Τις προοπτικές της ελληνικής εταιρείας σιδηροδρόμων να μετεξελιχθούν σε χερσαίο μονοπάτι των ασιατικών εξαγωγών προς την Ευρώπη απειλεί να εκτροχιάσει ο τουρκοβουλγαρικός σιδηρόδρομος Iron Silk Road.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή, ο σιδηρόδρομος -αποτέλεσμα σύμπραξης της Άγκυρας με τα Σόφια- έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία μεταφέροντας ασιατικά προϊόντα στις ευρωπαϊκές χώρες, την ίδια στιγμή που το ελληνικό project καθυστερεί εξαιτίας της απουσίας ηλεκτροκίνησης.
Ο Iron Silk Road ξεκίνησε τη λειτουργία του στα τέλη του 2013 με τα εγκαίνια της υποθαλάσσιας σιδηροδρομικής σύνδεσης Marmaray της ασιατικής με την ηπειρωτική Τουρκία, ύψους 4 δισ. δολ.
Το τούνελ έχει συνολικό μήκος 13,6 χλμ., εκ των οποίων 1,4 χλμ. είναι υποθαλάσσια και αποτελεί μια υποδομή που έχει κυριολεκτικά γεφυρώσει την Ασία με την Ευρώπη και η οποία έχει καταφέρει να «κλέψει» μερίδιο από τους ελληνικούς σιδηρόδρομους.