Με «διαβατήριο» το Greek Frozen Yogurt

Στα ράφια δικτύων λιανικής των ΗΠΑ το Greek Frozen Yogurt της ΚΡΙ ΚΡΙ, με στόχο τη μαζικότερη παρουσία του από το 2025. 

Σε προχωρημένο στάδιο είναι οι επαφές του Παναγιώτη Τσινάβου με επιτελείς της Walmart, που, εάν και εφόσον ευοδωθούν, θα αποτελέσουν το game changer deal για τη σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, από τη στιγμή που οι κωδικοί του συγκεκριμένου προϊόντος τοποθετηθούν στο δίκτυο του μεγαλύτερου λιανεμπόρου διεθνώς. 

Συγκριτικό πλεονέκτημα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρίας, η πρώτη ύλη -γιαούρτι-, από τις πιο trend τάσεις στην αγορά των ΗΠΑ συνδυαστικά με τον χρόνο διατήρησης του παγωτού -φτάνει μέχρι τα δύο χρόνια-, που διευκολύνει μία παραγωγό εταιρία σε ζητήματα μεταφοράς, αποθήκευσης – συντήρησης κ.λπ. 

Πρακτικά, αυτή η λεπτομέρεια δεν προϋποθέτει τη δημιουργία μονάδας παραγωγής στις ΗΠΑ -πλην, όμως, θα πρέπει να διευθετηθεί σωρεία γραφειοκρατικών ενεργειών, πιστοποιήσεων κ.λπ., τις οποίες υλοποιεί ήδη η εισηγμένη. 

Η ΚΡΙ ΚΡΙ δοκίμασε το Greek Frozen Yogurt στην αγορά της Ιταλίας -μία από τις δύο κύριες εξαγωγικά, Ηνωμένο Βασίλειο η άλλη- με απόλυτη επιτυχία, για να ακολουθήσουν Κορέα, Νορβηγία, Σιγκαπούρη κ.ά. 

Σημαντικό θεωρείται το γεγονός ότι το γιαούρτι, σε ποσοστό 50%, αποτελεί τη βάση του συγκεκριμένου προϊόντος, που δοκιμάζεται ήδη σε μικρές/τοπικές αλυσίδες στην αμερικανική αγορά. Εχει προηγηθεί το «βάπτισμα» στην ιταλική αγορά, με θεαματικά επιτυχή αποτελέσματα, δεδομένου ότι η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελούν τους δύο κυριότερους εξαγωγικούς προορισμούς για την ΚΡΙ ΚΡΙ.

Οι εξαγωγές αποτελούν, άλλωστε, για την ΚΡΙ ΚΡΙ σημαντικό πυλώνα της ανάπτυξής της. Σήμερα εξάγει το γιαούρτι της, επώνυμο και ιδιωτικής ετικέτας, σε περισσότερες από 42 χώρες – σε Ιταλία, Αγγλία, Γερμανία κ.ά. Οι υψηλές εξαγωγές (σ.σ.: αποτελούν το 50% του τζίρου της), σε συνδυασμό με τη θέση που έχει «κτίσει» στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ, οδηγούν σε διψήφια ανάπτυξη. 

Φέτος προβλέπεται άνοδος των πωλήσεών της σε αξία και όγκο πάνω από 10% -ήδη το πρώτο δίμηνο οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 15% σε όγκο και 11% σε αξία-, ενώ πέρυσι οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 210 εκατ. ευρώ. 

Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Παναγιώτη Τσινάβο, αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό γιαουρτιού και το μερίδιό της αγγίζει το 50%. Στα επώνυμα γιαούρτια ελέγχει μερίδιο 16,1% σε αξία και 14,2% σε όγκο, ενώ βρίσκεται στη δεύτερη θέση, πίσω από τη ΦΑΓΕ, που κατέχει μερίδιο 17,7% σε αξία και 15,4% σε όγκο. 

Ηδη το team επισπεύδει επιπλέον επενδύσεις, ύψους 30 εκατ., προκειμένου να καλύψει την όλο και μεγαλύτερη ζήτηση. Μέρος ενός ευρύτατου επενδυτικού προγράμματος, μεθοδικά και συνετά σχεδιασμένο από τον Παναγιώτη Τσινάβο. Διαδρομή υπόδειγμα, τόσο επιχειρηματικής όσο επενδυτικής ανάπτυξης, με τον ίδιο να θυμάται -στην «DEAL News»– πως όταν το 2001 η μικρή ΚΡΙ ΚΡΙ περνούσε την πόρτα της παράλληλης αγοράς, αντλούσε 6 εκατ. ευρώ. Κεφάλαιο που είχαν εμπιστευτεί -τότε- λιγοστοί επενδυτές στον νουνεχή επιχειρηματία, ο οποίος έκτοτε υλοποίησε επενδύσεις 100 εκατ., για να φτάσει, σήμερα σε πωλήσεις μεγαλύτερες των 210 εκατ. (2023), που, εάν κλείσει το deal με τη Walmart, θα εκτιναχθούν το 2025. Περίπτωση ενδεικτική η ΚΡΙ ΚΡΙ εταιρίας με χρηστή και διορατική διοίκηση, που, αξιοποιώντας στο έπακρον τις δυνατότητες που προσφέρει το Χρηματιστήριο Αθηνών, η πετυχαίνει την απόλυτη λειτουργική ανάπτυξη. 

Πλέον, το «αγριοκάτσικο», όπως την αποκαλούν οι εδώ και καιρό πολυπληθείς μέτοχοι -κυρίως μικρού και μεσαίου βεληνεκούς, κατά κόρον σταθεροί καταναλωτές των εξαιρετικών προϊόντων της εταιρίας- είναι στα μεγάλα επενδυτικά σαλόνια. 

Με αποτίμηση 385,2 εκατ., με τη μετοχή στα 11,65 ευρώ, «σκαρφαλώνοντας» 21,61% από την αρχή του έτους, και 84,34% σε διάστημα 52 εβδομάδων, είναι μία από τις ελάχιστες δίχως έναν «εγκλωβισμένο» σε αυτή την 23ετή χρηματιστηριακή πορεία. 

Στα top picks της ΒΕΤΑ χρηματιστηριακής, από τις 27 Οκτωβρίου 2023, με τιμή-στόχο 10,72 ευρώ (από τα 8,7 ευρώ), με τη Eurobank Securities να δίνει στις 21 Φεβρουαρίου 2024 τιμή-στόχο 13,6 ευρώ, με σύσταση για αγορά (buy). Τα 70ά γενέθλια της εταιρίας φέτος -μότο το «70 χρόνια ελληνική γεύση και είναι μόνο η αρχή»-, όπως αναφέρεται στον ιστότοπό της- εορτάζει η διοίκηση, δημιουργώντας το πρώτο θεματικό πάρκο «Εργοστάσιο Παγωτού» στην Ελλάδα. Ενα μοναδικό και πρωτοποριακό πάρκο εκπαιδευτικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα για μικρούς και μεγάλους, αλλά και πόλος τουριστικής έλξης για την πόλη των Σερρών και σημείο αναφοράς για τη βιομηχανία του παγωτού στην Ελλάδα.

Μ.ΓΕΛ. 

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ