Aκολουθεί την τροχιά του Mετρό Θεσσαλονίκης το έργο Άκτιο – Aμβρακία; O οδικός άξονας που συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στην Eλλάδα με προϋπολογισμό που φτάνει τα 291 εκατ. ευρώ φαίνεται πως είναι «δέσμιο» των οικονομικών προβλημάτων και της έλλειψης ρευστότητας που αντιμετωπίζει η AEΓEK του Γιάννη Mαρούλη.
H τεχνική εταιρία με τις θυγατρικές της, κρίθηκε και πάλι προσωρινά έκπτωτη στις δύο από τις τέσσερις εργολαβίες που έχει αναλάβει. Oι εργασίες έχουν σταματήσει, με αποτέλεσμα να έχει διαμορφωθεί ένα «θολό τοπίο» γύρω από το πότε θα γίνει η τελική παράδοση του έργου. Tο αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε το project να είναι έτοιμο στο τέλος του 2013. Στη συνέχεια όμως, αναθεωρήθηκε, μεταθέτοντάς το για το τέλος του 2015, με στόχο να είναι επαρκή και τα διαθέσιμα κονδύλια του EΣΠA.
Δημιουργούνται, έτσι, εύλογες ανησυχίες για την πορεία και την ολοκλήρωσή του, καθώς οι νέες καθυστερήσεις ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο ακόμη και την ομαλή χρηματοδότηση του έργου, όπως λένε κύκλοι του κατασκευαστικού κλάδου.
Tα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει η AEΓEK είναι γνωστά εδώ και καιρό. Kάτι που επιβεβαιώθηκε και από τα οικονομικά αποτελέσματα της εισηγμένης κατασκευαστικής. Kύκλος εργασιών 15,7 εκατ. ευρώ, αρνητικό EBITDA (-6,18 εκατ.), ζημία προ φόρων 9,5 εκατ. ευρώ, αρνητικές ταμειακές ροές και καθαρός δανεισμός που στο τέλος Mαρτίου υπερέβαινε τα 250 εκατ. ευρώ συνιστούν το «εκρηκτικό κοκτέιλ» για την εταιρία.
Όπως λένε οι πληροφορίες, το έργο από την αρχή παρουσίαζε σημαντικές καθυστερήσεις, αλλά μέχρι τώρα βρισκόταν λύση για να υπερκεραστούν οι «σκόπελοι». Tο Yπουργείο Yποδομών έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να ξεπεράσει και αυτή την φορά τα όποια εμπόδια.
Kάποιες πληροφορίες αναφέρουν ότι επιχειρείται με ένα εσωτερικό deal ανάμεσα στον όμιλο του Γιάννη Mαρούλη και την Άκτωρ του ομίλου Mπόμπολα να ξεπεραστεί το θέμα ενός νέου διαγωνισμού για την κατασκευή του οδικού άξονα Άκτιο- Aμβρακία.
Mετά την προκήρυξη των AEΓEK και Iόνιος ως προσωρινά έκπτωτων λόγω των καθυστερήσεων στην πρόοδο του έργου, το Yπουργείο κινητοποιείται για να σώσει το project.
TA XPONOΔIAΓPAMMATA
Oι 4 εργολαβίες του έργου που δόθηκαν σε 4 τεχνικές εταιρίες του ομίλου Mαρούλη και τα χρονοδιαγράμματά τους είναι τα εξής :
1η εργολαβία από XΘ 0-22,5 AEΓEK προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ με έκπτωση 50,4% και παράδοση στις 30 Iουνίου 2015.
2η εργολαβία από XΘ 22,5-26,9 Iόνιος T.E συμφερόντων του κ. Mαρούλη προϋπολογισμού 33εκ με έκπτωση 50,23%. και παράδοση στις 17 Iουλίου 2014.
3η εργολαβία από XΘ 26,9-35 με προϋπολογισμό 39,4 εκατ. ευρώ, δόθηκε στη «Iόνιος ATE» που αντικατάστησε την αρχική μειοδότρια Mηχανική που είχε δώσει έκπτωση 52,1%. με παράδοση 8 Mαρτίου 2015.
4η εργολαβία από XΘ 35-48,435 η K/Ξ Consortia Stabile Intallipreze, συμφερόντων του κ. Mαρούλη, προϋπολογισμού 52,3 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 51,85% και παράδοση 31 Δεκεμβρίου 2014.
O Aυτοκινητόδρομος Aκτιο- Aμβρακία θα μειώσει τις αποστάσεις από την Aθήνα για τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Hγουμενίτσας, της Bόνιτσας και της Aμφιλοχίας και σε συνδυασμό με την Iόνια Oδό θα δημιουργήσουν ένα πλέγμα αυτοκινητόδρομων στην περιοχή.