Προσδοκίες για άνοδο των κρατήσεων κατά 15% και των εσόδων για το 2014
Μιλούν οι υπεύθυνοι των Mεγ. Βρετάνια, King George, Hilton, Αστέρα
Μπροστά σε ένα «θερμό καλοκαίρι» βρίσκονται τα τέσσερα… εμβληματικά ξενοδοχεία της Αθήνας που ήδη έχουν πάρει βαθιές ανάσες και όπως όλα δείχνουν, αφήνουν πίσω τους τα «πέτρινα χρόνια» της κρίσης.
O Αστέρας της Βουλιαγμένης, το Μεγάλη Βρετανία, το Χίλτον και το King George παρουσιάζουν εν συνόλω μία αύξηση των κρατήσεων κατά 15% στο πρώτο πεντάμηνο της φετινής χρονιάς.
Άνθηση που αντανακλά το ισχυρό τουριστικό ρεύμα που έχει η χώρα, το οποίο μάλιστα αναμένεται να ενταθεί στη διάρκεια της θερινής περιόδου. Γεγονός που δημιουργεί βάσιμες προσδοκίες ότι μέχρι το τέλος του έτους θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο τα έσοδα για τα μεγάλα ξενοδοχειακά «στολίδια» της πρωτεύουσας.
Στη μέχρι τώρα πορεία τους και σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, οι κρατήσεις στα τέσσερα ξενοδοχεία έχουν ενισχυθεί κατά περίπου 20.000 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Πέραν τούτων καθοριστικό ρόλο για τη βελτίωση των οικονομικών τους μεγεθών έπαιξαν τα αυξημένα έσοδα από τις συνεδριακές εκδηλώσεις, αλλά και από τα «Ποσειδώνια».
Μεγάλη η ώθηση στα έσοδα και από τις συνεδριακές εκδηλώσεις
ΑΣΤΕΡΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ: 5.000 επιπλέον διανυκτερεύσεις
Μεγάλος κερδισμένος της φετινής σεζόν φαίνεται να είναι ο Αστέρας Βουλιαγμένης. Ο γενικός διευθυντής του Αστέρα, Μιχάλης Μεταξάς, μιλώντας στην “Deal” τονίζει ότι:
«Το υπόλοιπο της καλοκαιρινής σεζόν είμαι αισιόδοξος πως θα είναι καλύτερο σε σχέση με πέρυσι, καθώς η ελληνική αγορά δείχνει πιο… τολμηρή. Για το 2014 αναμένεται αύξηση τζίρου πάνω από 12% και 5.000 επιπλέον διανυκτερεύσεις σε σύγκριση με πέρυσι. Τα πρώτα θετικά “σημάδια” φάνηκαν από το πρώτο 5μηνο του έτους, όπου παρατηρείται μια αύξηση 13%- 15% των διανυκτερεύσεων στον Αστέρα, η οποία ωθείται κυρίως από την αύξηση των συνεδρίων κατά 45% περίπου.
Είναι γεγονός ότι υπήρξε και συνεχίζει να υπάρχει ενδιαφέρον από εταιρίες του εξωτερικού, αλλά ιδιαίτερα από ελληνικές, για την διοργάνωση συνεδρίων. Η αύξηση ήταν αποτέλεσμα της προσπάθειας που κάναμε τους χειμερινούς μήνες που θεωρούνται “νεκροί” να προσελκύσουμε Συνέδρια. Θετικά ήταν και τα αποτελέσματα από τα Ποσειδώνια.
Φέτος είχαμε αύξηση εσόδων 17% – 18% σε σχέση με το 2012. Το όφελος από τα Ποσειδώνια δεν προήλθε τόσο από τις διανυκτευρεύσεις των συμμετεχόντων, αλλά από τα πολλά events που διοργάνωσαν Έλληνες και ξένοι εφοπλιστές».Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, από τα Ποσειδώνια ο Αστέρας έβαλε στα ταμεία του 2 εκατ. ευρώ».
ΜΕΓ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ- KING GEORGE: Eλπίδες για ψηλότερα
Αυξητικές τάσεις στις κρατήσεις και τις διανυκτερεύσεις παρουσιάζουν και τα ξενοδοχεία του ομίλου Λάμψα, το Μεγάλη Βρετανία και το King George. Όπως υποστηρίζει στην Deal, ο γενικός διευθυντής του «Μεγάλη Βρετανία», Τιμ Ανανιάδης «στο πρώτο πεντάμηνο του 2014 οι κρατήσεις δωματίων στη “Μεγάλη Βρετανία” σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 10% – 12%.
Αντιστοίχως και η αύξηση των κρατήσεων στο King George κινήθηκε παράλληλα με τη Μεγάλη Βρετανία και ήταν στα επίπεδα επίσης του 10% – 12%, όταν αφορά στις κρατήσεις, ενώ αναμένεται αυξητική τάση και στην διοργάνωση συνεδρίων. Ήδη από πέρυσι είχε ξεκινήσει να φαίνεται η αντιστροφή του αρνητικού κλίματος των προηγούμενων ετών κάτι που αποτυπώθηκε και στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Λάμψα, ο οποίος σημείωσε κέρδη 3,42 εκατ. ευρώ από ζημίες.
Αν και για την ώρα δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία σε ποιο επίπεδο θα διαμορφωθούν οι κρατήσεις τελικά, οι προσδοκίες μας για τους επόμενους μήνες είναι πως θα διατηρηθεί το μίνιμουμ της αύξησης κατά 10%- 12% που σημειώθηκε το πρώτο 5μηνο του έτους. Διαπιστώνουμε μια αύξηση τουριστών από την Βόρεια Αμερική, αλλά και από την Ευρώπη, καθώς παρατηρήθηκε πολύ καλύτερη ροή στην άφιξη των τουριστών από ότι τα προηγούμενα χρόνια. Σημαντική ώθηση στην αύξηση των κρατήσεων τους πρώτους μήνες έδωσε πάντως και η προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είχε η χώρα μας».
HILTON: Kαλύτερα το καλοκαίρι
Ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία και του Hilton για το υπόλοιπο της καλοκαιρινής περιόδου. Σύμφωνα με την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του ξενοδοχείου, Τίνα Τορίμπαμπα, «το Hilton Αθηνών, σημείωσε φέτος σε σχέση με πέρυσι (Ιανουάριος – Μάιος 2014, Ιανουάριος – Μάιος 2013) αύξηση στις κρατήσεις δωματίων της τάξεως του 10% περίπου και αύξηση στα συνέδρια της τάξεως του 15% περίπου.
Φαίνεται ότι η Αθήνα επανατοποθετείται στο χάρτη των πιο δημοφιλών τουριστικών προορισμών, ύστερα από μια περίοδο αναταραχών στο κέντρο της πόλης, που δημιούργησε ανασφάλεια στους ξένους επισκέπτες και τους αποθάρρυνε από το να την επισκεφθούν.
Η αύξηση αυτή λοιπόν οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην τόνωση της ελκυστικότητας της Αθήνας ως προορισμού και ελπίζουμε ότι θα συνεχιστεί. Τα Ποσειδώνια ενίσχυσαν ακόμη περισσότερο την πληρότητα του ξενοδοχείου στις αρχές Ιουλίου 2014 κατά περίπου 10%».