Μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις βρίσκεται η ΑΕΓΕΚ του Γιάννη Μαρούλη. Πέρα από τα αρνητικά EBITDA 6,18 εκατ. ευρώ και τις ζημίες προ φόρων 9,5 εκατ. ευρώ, η εταιρία έχει μπροστά της ένα ακόμη «αγκάθι» ως πιθανό σενάριο να αντιμετωπίσει. Αυτό δεν είναι άλλο από το να απολέσει την διοίκηση της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, αν και όποτε το θελήσει ο κάτοχος προνομιούχων μετοχών.
Η ΑΕΓΕΚ πιο συγκεκριμένα κατέχει το 100% των κοινών μετοχών και ο όμιλος Ελλάκτωρ, συμφερόντων Μπόμπολα το 100% των προνομιούχων, οι οποίες είναι όμως πενταπλάσιες σε αριθμό από τις κοινές. Ο κάτοχος των προνομιούχων μετοχών έχει το δικαίωμα να μετατρέψει όποτε θέλει τις προνομιούχες του σε κοινές και γι’ αυτό αρκεί μόνο μια έγγραφη δήλωσή του.
Στην περίπτωση δηλ. που ο όμιλος Μπόμπολα αποφασίσει να κάνει κάτι τέτοιο μελλοντικά, αυτό σημαίνει αυτομάτως πως η ΑΕΓΕΚ θα χάσει τα «ηνία» της διοίκησης. Αυτό το σενάριο έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο όμιλος. Ένα από αυτά είναι οι αρνητικές ταμειακές ροές (-10 εκατ. ευρώ) και ο καθαρός δανεισμός που στο τέλος Μαρτίου υπερέβαινε τα 250 εκατ. ευρώ.
Η αλήθεια είναι πως η άλλοτε κραταιά κατασκευαστική εταιρία, η οποία στο παρελθόν μεσουρανούσε σε δημόσια και ιδιωτικά έργα έχει υποστεί έντονα τους κραδασμούς της οικονομικής κρίσης, της πτώσης της οικοδομικής δραστηριότητας, αλλά και των καθυστερήσεων του Δημοσίου στις αποπληρωμές των υποχρεώσεών του. Μεγάλο «αγκάθι» όμως αποτελούν και οι καθυστερήσεις στο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, από το οποίο ο ανάδοχος έχει δηλώσει πως θα αποχωρήσει από το project, αν το Δημόσιο δεν φανεί συνεπές απέναντί του.
Η διοίκηση για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ρευστότητας ήδη έχει βάλει πωλητήρια σε κάποια assets της. Πέρυσι πούλησε τη συμμετοχή της με 13,2% στην κατασκευαστική ΕΚΤΕΡ, ενώ την φετινή χρονιά προχώρησε σε προσύμφωνο πώλησης του 10% της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έναντι τιμήματος 3 εκατ. ευρώ. Σκοπεύει να διεκδικήσει ακόμη και μέσω της δικαστικής οδού τις οφειλές από το Δημόσιο ενώ πέρυσι πραγματοποιήθηκε αποπληρωμή του μεγαλύτερου μέρους των υπό διακανονισμό φορολογικών υποχρεώσεων του ομίλου με πληρωμές σε χρόνους νωρίτερα των καθορισμένων βάσει αντίστοιχων ρυθμίσεων».