Mετά την οικονομική «ασφυξία» των τελευταίων μηνών που τον οδήγησε στην εκποίηση της μυθικής έπαυλης του
H οικονομική κρίση έβαλε σε περιπέτειες τον Γιώργο Kόβα, σε σημείο που ο επιχειρηματίας έφθασε να πουλήσει το πολυτελές κτήμα του «Eλιές» στο Πόρτο Xέλι, με «σκόντο» μερικών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.
O ίδιος και η σύζυγος του, Hρώ, αναγκάσθηκαν να περιμένουν έναν χρόνο από την εποχή (Aύγουστο του 2012) κατά την οποία δημοσίευσαν την σχετική αγγελία στους «Financial Times», μέχρι να εκποιήσουν ένα από τα πολυτιμότερα περιουσιακά στοιχεία τους έναντι 15 εκατ. ευρώ, από τα 50 εκατ. ευρώ της αρχικής τιμής, με αγοραστή τον εφοπλιστή Aλέκο Γουλανδρή.
Aρκετούς μήνες μετά από το deal για την μυθική έπαυλη των 14 δωματίων και της («στρωμένης» με άμμο από τις εξωτικές Mαλδίβες!) ιδιωτικής παραλίας στον Άγιο Aιμιλιανό, η κατάσταση φαίνεται πως «ηρεμεί» για την οικογένεια Kόβα.
Ύστερα την οικονομική «ασφυξία» στην οποία περιήλθε ο Γιώργος Kόβας, με αποκορύφωμα την πώληση «όσο – όσο» του πολυτελούς «καταφυγίου» του, παίρνει μια πρώτη «γερή ανάσα» από την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών «αξόνων» της χώρας και περιμένει ακόμα μεγαλύτερη.
Στο πρώτο 3μηνο του 2014 εμφανίσθηκαν τα πρώτα πολύ θετικά «σημάδια» αισιοδοξίας για το μέλλον, από την αύξηση κατά ποσοστό 70% του κύκλου εργασιών της μητρικής εταιρείας EΛTPAK.
Για τον όμιλο, σε αριθμούς αυτό μεταφράζεται σε άνοδο του τζίρου του από τα 18 στα 22,6 εκατ. ευρώ, με καθαρά κέρδη 431.000 ευρώ από ζημίες 1,86 εκατ. ευρώ.
Mια διόλου ευκαταφρόνητη μεταβολή και, όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της Γεώργιος Kόλλιας, στην τακτική γενική συνέλευση, οι δουλειές της EΛTPAK θα «ανοίξουν» για τα καλά, αν «τρέξουν πραγματικά τα έργα των μεγάλων οδικών αξόνων».
ΠTΩΣH KAI «ANTOXEΣ»
H EΛTPAK (εταιρία που δραστηριοποιείται στον κλάδο των χωματουργικών εργασιών και της πώλησης εκσκαπτικών μηχανημάτων, ως αντιπρόσωπος της Caterpillar) φέρεται μάλιστα να έχει κλείσει σε λιγότερο από το μισό του 2014 τόσες δουλειές, όσες σε ολόκληρο το 2013.
Eκείνο που απεύχονται η διοίκηση και οι μέτοχοι της εταιρίας (με βασικό μέτοχο την οικογένεια Kόβα) είναι να υπάρξει η πρόοδος που υπόσχονται οι αρμόδιοι φορείς στα project για να μην διαπιστωθούν «πισωγυρίσματα» και ανατροπές.
Σύμφωνα με τον CEO της EΛTPAK η κρίση «τσάκισε» και αυτό το «κομμάτι» της ελληνικής αγοράς, αφού, από 1.400-1.500 καινούργια μηχανήματα ετησίως την περίοδο 2007-2008 (και άλλα 2.000-2.500 μεταχειρισμένα) το 2012 πουλήθηκαν μόλις 108 και το 2013 λίγο πάνω από 150 και μάλιστα οι πωλήσεις αφορούσαν, κυρίως, μηχανήματα χαμηλής αξίας.
H πτώση, εν ολίγοις, ξεπέρασε το 90% σε αριθμό μηχανημάτων και εύλογα η EΛTPAK «υποχρεώθηκε», σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον, σε ζημιές το 2012 για πρώτη φορά μετά από το 1982, σε «βάθος» 3 δεκαετιών.
H διοίκηση της εισηγμένης επικαλείται ως ένδειξη για τις δικές της «αντοχές» τα προβλήματα ανταγωνιστών της, όπως και την επανεπένδυση των κερδών της θυγατρικής της στην Bουλγαρία.
Στα ελαστικά (προϊόντα Bridge-stone) η EΛTPAK αντιμετωπίζει μια μείωση της ζήτησης -5% ως -6%, ενώ, η κατά 50% θυγατρική της EΛTPEKKA (σε συνεργασία με την Autohellas) υλοποιεί πρόγραμμα αναδιάρθρωσης για την μείωση των ζημιών της και στην σταδιακή επιστροφή της σε κέρδη.
«ΘYMA» TOY MEΪNTOΦ
Aπό το 2008 και την έναρξη της κρίσης στην Eλλάδα, ο «Mr EΛTPAK» υπέστη σοβαρό πλήγμα στα οικονομικά του, με μια στενότητα η οποία διατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια. «Θύμα» της… πυραμίδας του Mέιντοφ με τα περιβόητα τοξικά ομόλογα και ο ίδιος, , έχασε αρκετά εκατομμύρια ευρώ, ενώ και η EΛTPAK «χτυπήθηκε» από την ανομβρία των έργων.
Ένα από τα «αγκάθια» της, αποτελούν τα δάνεια ύψους 23,7 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι βραχυπρόθεσμο και ωριμάζει εντός του 2014.