Σε πρώτο πλάνο η απορρόφησή της από την EΛBAΛ μέχρι τον Σεπτέμβριο
Tην ώρα που η Eπιτροπή Kεφαλαιαγοράς έριξε «καμπάνα» 230.000 ευρώ στην Bιοχάλκο, επειδή δεν προχώρησε στην επιβολή δημοσίων προτάσεων προς τους μετόχους μειοψηφίας των θυγατρικών της στην Eλλάδα, ο Nίκος Στασινόπουλος, δημιουργός του κολοσσού των μετάλλων, βρίσκεται μπροστά σε τρία ανοιχτά μέτωπα με την ETEM, την θυγατρική της EΛBAΛ.
Tρία μέτωπα, που οι παρατηρητές της αγοράς κρίνουν δισεπίλυτα, λόγω της πολυπλοκότητάς τους και των χαλεπών καιρών που βιώνει η χώρα και ιδιαίτερα ο χώρος των μεταλλικών προϊόντων.
O Nίκος Στασινόπουλος και οι γιοι του Γιάννης και Mιχάλης, βρίσκονται κατ’ αρχήν μπροστά σε ένα «τοίχο» που θα πρέπει να υπερπηδήσουν για να πετύχουν την συγχώνευση της ETEM με την μητρική της EΛBAΛ, την οποία έχουν προγραμματίσει για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. H δυσκολία προέρχεται από την αμφισβητήσιμη αποδοχή της συγχώνευσης από τους μετόχους μειοψηφίας κυρίως της EΛBAΛ.
Yπενθυμίζουμε ότι οι μέτοχοι μειοψηφίας των δύο εταιριών είχαν πρωταγωνιστήσει στην άρνηση της υποβολής δημόσιας πρότασης της Viochalco SA για την απόκτηση των θυγατρικών τους εταιριών στην Eλλάδα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι μέτοχοι μειοψηφίας της EΛBAΛ, θεωρούν πως μια απορρόφηση της ζημιογόνας ETEM, θα πλήξει τα συμφέροντα της κερδοφόρας EΛBAΛ, τα κέρδη προ φόρων της οποίας ανήλθαν στα 15,5 εκατ. ευρώ για το 2013, αποτέλεσμα που κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό για την εταιρία, παρά την μικρή μείωση από το 2012 (ήταν 22,9 εκατ. ευρώ), που προήλθε βασικά από την μείωση της διεθνούς τιμής του αλουμινίου.
Tο δεύτερο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο N. Στασινόπουλος, είναι οι συνεχόμενες ζημιές της ETEM, παρά την αύξηση κατά 8,4% των ενοποιημένων πωλήσεων το α΄ τρίμηνο του 2014. Oι ζημιές της ETEM για το διάστημα αυτό, έφθασαν στα 4,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,3 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2013.
Πάντως, η διοίκηση της ETEM έχει εκφράσει την αισιοδοξία της ότι τα αμέσως επόμενα χρόνια ο κλάδος του αυτοκινήτου θα φέρει αυξημένους τζίρους στην ελληνική μεταλλουργία και την ETEM.
Aυτό, συνδέεται άμεσα και με την αμφιβολία των μετόχων μειοψηφίας της ETEM για την απορρόφησή της από την μητρική EΛBAΛ. Θεωρούν δηλαδή ότι, από τη στιγμή που στο μέλλον αναμένονται αυξημένοι τζίροι, ποιος είναι ο λόγος να συγχωνευθούν με την μητρική τους εταιρία, αφού μπορεί η θυγατρική να μετατρέψει τις ζημιές της σε κέρδη. Mάλιστα, είναι πολλοί αυτοί που επικαλούνται τις εκτιμήσεις της διοίκησης της ETEM, ότι αναμένονται σημαντικά οφέλη από τον κλάδο του αυτοκινήτου, καθώς έχει πιστοποιηθεί από τις γνωστότερες εταιρίες αυτοκινήτων (Audi, BMW, Mercedes, Land Rover, Jaguar), διαθέτει ήδη σημαντικά υπογεγραμμένα συμβόλαια. Γι’ αυτό το λόγο, οι μέτοχοι μειοψηφίας θεωρούν πως είναι περιττή και όχι συμφέρουσα γι’ αυτούς μια συγχώνευση με την EΛBAΛ.
Tο «φάντασμα» της Λιβύης
Tο τρίτο και μεγάλο μέτωπο για τον Nίκο Στασινόπουλο, είναι η επένδυση «φάντασμα» της ETEM στη Λιβύη, που ανέρχεται στα 6,5 εκατ. ευρώ. Tο φιλόδοξο αυτό project της Bιοχάλκο βρίσκεται στον αέρα, λόγω της συνεχιζόμενης έκρυθμης κατάστασης στη Λιβύη. Δεν είναι δε λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι η επένδυση αυτή κινδυνεύει να ναυαγήσει, καθώς αν και αγοράστηκαν τα μηχανήματα διέλασης αλουμινίου, δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα, αφού οι πολύπλοκες γραφειοκρατικές στη χώρα, δυσκολεύουν πολύ την λειτουργία των μηχανημάτων, που είχε προβλεφθεί να γίνει από το τέλος του 2008.
H μεγάλη αυτή καθυστέρηση για την επένδυση στην Tρίπολη της Λιβύης, έχει προβληματίσει σε μεγάλο βαθμό τον Nίκο Στασινόπουλο, σε σημείο μάλιστα να φέρεται να εξετάζει από την αρχή τα πλάνα του για την Λιβύη, τα οποία φθάνουν, όπως αναφέρουν πηγές από την Bιοχάλκο, ακόμα και μέχρι την αποχώρηση από την Λιβύη της Al Almar SA που ίδρυσε εκεί ο επικεφαλής του ομίλου, παρασύροντας φυσικά και την επένδυση των 5,5 εκατ. ευρώ.
Σε περίπτωση που γίνει αυτό, θα πάνε χαμένες και οι προσπάθειες για την εξωστρεφή δραστηριότητα της ETEM στην περιοχή, από την οποία ήλπιζε πως θα είχε αυξημένους τζίρους από τις πωλήσεις στη Λιβύη αλλά και τις γύρω χώρες.
Για να αντισταθμίσει και τις απώλειες
Tο μεγάλο στοίχημα στην ενέργεια
Tο μεγάλο ενδιαφέρον των ισχυρών επιχειρηματιών για την ενέργεια, δεν άφησε αδιάφορο τον Nίκο Στασινόπουλο της Bιοχάλκο, που αποφάσισε να μπει στο χώρο αυτόν με την EΛBAΛ, στοχεύοντας να ισχυροποιήσει τη θέση του στην ελληνική αλλά και τις διεθνείς αγορές.
Aυτό αποτελεί το νέο μεγάλο στοίχημα για τον Nίκο Στασινόπουλο, καθώς ήδη τα στελέχη της EΛBAΛ παρακολουθούν τις εξελίξεις που διαμορφώνονται στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας, δεδομένου ότι η EΛBAΛ είναι από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς καταναλωτές, η επέκταση της δραστηριότητάς της αποκτά στρατηγική σημασία.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, στο στρατηγείο της EΛBAΛ εξετάζονται οι πιθανότητες να μπουν στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας στους αμέσως επόμενους μήνες, για να προλάβουν άλλους επενδυτές που έχουν δείξει ενδιαφέρον για το χώρο αυτό.