“Είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να προωθούμε τη ναυτιλία ως βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες και υποστηρίζοντας την ναυτική εκπαίδευση. Επιπλέον, η ενίσχυση της κοινωνικής ευθύνης και η προσφορά στους συνανθρώπους μας παραμένουν ουσιώδη στοιχεία της δραστηριότητάς μας”, δηλώνει ο εφοπλιστής Νικόλας Πατέρας.
Ο εφοπλιστής πορεύεται με το οικογενειακό δόγμα, το οποίο αποτυπώνεται στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος Πατέρα: “Οι γονείς μου με δίδαξαν ότι τα χρήματα που κερδίζουμε στη ζωή είναι δανεικά και πρέπει να τα επιστρέφουμε στην κοινωνία και τους ανθρώπους του μόχθου, που έχουν ανάγκη βοηθείας”. Ο κ. Πατέρας είναι ένας άνθρωπος που αγαπάει την Ελλάδα, που εξωτερικεύει τις απόψεις του όταν κρίνει ότι αναγκαίο και απαραίτητο, κάτι που έπραξε στην περίπτωση του σταθμού του Μετρό στην Ρηγίλλης και ήταν ο πρώτος που υπερασπίστηκε τον πράσινο πνεύμονα στο κέντρο της Αθήνας.
Η ναυτιλιακή εταιρεία του, Contships, η οποία ιδρύθηκε το 2015 με μόλις τρία πλοία, κατάφερε μέχρι το 2020 να επεκταθεί και να κατέχει περίπου 50 πλοία μεταφοράς container. Αυτή η ανάπτυξη κατέστησε την Contships τη μεγαλύτερη ανεξάρτητη εταιρεία ιδιοκτησίας πλοίων μεταφοράς container στον κόσμο (1000-1500 TEU). Παράλληλα, δημιούργησε ισχυρές σχέσεις με μεγάλους ναυλωτές όπως η MSC, η CMA CGM, η MAERSK και η COSCO.
Αυτοί οι κολοσσοί της ναυτιλίας εμπιστεύθηκαν τις υπηρεσίες feeder σε μια νέα ελληνική εταιρεία, η οποία παρείχε εξαιρετική εξυπηρέτηση. Από το 2015 έως το 2024, η Contships απέκτησε 58 πλοία, πούλησε τα 10 και κράτησε 48, διατηρώντας την κυριαρχία της ως ο μεγαλύτερος ιδιώτης πλοιοκτήτης στον τομέα αυτό.
Στον Νικόλα Πατέρα τέθηκε από το mononews.gr και τον δημοσιογράφο Σάββα Αθανασίου το ερώτημα: “αν είναι ελκυστική η ελληνική σημαία και αν όχι, τι πρέπει να γίνει; Η απάντηση του, αρκετά ενθαρρυντική και αισιόδοξη: “Η ελληνική σημαία μπορεί να βελτιώσει την ελκυστικότητά της με μέτρα που θα ενισχύσουν την επάρκεια των Ελλήνων ναυτικών και θα βελτιώσουν τη γραφειοκρατία, ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστική και φιλική προς τις ναυτιλιακές εταιρείες”, τόνισε.
Στη συνέχεια, ρωτήθηκε “αν υπάρχει θέμα επάρκειας των Ελλήνων αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού” και απάντησε ευθέως: “Η έλλειψη Ελλήνων αξιωματικών είναι ένα πρόβλημα που έχει επισημανθεί από τη δεκαετία του 1990. Παρόλο που υπάρχει υψηλό επίπεδο επάρκειας, η ναυτιλιακή εκπαίδευση και η προώθηση του επαγγέλματος πρέπει να ενισχυθούν για να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες του κλάδου”.
Σε σχέση με τα μέτρα που πρέπει να λάβει η Πολιτεία, ο κ. Πατέρας ανέφερε: “Η Πολιτεία θα πρέπει να μειώσει τη γραφειοκρατία, και να προωθήσει μέτρα που θα ενθαρρύνουν τη χρήση της ελληνικής σημαίας, διευκολύνοντας τις διαδικασίες και τις επενδύσεις.. Επιπλέον, θα πρέπει να βελτιώσει τις υποδομές στα λιμάνια και να προωθήσει αν όχι να ηγηθεί της βιώσιμης ναυτιλία”, απάντησε.
Όσον αφορά την εταιρεία του και το επενδυτικό πρόγραμμα ανάπτυξης της, δήλωσε ότι στόχος ”μας είναι να παραμείνουμε οι μεγαλύτεροι ανεξάρτητοι πλοιοκτήτες στον τομέα αυτό, διατηρώντας την εστίασή μας στην αγορά των container feeders”.
”Υπάρχουν δυνατότητες για κάποιον επιχειρηματία να επενδύσει και να εισέλθει στη πλοιοδιαχείριση πλοίων”, ρωτήθηκε. Ο κ. Πατέρας, τόνισε ότι “ναι, υπάρχουν δυνατότητες για νέους επιχειρηματίες να επενδύσουν και να εισέλθουν στον τομέα της πλοιοδιαχείρισης. ιδιαίτερα αν έχουν στρατηγικές σχέσεις με μεγάλους ναυλωτές και την ικανότητα να προσφέρουν αξιόπιστες υπηρεσίες”.
Για το “αν η εταιρεία του ακολουθεί τα πρότυπα που ακολουθεί βάσει το ESG”, επισήμανε: “Η εταιρεία μας δεσμεύεται σε υψηλά πρότυπα ESG (Περιβαλλοντικά, Κοινωνικά και Διακυβέρνησης). Επενδύουμε σε πλοία με χαμηλότερες εκπομπές, διασφαλίζουμε την καλή διαχείριση και τις ηθικές πρακτικές, και συμβάλλουμε στην κοινωνία μέσω φιλανθρωπικών έργων και υποστηρίξεων”.
Αναφερόμενος στα “μέτρα που λαμβάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση και στο αν επηρεάζουν προς το θετικότερο ή το αρνητικότερο την ευρωπαϊκή ναυτιλία”, τόνισε:
“ Τα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορεί να έχουν ποικίλες επιπτώσεις στην ευρωπαϊκή ναυτιλία. Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που εισάγονται μπορούν να αυξήσουν το κόστος λειτουργίας λόγω της ανάγκης για επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και καθαρότερα καύσιμα. Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί μπορούν να δημιουργήσουν προκλήσεις, καθώς είναι αβέβαιο ποιο καύσιμο θα επικρατήσει στο μέλλον, με αποτέλεσμα να είναι ριψοκίνδυνη η επένδυση σε πλοία με νέες τεχνολογίες”.
Επίσης, ο κ. Πατέρας εκτίμησε ότι “οι γεωστρατηγικές εξελίξεις μπορούν να έχουν τόσο θετικές όσο και αρνητικές επιπτώσεις. Η αστάθεια σε ορισμένες περιοχές που αντιμετωπίζουμε προκαλεί διαταραχές στις εμπορικές διαδρομές και αυξάνει το κόστος ασφάλισης και μεταφοράς, ενώ ταυτόχρονα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη σε άλλες περιοχές. Οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να είναι ευέλικτες και προσαρμοστικές για να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες και να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις οι οποίες όταν σχετίζονται με πολέμους είναι δυσάρεστες”.
“Για το μέλλον του Έλληνα εφοπλιστή”, απάντησε: “Το μέλλον του Έλληνα εφοπλιστή φαίνεται θετικό, εφόσον συνεχίσει να προσαρμόζεται στις αλλαγές της αγοράς και να επενδύει σε τεχνολογίες και πλοία που ανταποκρίνονται στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Η εμπειρία και η προσαρμοστικότητα των Ελλήνων εφοπλιστών τους καθιστούν ικανούς να συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διεθνή ναυτιλία”.
Ο Νικόλας Πατέρας, είχε μια μεγάλη εμπειρία με τον αθλητισμό και από την θέση του ποδοσφαιρικού Παναθηναϊκού. “Η εμπειρία σας”, ρωτήθηκε, ΄΄με την ενασχόληση με το ποδόσφαιρο σας άφησε πικρίες; Σκέφτεστε να επανέλθετε;”. “Η εμπειρία μου με το ποδόσφαιρο ήταν θετική”, τόνισε και συνέχισε:, “καθώς κατάφερα να συμβάλλω στην επιτυχία του Παναθηναϊκού στην κατάκτηση του Κυπέλλου Ελλάδος του Πρωταθλήματος Ελλάδος και του τερματισμού στους 16 του Champions League (2008-2010). Παρότι δεν έχω άμεσα σχέδια να επανέλθω, η ενασχόλησή μου με το ποδόσφαιρο αποτέλεσε μια σημαντική και αξέχαστη περίοδο στη ζωή μου. Κατάφερα να προσφέρω χρόνο και χρήμα στην ομάδα που αγαπώ και να φέρω επιτυχίες, γεγονός που με ικανοποιεί ιδιαίτερα”.
“Σε ποια φάση βρισκόμαστε για τον σταθμό του Μετρό στην Ρηγίλλης. Τι προτείνετε ως εναλλακτική λύση;”, τον ρωτήθηκε και απάντησε ότι “γίνονται προσπάθειες να γίνει ο σταθμός της γραμμής 4 με τις λιγότερες περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις”. Άλλωστε, όπως τόνισε, για το θέμα αυτό, “δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί του”.
Αναδημοσίευση από το mononews.gr