωτερικό, δημιουργούν την τάση για νέες επενδύσεις επάνω σε αυτά…
ΝΕΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ
Στην ελληνική επικράτεια τα προϊόντα της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου διανέμονται αποκλειστικά από την θυγατρική της Mediterra Α.Ε, από ένα δίκτυο που αριθμεί 8 καταστήματα.
Στο εξωτερικό, μέχρι το τέλος Ιουνίου αναμένεται να ιδρυθούν δυο ακόμα καταστήματα mastiha shop στην Σαουδική Αραβία, ένα στο Ντουμπάι τον Ιούλιο και ένα στην Κωνσταντινούπολη μέσα στο καλοκαίρι.
Αυτά, θα προστεθούν στην «αλυσίδα» των 4 καταστημάτων της σε Νέα Υόρκη (1), Τζέντα (2), Παρίσι (1) και φαίνεται ότι η δημοτικότητα της μαστίχας στη Μέση Ανατολή δημιουργεί μια νέα δυναμική στην Mediterra Α.Ε.
Σε πολλές αγορές η Ε.Μ.Χ. διαθέτει αποκλειστικούς διανομείς (σε Αίγυπτο, Κύπρο, Συρία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Λίβανος, Ιορδανία, Ιράκ, Κουβέιτ, Πακιστάν, Ινδία, Παλαιστίνη και Κατάρ).
Π.Ο.Π.
Η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου (με έτος ίδρυσης το 1938) είναι Αναγκαστικός Συνεταιρισμός και αποτελεί το φορέα αποκλειστικής διαχείρισης της φυσικής Μαστίχας Χίου τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Αποτελεί την συλλογική έκφραση 20 πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών των 24 Μαστιχοχωρίων που βρίσκονται στην νότια Χίο. Σήμερα, η Ε.Μ.Χ. αριθμεί περίπου 4.850 μέλη και είναι ένας από τους μεγαλύτερους σε μέγεθος οργανισμούς της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.
Η εμπορική της δραστηριότητα είναι κυρίως εξαγωγική αφού περίπου το 65% της ετήσιας παραγωγής της μαστίχας Χίου προωθείται στις αγορές του εξωτερικού.
Είναι αξιοσημείωτο δε ότι τα σημαντικότερα προϊόντα της Ε.Μ.Χ είναι προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π).
Όσο για την γκάμα των προϊόντων της, παράγει, συσκευάζει και εμπορεύεται φυσική μαστίχα Χίου, μαστιχέλαιο και μαστιχόνερο, σκόνες μαστίχας και τσίχλες ΕΛΜΑ και πορεύεται βάσει ενός μέσο-μακροπρόθεσμου Σχεδίου Ανάπτυξης και Αναδιοργάνωσης, προϋπολογισμού 10.000.000 ευρώ!