Η Αττική Οδός «μοίρασε» 40 εκατ. ευρώ σε μερίσματα πριν την αλλαγή σελίδας

Η εταιρεία που διαχειριζόταν την πρώτη παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, αποφάσισε τη διανομή σημαντικού ποσού σε μερίσματα στους μετόχους της, λίγο πριν την παράδοση της διαχείρισης στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Σε μια τελευταία ενέργεια πριν την οριστική μετάβαση της διαχείρισης της Αττικής Οδού σε νέα χέρια, η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις-Άβαξ-Egis Projects, αποφάσισε τη διανομή προμερίσματος ύψους 40 εκατ. ευρώ στους μετόχους της. Η απόφαση αυτή έρχεται ως αποτέλεσμα των εξαιρετικών οικονομικών επιδόσεων της εταιρείας για το εννεάμηνο του 2024, το οποίο σηματοδότησε και το τέλος της πρώτης περιόδου παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου.

Αύξηση εσόδων και κερδών

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία, ο κύκλος εργασιών της Αττικής Οδού παρουσίασε αύξηση κατά 7,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 9,8%. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η αύξηση των καθαρών κερδών, τα οποία αυξήθηκαν κατά 24,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Μια εποχή ολοκληρώνεται

Η απόφαση για τη διανομή προμερίσματος αποτελεί τον επίλογο μιας επιτυχημένης περιόδου για την κοινοπραξία που διαχειριζόταν την Αττική Οδό. Ωστόσο, σηματοδοτεί και το τέλος μιας εποχής, καθώς από τις 6 Οκτωβρίου 2024 η διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου πέρασε στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία αναμένεται να δώσει ένα νέο «χρώμα» στην Αττική Οδό.

Τι περιμένει τους μετόχους στο μέλλον;

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μέτοχοι της «παλιάς» Αττικής Οδού δεν αποχωρούν εντελώς από το «παιχνίδι». Θα συνεχίσουν να εισπράττουν μερίσματα και έσοδα από την επιστροφή επενδυτικών κεφαλαίων έως το 2027.

Η επίδοση στη νέα εποχή Παραχώρησης

Για τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού εκτιμάται ότι το IRR ανέρχεται σε διψήφιο ποσοστό, ενώ η ίδια η διοίκηση του ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει εκτιμήσει ότι μπορεί να αποδώσει κέρδη EBITDA της τάξης των 300 εκατ. ευρώ σε ετησιοποιημένη βάση, μεσοσταθμικά καθ’ όλη τη διάρκεια της 25ετούς Παραχώρησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες η δημοτικότητα του κλειστού αυτοκινητόδρομου συνεχίζει αυξανόμενη –τόσο λόγω των ασφυκτικών συνθηκών κυκλοφορίας στο ελεύθερο τμήμα του δικτύου, όσο και της μείωσης του κομίστρου στα 2,5 ευρώ από την 6η Οκτωβρίου- με τις διελεύσεις να αγγίζουν τα 9 εκατομμύρια, αυξημένες κατά 6,8% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2023.

Φωτεινές προοπτικές στην νέα εποχή παραχώρησης

Η Αττική Οδός εισέρχεται σε μια νέα φάση, με τα πρώτα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τις προσδοκίες για υψηλή αποδοτικότητα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο αυτοκινητόδρομος αναμένεται να αποφέρει διψήφια ετήσια απόδοση (IRR), ενώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτιμά ότι θα παράγει EBITDA της τάξης των 300 εκατ. ευρώ ετησίως κατά μέσο όρο στην 25ετή διάρκεια της παραχώρησης.

Η δημοτικότητα του κλειστού τμήματος της Αττικής Οδού βρίσκεται σε ανοδική πορεία, με τις διελεύσεις να καταγράφουν αύξηση 6,8% τον Οκτώβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, φτάνοντας τα 9 εκατομμύρια. Η αύξηση αυτή αποδίδεται τόσο στις ασφυκτικές συνθήκες κυκλοφορίας στο ελεύθερο οδικό δίκτυο, όσο και στη μείωση του διόδίου στα 2,5 ευρώ από τις 6 Οκτωβρίου.

Τα ενθαρρυντικά αυτά στοιχεία υποδηλώνουν ότι η νέα εποχή της παραχώρησης της Αττικής Οδού διαγράφει μια εξαιρετικά θετική πορεία. Η αυξημένη ζήτηση, σε συνδυασμό με τις αναμενόμενες υψηλές αποδόσεις, καθιστούν τον αυτοκινητόδρομο έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες ανάπτυξης για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ένα στρατηγικό έργο για την ελληνική οικονομία.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ